کد خبر: ۷۰۳۹۰۳
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۴

نجات دو قاتل از پای چوبه دار پس از گذشت ۲۱سال

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان کردستان گفت: در شهرستان سقز و با صلح و سازش در شوراهای حل اختلاف پس از ۲۱ سال، یک فقره پرونده قتل منجر به رضایت و صلح و سازش شد.
نجات دو قاتل از پای چوبه دار پس از گذشت ۲۱سال
آفتاب‌‌نیوز :

بهادر اسدی اظهار کرد: در سال ۱۳۷۹و بر اثر نزاع دسته جمعی میان چند جوان سقزی، یک فقره قتل در این شهرستان اتفاق میافتد که پس از دستگیری قاتلین و طی مراحل دادرسی نهایتا رای قصاص آن‌ها در دادگاه کیفری استان و در سال ۱۳۹۲صادر شد.

وی افزود: در نهایت با ارجاع دادستان پرونده مذکور به شعبه ویژه شوراهای حل اختلاف شهرستان سقز جهت صلح و سازش ارجاع می شود که با تلاش‌های دلسوزانه اعضای شعبه و برگزاری جلسات متعدد با خانواده اولیای دم پرونده با اصلاح ذات البین مختومه شد.

اسدی اضافه کرد: با کمک خداوند متعال، این اولین پرونده قتل در سال جاری بود که با تلاش اعضای شوراهای حل اختلاف به صلح و سازش منجر شد و امیدواریم این امر خیر فتح بابی باشد که در سال جاری مجددا شاهد مواردی مشابه باشیم.

رئیس شوراهای حل اختلاف استان کردستان با بیان اینکه ورود ریش سفیدان و معتمدان به پرونده‌های صلح و سازش علاوه بر کاهش مراجعات مانع دعوا و اختلاف در سطح جامعه نیز می شوند، یادآور شد: شوراهای حل اختلاف رسالت ارزشمندی را انجام می ‌دهند و آن تقویت فرهنگ صلح و سازش و حفظ روحیه اخوت و برادری است که این اقدام در نزد خداوند متعال اجر فراوانی دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین