کد خبر: ۷۰۳۹۵۳
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۰

هشدار درباره وزش باد شدید، رگبار و رعد و برق

سازمان هواشناسی با اعلام سطح اخطار نارنجی نسبت به احتمال وزش باد بسیار شدید و وقوع رعدوبرق در برخی نقاط کشور هشدار داد.
هشدار درباره وزش باد شدید، رگبار و رعد و برق
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش  وزارت راه و شهرسازی، سازمان هواشناسی نسبت به ورود دو سامانه هوایی به کشور هشدار داد. سامانه اول که باعث تشدید فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های همرفتی می‌شود، ظهر یکشنبه وارد چهارمحال و بختیاری، شمال و شرق خوزستان، آذربایجان شرقی، شمال و غرب آذربایجان غربی شده و اوایل وقت دوشنبه ۲۳ از این مناطق خارج می‌شود.

نوع مخاطره این سامانه شامل رگبار باران، رعدوبرق، در مناطق مستعد رخداد تگرگ و وزش باد شدید موقتی است که باعث جاری شدن آب در مسیل‌ها، احتمال آب گرفتگی معابر، بالا آمدن ناگهانی آب رودخانه ها، برخورد صاعقه، آسیب به سازه‌های موقت و لغزندگی جاده‌ها شود.

سازمان هواشناسی توصیه کرد از سفرهای غیر ضروری برون شهری، بویژه در مناطق کوهستانی پرهیز شود.

بنا به توصیه این سازمان دستگاه‌های اجرایی خدمت رسان مانند شهرداری‌ها آماده باش باشند. صعود به ارتفاعات متوقف شود.

افزایش فشار و تشدید ناپایداری همرفتی بویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب از جمله ویژگی‌های دوم است که ظهر امروز وارد کشور شده و اواخر همین روز خارج می‌شود.

این سامانه که منطقه اثر آن آذربایجان شرقی، قزوین، البرز، تهران، مرکزی و قم است، باد شدید (سرعت متوسط ۶۰ تا ۹۰ کیلومتر بر ساعت) وزش باد خیلی شدید با سرعت بیش از ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به صورت لحظه ای و خیزش گردو خاک را به دنبال دارد و ممکن است موجب توفان و خیزش گردوخاک و کاهش دید و کیفیت هوا، آسیب به سازه‌های موقت، گلخانه‌ها، تابلوها و بنرهای تبلیغاتی، آسیب به دکل‌های برق و سقوط اجسام از ارتفاع بویژه در کارگاه‌های ساختمانی و شکستن درختان شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین