کد خبر: ۷۰۴۰۷۷
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۸
رئیس بخش عفونی بیمارستان امام رضا(ع) مشهد عنوان کرد

فراوانی ابتلاء مجدد به کرونا/ایمنی مبتلایان ۳ تا ۶ ماه است

رئیس بخش عفونی بیمارستان امام رضا(ع) مشهد گفت: باتوجه به اینکه ویروس کرونا پدیده‌ای ناشناخته و جدید است و طبق روال طبیعی بیماری، افرادی که مبتلا به کرونا شده‌اند، نباید مجددا درگیر این ویروس شوند، اما ما با موارد ابتلاء مجدد به این ویروس بسیار مواجه بوده‌ایم. افرادی که مبتلا به ویروس کرونا شده‌اند، در یک بازه سه تا ۶ ماه ایمنی در برابر ویروس دارند.
فراوانی ابتلاء مجدد به کرونا/ایمنی مبتلایان ۳ تا ۶ ماه است
آفتاب‌‌نیوز :

رزیتا خداشاهی در خصوص تفاوت‌های کرونا انگلیسی با کرونای قبلی اظهار کرد: یکی از تفاوت‌های بین کرونای معمولی با کرونای انگلیسی در مدت زمان انتقال ویروس است. مدت زمان ابتلا فرد در کرونای انگلیسی بسیار کوتاهتر از کرونای قبلی است. در کرونای قبلی اگر فردی در جمع با یک فرد مبتلا تماس داشت شاید در یک بازه زمانی ۵ تا ۱۰ روز برای بروز علائم آن وقت لازم داشت ولی در حال حاضر در مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت علائم بیماری نشان داده می‌‎‌شود و تفاوت دیگر کرونای جهش‌یافته با کرونای قبلی این است که کرونای جهش‌یافته بسیار سریع گسترش و پیشرفت می‌کند.

خداشاهی خاطر نشان کرد: در حال‌ حاضر تنها کرونایِ جهش‌یافته در سطح کشور روبه گسترش است و کرونای قبلی نیست. تمام گونه‌هایی که در کشور ارزیابی شده‌اند، همه از نوع کرونای انگلیسی است که ابتلا به کرونای جهش‌یافته در حال‌ حاضر خانوادگی شده و دلیل آن هم سرایت بالای این ویروس است.

وی عنوان کرد: پروتکل‌های بهداشتی که در حال حاضر برای جلوگیری از ویروس کرونا توصیه می‌شود، همان پروتکل‌های قبل است ولی با شدت بیشتر؛ یعنی همان موارد بهداشتی را که قبلا انجام می‌دادیم مانند رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک را اکنون نیز رعایت کنیم. به‌اضافه‌ اینکه در حال حاضر توصیه می‌شود در مجامع عمومی حداقل دو ماسک استفاده شود که یکی از ماسک‌ها جراحی باشد و دیگری پارچه‌ای، به مردم توصیه می‌‎‌شود تا حتی‌الامکان از منزل خارج نشوند. سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است که اگر در یک‌ مکان شلوغ حتی با دو ماسک وارد شوید، تضمین صددرصدی برای عدم ابتلا به کرونا وجود ندارد.

رئیس بخش عفونی بیمارستان امام رضا(ع) مشهد تاکید کرد: باتوجه به اینکه ویروس کرونا پدیده‌ای ناشناخته و جدید است و طبق روال طبیعی بیماری، افرادی که مبتلا به کرونا شده‌اند، نباید مجددا درگیر این ویروس شوند، اما ما با موارد ابتلاء مجدد به این ویروس بسیار مواجه بوده‌ایم. افرادی که مبتلا به ویروس کرونا شده‌اند، در یک بازه سه تا ۶ ماه ایمنی در برابر ویروس دارند. که این ایمنی در افراد مختلف متفاوت است بعضی از از افراد ممکن است در سه ماه و برخی تا ۶ ماه ایمنی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه امکان ابتلا به کرونا در فضای باز کمتر از فضای بسته است گفت‌: اگر در فضای باز فاصله اجتماعی رعایت نشود و ازدحام جمعیت وجود داشته باشد امکان سرایت ویروس وجود دارد؛ زیرا امکان سرایت و انتقال ویروس جهش‌یافته به‌شدت بالا است.

خداشاهی در پاسخ به این پرسش که آیا بهبودیافتگان کرونا قادر به روزه گرفتن هستند، بیان کرد: بهبودیافتگان کرونا درگیر عوارض تاخیری زیادی هستند که شایع‌ترین این عوارض ضعف شدید، خستگی مفرط وتعریق بدن است. عوارض ابتلا به ویروس کرونا در افراد مختلف متفاوت است در برخی از افراد عوارض کرونا بسیار شدید است به طوری که برخی از این افراد با کوچکترین فعالیتی دچار تنگی نفس و تعریق فراوان می‌شوند و یا اگر وعده غذایی آن‌ها طبق برنامه نباشد دچار مشکل می‌شوند؛ بنابراین برخی ‌از افراد مبتلا به کرونا به دلیل عوارض این بیماری نمی‌توانند روزه بگیرند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین