کد خبر: ۷۰۴۱۱
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۱:۵۸
به دنبال رفتار نژادپرستانه تماشاگران

اسپانیا و خطر حذف از فرمول یک

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: فدراسیون بین‌المللی اتومبیلرانی اعلام کرد : بخاطر رفتار نژاد پرستانه تماشاگران اسپانیایی علیه لویس همیلتون، ستاره‌بریتانیایی و سیاهپوست فرمول یک، ممکن است مجازاتی را علیه ورزش اتومبیلرانی اسپانیا اعمال کند.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اینترنتی بی‌بی‌سی ،این خبر پس از آن منتشر شد که این ورزشکار ‪ ۲۳‬ساله ، در روزهای شنبه و یکشنبه هفته جاری در جریان تمرینات تیم مکلارن درپیست کاتالونیا درحومه شهربارسلونادر اسپانیا، از سوی چند تماشاگر مورد استهزاء قرار گرفت.

این سازمان اعلام کرده است : « درباره این حادثه کتباً با مسئولان ورزش اتومبیلرانی در اسپانیا تماس خواهد گرفت و براساس این گزارش درباره اقدام آینده خود تصمیم خواهد گرفت». 

تماشاگران مورد بحث با کلاه گیس سیاه و صورت سیاه کرده، پیراهن‌هایی بر تن داشتند که بر روی آنها عبارت «خانواده همیلتون»نوشته شده بود و هنگامی که همیلتون بین کامیونهای محل استقرار تیم کلارن و گاراژ این تیم در پیست درحرکت بود،همراه با ایماء و اشارات توهین آمیز، شعارهای نژادپرستانه نیز علیه همیلتون سر داده بودند.

مسئولان پیست کاتالونیااعلام کرده‌اند این تماشاگران را تحت پیگرد قانونی قرار خواهند داد و فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی اسپانیا هم با صدور بیانیه‌ای اقدام این تماشاگران را محکوم کرده است.

وزیر ورزش دربریتانیا هم این حادثه را «تهوع آور» خواند و گفت در تماس با همتای اسپانیایی خود، نگرانی خود را به اطلاع او خواهد رساند.

همیلتون که اولین راننده سیاهپوست فرمول یک محسوب می‌شود از حادثه رخ داده ابراز تاسف کرد.

اوفصل گذشته بااختلاف تنها یک امتیاز نسبت به کیمی رایکونن،نایب قهرمان شد و در تیم مکلارن، فرناندو آلونسو را با چالشی دشوار مواجه ساخت.

در اسپانیا عمدتاً همیلتون را مسئول ناکامی آلونسو در کسب سومین مقام قهرمانی پیاپی مسابقات فرمول یک می‌دانند.

اسپانیا فروردین ماه سال آینده در پیست کاتالونیا وخیابانهای شهر والنسیا، میزبان دو مسابقه فرمول یک خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین