کد خبر: ۷۰۴۱۶۹
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۴
رئیس نظام پزشکی:

واکسن ایرانی برکت با مشکل مواجه شد

محمدرضا ظفرقندی رئیس کل نظام پزشکی کشور در گفت‌وگوی شب گذشته در کلاب‌هاوس گفت: واکسن تولید داخل خیلی خوب است اما فعلا چند ماه با آن فاصله داریم. مطالبه ما از آذرماه پارسال شروع سریع‌تر واکسیناسیون با واردات بیشتر واکسن خارجی بوده. واکسن‌های ایرانی چون برکت، رازی و پاستور و کوبا همه در فرایند تولید هستند اما واکسن برکت که قرار بود تا آخر بهار آماده شود، با مشکلاتی رو به رو شده است که دیرتر آماده خواهد شد. واکسن پاستور با همکاری کوبا فاز سوم را تازه شروع کرده است.
واکسن ایرانی برکت با مشکل مواجه شد
آفتاب‌‌نیوز :

محمدرضا ظفرقندی رئیس کل نظام پزشکی کشور در گفت‌وگوی شب گذشته در کلاب‌هاوس به سوالاتی پیرامون موج چهارم کرونا و واکسن پاسخ داد.

نکات زیر از جمله سخنان او در این گفت‌وگو با طیف متکثری از حاضران بود:

* اگر زودتر واکسیناسیون با سرعت انجام شود و یک سومِ جمعیت را بتوانیم واکسینه کنیم، مرگ و میر کشور قطعاً یک رقمی خواهد شد. اگر افراد دارای ریسک بالا را هرچه سریع‌تر واکسینه کنیم، قطعاً مرگ و میر در کشور یک رقمی خواهد شد.

* از سه روز پیش توزیعِ واکسن کرونا درمیان کادر درمان بخش خصوصی به نظام پزشکی واگذار شده و خوشبختانه با رضایتمندی بالای کادر درمان همراه بوده است. اما متاسفانه فشارها برای این‌که نظام پزشک متولی واکسیناسیون کادر درمان نماند افزایش یافته است. واکسیناسیون بیماران خاص در اختیار ما نیست.

* واردات واکسن کرونا در این ایام نتیجه مذاکرات آقای عراقچی در حاشیه مذاکرات برجام است. پیش از آن حتی ثبت سفارش‌های بخش خصوصی به نتیجه نمی‌رسید.

* بهترین واکسن واکسنی است که زودتر بتوان زد، چون ریسک تمام واکسن‌های موجود بسیار بسیار کمتر از ریسک ابتلا به خود کرونا است.

* اگر بخش دولتی هزار بار بگوید واکسنی خوب است، آن اعتماد را ایجاد نمی‌کند که انجمن‌های علمی و افراد برجسته علمی می‌توانند ایجاد کنند. نه انجمن‌های علمی و نه نمایندهٔ نظام پزشکی به ستاد ملی کرونا دعوت نشدند. از این ظرفیت‌ها باید استفاده کرد.

* واکسن تولید داخل خیلی خوب است اما فعلا چند ماه با آن فاصله داریم. مطالبه ما از آذرماه پارسال شروع سریع‌تر واکسیناسیون با واردات بیشتر واکسن خارجی بوده. واکسن‌های ایرانی چون برکت، رازی و پاستور و کوبا همه در فرایند تولید هستند اما واکسن برکت که قرار بود تا آخر بهار آماده شود، با مشکلاتی رو به رو شده است که دیرتر آماده خواهد شد. واکسن پاستور با همکاری کوبا فاز سوم را تازه شروع کرده است.

* بسیاری از نمایندگان مجلس صراحتا گفتند که هیچ واکسن خارجی نزنید تا واکسن داخل تولید شود. ما اطلاعیه دادیم که واکسن آسترزنکا برای انگلیس نیست و تولید سوئد است بلکه مسیرها باز شود. فوری جمعیتی از نهادها شروع کردند به بیانیه جمع کردن که چرا ما این حرف را زده‌ایم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۵
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
0
3
بدبخت شدمیم رفت پی کارش
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
0
6
نماینگان مجلس را ببین چه تفکری دارند... که یک ملت را گروگان گرفته اید
ناشناس
|
Netherlands
|
۲۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
0
2
خدا رو شکر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
0
2
اگر خِرَد و درایتی حتی ناچیز وجود میداشت، ساعت یازده شب ملت در صف مرغ نمی‌ایستادند، واکسن پیشکش
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
0
4
فعلا ما باید بمیریم تا تمام دنیا واکسن شون رو بزنن موقعی که نخواستن بلکه سالهای بعدی به ما هم واکسن برسه... واکسن ایرانی هم مثل باقی موارد بلوف بیش نبود
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین