کد خبر: ۷۰۴۱۷۱
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۳

آتش به جان طبیعت هنگام قیرو کارزین افتاد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس گفت: شعله‌های آتش از عصر روز گذشته یکشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ به جان طبیعت در ارتفاعات دهستان هنگام واقع در شهرستان قیر و کارزین افتاده است.
آتش به جان طبیعت هنگام قیرو کارزین افتاد
آفتاب‌‌نیوز :

عبدالحسن صمدنژاد دوشنبه در این باره به خبرنگاران گفت: شعله های آتش از عصر روز گذشته یکشنبه ۲۲ فروردین ماه جاری به جان پوشش گیاهی ارتفاعات دهستان هنگام واقع در شهرستان قیروکارزین افتاد و با تلاش چندساعته نیروهای امداد طبیعت مهار شد اما علی‌رغم تلاش‌های مستمر مجددا آتش زبانه‌ کشید و کماکان نیز این آتش سوزی ادامه دارد.

وی ادامه داد: سخت گذر بودن منطقه و وزش باد، کار مهار آتش را سخت‌تر کرده است اما تلاش نیروهای امدادی برای کنترل وضعیت همچنان ادامه دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس اضافه کرد: هماهنگی‌های لازم با مدیریت بحران استانداری فارس انجام شده تا یک فروند بالگرد برای مهار این آتش و جا به جایی نیروها به منطقه اعزام شود که این کار انجام شده است.

وی اظهار داشت: از صبح امروز دوشنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ تیم‌های امدادی و دوستداران طبیعت از شهرستان‌های قیروکارزین و فراشبند به محل آتش‌سوزی اعزام و با استفاده از دستگاه‌های دمنده در تلاش برای کنترل آتش هستند.

صمدنژاد افزود: عامل وقوع این اتفاق و سطح دچار آتش سوزی شده هنوز مشخص نیست و اطلاعات دقیق پس از مهار آتش اطلاع رسانی خواهد شد.

شهرستان قیرو کارزین به مرکزیت قیر در فاصله ۱۶۹ کیلومتری جنوب غرب شیراز واقع شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین