کد خبر: ۷۰۴۱۷۶
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۰

جنجال جشن عروسی ۱۰۰۰ نفری در کاشمر

برگزاری جشن عروسی با حضور جمعیت زیادی در فضای باز یک مدرسه دولتی و انتشار تصاویر آن در فضای مجازی خبرساز شد، به طوری که دادستان عمومی و انقلاب کاشمر از تشکیل پرونده قضایی و شناسایی متخلفین در این زمینه خبر داد.
جنجال جشن عروسی ۱۰۰۰ نفری در کاشمر
آفتاب‌‌نیوز :

اگرچه به دلیل شیوع ویروس کرونا و تبدیل شدن وضعیت کرونایی کاشمر از زرد به نارنجی در سایه افزایش تعداد مبتلایان به این ویروس شاهد اعمال محدودیت‌ها و ممنوعیت‌هایی در فعالیت‌های بازار، تجمعات، مراسم‌های عروسی و عزا و سفرهای غیرضرور هستیم، اما متأسفانه با وجود این محدودیت‌ها شکل جدیدی از برگزاری مراسم‌ها در حال برگزاری است، به‌طوری که شنبه شب در فضای اینستاگرام و شبکه‌های مجازی شاهد انتشار تصاویری از یک مجلس عروسی با حضور تعداد زیادی از مردم در یکی از روستاهای کاشمر بودیم.

این روزهایی که خبرهای خوبی از وضعیت تعداد ابتلا و فوت‌شدگان ناشی از کرونا به گوش نمی‌رسد، یک زوج کاشمری با دعوت جمعیت زیادی از اقوام، دوستان و آشنایانشان تصمیم به برگزاری جشن عروسی خود در فضای باز یک مدرسه دولتی کردند.

در تصاویر منتشر شده که جمعیت حاضر را بیش از هزار نفر نشان می‌دهد، هیچ یک از شرکت‌کنندگان از ماسک استفاده نکردند.

مدیر آموزش‌وپرورش کاشمر با اشاره به اینکه صبح امروز پس از اطلاع از برگزاری این مراسم در یکی از مدارس روستای کسرینه بلافاصله مدیر و سرایدار مدرسه احضار شدند، گفت: اگرچه پیش از شیوع کرونا با هماهنگی‌هایی که انجام می‌شد برخی از مراسم‌های روستا در زمان تعطیلی مدارس در فضای باز مدرسه برگزار می‌شد، اما مراسم دیشب بدون هماهنگی انجام شده است.

علی طاهریان یادآور شد: پس از شنیدن توضیحات مدیر و سرایدار مدرسه از کم و کیف این اقدام، برای هر دو نفر توبیخ و تذکر صادر شد.

معاون سیاسی فرماندار کاشمر نیز با ابراز تأسف از برگزاری این مراسم در شرایط کرونایی، گفت: به منظور بررسی بیشتر موضوع از دستگاه‌های ذیربط خواسته شده تا گزارش‌های خود را در این زمینه به فرمانداری ارسال کنند.

مرادعلی احمدزاده یادآور شد: با توجه به اینکه مراسم در فضای مدرسه دولتی برگزار شده، مدیر آموزش‌وپرورش کاشمر را توبیخ کردیم.

وی ادامه داد: توضیحات بیشتر در این زمینه پس از بررسی و جمع‌بندی گزارش‌ها اطلاع‌رسانی می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب کاشمر نیز در خصوص برگزاری این جشن عروسی در وضعیت نارنجی کرونایی گفت: به دلیل اهمیت موضوع دستورات قضایی لازم در خصوص این موضوع صادر شده و در حال تحقیقات و تعقیب موضوع هستیم.

غلامرضا طالعی با تاکید بر اینکه برابر مقررات با متخلفین برخورد می‌شود، یادآور شد: در این خصوص پرونده قضایی تشکیل و تعقیب قضایی هم شروع شده است.

وی تأکید کرد: قطعا برابر مقررات با عاملین این موضوع چه مسؤول یا غیرمسؤول اقدام قضایی انجام می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین