کد خبر: ۷۰۴۱۸۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۲

توضیح وزیر راه درباره ثبت واحدهای مسکونی و اجاره

وزیر راه و شهرسازی گفت: مردم نگران ثبت واحدهای مسکونی خود در سامانه املاک و اسکان نباشند.
توضیح وزیر راه درباره ثبت واحدهای مسکونی و اجاره
آفتاب‌‌نیوز :

محمد اسلامی، در حاشیه جلسه کمیسیون عمران مجلس به طرح جامع ثبت نام املاک و اسکان اشاره کرد و گفت: مردم نگران نباشند واحدهای مسکونی خود را ثبت کنند، اگر واحدی اضافه برای فرزندان خود و یا در شهرستانی دارند، امکان نگرانی از ثبت آن وجود ندارد.

وی افزود: ثبت نام در طرح جامع املاک و اسکان کشور یک تکلیف قانونی و هدف از آن جلوگیری از هر گونه سوداگری از قیمت‌های لجام گسیخته، اجاره بها و مسکن است. اینکه برخی‌ها مسکن را به عنوان کالای سرمایه‌ای نگاه می‌کنند، اجرای این طرح باعث می‌شود تا مسکن به عنوان کالای مصرفی دیده شود و در این صورت مورد حمایت در شرایط بازار مصرف کنندگان قرار می‌گیرند.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: براساس آمار سال گذشته یک میلیون و ۳۰۰ واحد مسکونی به سازمان امور مالیاتی به عنوان واحدهای خالی از سکنه معرفی شد، با نام نویسی در سامانه املاک و اسکان کشور تعادل در عرضه و تقاضا برقرار می‌شود و افراد نمی‌توانند منازل خود را خالی نگه دارند.

به گفته این مقام مسئول در تولید انبوه مسکن که شامل مشاغل سازندگان حوزه مسکن می‌شود انبوه سازان از این طرح مستثنی هستند و هدف از اجرای این طرح مبارزه با پولشویی در بخش صنعت و مسکن است. مردم واحدهای خود را در طرح جامع املاک و اسکان ثبت کنند و نگرانی در این زمینه نداشته باشند؛ افرادی که واحدهای مسکونی زیاد نیز دارند و نیز چنانچه به دنبال ساخت و ساز باشند براساس دستورالعمل طرح اقدام ملی مسکن با نرخ واقعی زمین در اختیار آن‌ها قرار می‌دهیم.

اسلامی همچنین با اشاره به تمدید قراردادهای مستأجران در شرایط کرونا گفت: همچنان اسباب کشی نکردن از سوی مستأجران مصوبه ستاد ملی کرونا به شمار می‌رود و مسئله افزایش قیمت‌ها در سال جدید در ستاد کرونا تعیین تکلیف و افزایش مجاز اعلام می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
0
1
نگران نباشید بعدا میفهمید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
0
0
پس یه راهی بر معافیت نور چشمیان گذاشتید آخه نگرانشون بودم .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین