کد خبر: ۷۰۴۲۶۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۴

قالیباف: شخص رئیس‌جمهور مسئول اجرای قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز است

رئیس مجلس با بیان اینکه دولت در اجرای دقیق قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز که می‌تواند یکی از معضلات جدی را برطرف کند، اهتمام جدی داشته باشد گفت: شخص رئیس جمهور مسئول اجرای قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز است.
قالیباف: شخص رئیس‌جمهور مسئول اجرای قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز است
آفتاب‌‌نیوز :

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه 24 فروردین) و بعد از موافقت نمایندگان با اصلاحیه‌های لازم در مورد ایرادات شورای نگهبان به لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار داشت: این لایحه مربوط به یکی از موضوعات جدی کشور مبنی بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز است لذا باید اذعان کرد این قانون بسیار دقیق است.

وی افزود: در گذشته طوری بود که مسئولیت این امر می‌توانست به مجموعه دیگری واگذار شود و جدیتی وجود نداشت اما در این قانون مسئولیت با شخص رئیس جمهور است. در این قانون ضمانت اجرایی پیش‌بینی شده تا اگر کسی تخلفاتی از قانون داشت برخورد شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کارت‌های بازرگانی یکی از معضلاتی بود که با آن مواجه بودیم؛ برگشت مسائل ارزی و تعهدات ارزی در بانک مرکزی و وجود کارت‌های بی‌نام که سبب مشکلات جدی شده بود، در این قانون تعیین تکلیف شده است؛ این قانون مربوط به کالا و ارز است اما اگر به قانون گذشته نگاه کنیم عمدتاً به موضوع کالا توجه شده بود.

وی اظهار داشت: رمز ارزها در این قانون مورد توجه قرار گرفته و نوع اعتبارات، بودجه و سیاستی اعمالی برای ستاد مبارزه با قاچاق کالا، طوری جهت‌گیری شده که باید به سمت کاهش قاچاق کالا گام بردارند نه اینکه اگر قاچاق کالا افزایش یابد، به نوعی از یک منظر بتواند سبب درآمد شود یا بخش‌هایی از کشور در جای دیگری از آن بهره‌مند شوند.

وی افزود: امیدواریم دولت در اجرای دقیق قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز که می‌تواند یکی از معضلات جدی کشور را برطرف کند، اهتمام جدی داشته باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
0
0
کی بود؟ کی بود؟ من نبودم
لطفا یکدیگر را متهم نکنید.
حرف نه - در عمل برای مردم خدمت کنید.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین