کد خبر: ۷۰۴۳۵۷
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۲

بازداشت موقت نخست وزیر سابق کویت در ارتباط با فساد مالی

دادگاه کویت امروز حکم بازداشت موقت نخست‌وزیر سابق این کشور در ارتباط با پرونده فساد مالی موسوم به پرونده «صندوق ارتش» را صادر کرد.
بازداشت موقت نخست وزیر سابق کویت در ارتباط با فساد مالی
آفتاب‌‌نیوز :

دادگاه وزرای کویت امروز سه‌شنبه حکم بازداشت موقت «جابر مبارک الحمد الصباح» نخست‌وزیر سابق این کشور در پرونده «صندوق ارتش» را صادر و روز ۲۷ آوریل (۷ اردیبهشت) را برای رسیدگی به این پرونده تعیین کرد.

روزنامه کویتی «القبس» با اعلام این مطلب نوشت که دادگاه همچنین هر گونه انتشار اخبار و گزارشات درباره پرونده «صندوق ارتش» را ممنوع کرد. متهمان این پرونده جابر المبارک نخست‌وزیر سابق، «خالد الجراح» وزیر دفاع و کشور سابق و هفت نفر دیگر است.

دادگاه به جابر المبارک اجازه داده که به عنوان مهم‌ترین متهم این پرونده وارد سالن دادگاه شود و متهمان خواستار آن شدند تا جلسه دادگاه به صورت محرمانه برگزار شود.

جابر المبارک در جلسه دادگاه خواستار لغو ممنوع‌الخروجی خود شد و الجراح نیز آزادی به قید وثیقه را خواستار شد.

نوامبر ۲۰۱۹ «ناصر الصباح» وزیر دفاع کویت طی نامه‌ای به دادستانی کل از وجود نشانه‌هایی دال بر وجود فساد مالی در ارتش در سال‌هایی که وی منصب وزارت دفاع را بر عهده نداشت، خبر داده بود و پس از آن دادستانی کل دستور اجرای تحقیقات در این خصوص را صادر کرد.

ارزش تخلفات مالی صورت گرفته در این پرونده حدود ۲۴۰ میلیون دینار (۷۹۰ میلیون دلار) و متهمان اصلی آن نیز نخست‌وزیر سابق و وزیر دفاع سابق کویت هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین