کد خبر: ۷۰۴۵۳۹
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۰
امیدواریم مسئولین کشور در زمینه مذاکره، ملت را خرسند کنند

رهبر انقلاب: تشخیص این است که مذاکره کنیم اما نباید فرسایشی شود/ آماری که درباره رتبه اقتصادی گفتم، مربوط به ۵ سال قبل بود

رهبر انقلاب گفتند: آماری که درباره رتبه اقتصادی ایران در سخنرانی نوروزی بیان شد مربوط به پنج سال قبل بوده است لذا از آن کسانی که به من تذکر دادند که موجب شد که این اشتباه برطرف بشود من صمیمانه تشکر می‌کنم. رهبر همچنین با تأکید بر اینکه فرسایشی شدن مذاکرات برای کشور ضرر دارد، فرمودند: آمریکا مذاکره نمی‌کند که حرف حقی را قبول کند بلکه آمریکا می‌خواهد مذاکره کند تا حرف باطلی را تحمیل کند.
رهبر انقلاب: تشخیص این است که مذاکره کنیم اما نباید فرسایشی شود/ آماری که درباره رتبه اقتصادی گفتم، مربوط به ۵ سال قبل بود
آفتاب‌‌نیوز :

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی عصر امروز مقارن با اولین روز ماه مبارک رمضان در مراسم مجازی انس با قرآن طی سخنانی فرمودند: من در سخنرانی اول فروردین در باب رتبه اقتصادی کشور آماری عرض کردم، اما چند نفر به من تذکر دادند که این آمار درست نیست و من به دفتر گفتم و بررسی کردند و معلوم شد آمار ما درست نبوده و ‌آنچه من گفتم مربوط به 5 یا 6 سال قبل بوده لذا از کسانی که به من تذکر دادند که موجب شد این اشتباه برطرف شود تشکر می‌کنم.

ایشان در ادامه خاطرنشان کردند: آغاز قرآن با ذکر هدایت قرآنی آغاز شده و ده ها مورد از قرآن است که سخن از هدایت قرآن و راهنمایی ها و دستگیری ها هست و مخاطب قران همه بشریت است و ادعای قرآن این است که همه بشریت را به صراط مستقیم هدایت کند.

رهبر انقلاب تصریح کردند: هدایت قرآن به یک منطقه محدود زندگی بشر اختصاص ندارد، بلکه مربوط به همه گستره عظیم زندگی بشر است و اینطور نیست که در بخشی انسان را هدایت کند و در بخش دیگری از موارد مورد زندگی بشر انسان را مهمل بگذارد و بی اعتنا عبور کند.

ایشان با تأکید بر اینکه همه عرصه های زندگی در قرآن درس و هدایت دارد و قرآن به همه بخش های زندگی انسان ناظر و برای هرکدام از آنها راهنمایی و هدایتی دارد، فرمودند: چقدر غافلند کسانی که خیال می‌کنند قرآن به مسائل زندگی و سیاست و اقتصاد و حکومت کاری ندارد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سخنان خود در محفل مجازی انس با قرآن عنوان کردند: هر وقتی که ما از قرآن نسبت به حادثه ای شبیه به آن حادثه استنطاق کنیم و هدایت بطلبیم قرآن کریم همین مطلب را در اختیارمان خواهد گذاشت.

ایشان ادامه دادند: کسانی که قرآن و اسلام را به مسائل شخصی و عبادی منحصر می‌کنند و می‌گویند کسانی که وارد جامعه می شوند باید قرآن را کنار بگذارند، ‌قرآن را بلد نیستند و قرآن را نخوانده اند و لذا اینگونه اشتباه و خطا حرف می زنند.

رهبر انقلاب خاطرنشان کردند: قرآن خودش را از چالش های سیاسی و اجتماعی به هیچ وجه کنار نمی کشد و از مقابله با طاغوت ها و مستکبری و ستمگران اجتناب نمی کند و در مقابل اینها ایستاده است و اگر اهل قرآن هستید قهرا میدان زندگی شما میدان ظهور قرآن است. زمانی می توانیم از هدایت قرآنی استفاده کنیم که تقوا وجود داشته باشد و وقتی تقوا وجود داشت هدایت به معنی واقعی کلمه در اختیار ما خواهد بود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بخش دیگری از سخنان خود در محفل مجازی انس با قرآن با اشاره به اینکه کرونا وضع زندگی در کشور را تحت تاثیر قرار داده است، فرمودند: کرونا این زیباترین روزهای اولین بهار را به کام ملتمان تلخ کرده است و عدد جان باختگان و مبتلایان بالا رفت و این آمارهای تلخ و تکان دهنده باید همه ما هم مسئولان و مردم را هشیار و بیدار کند و با بیماری شوخی نکنیم.

ایشان در این باره اظهار داشتند: مسئولین به طور قاطع کاری که باید انجام دهند انجام بدهند و بر طبق گفته متخصصین بهداشت و درمان عمل شود؛ تلخی هر عارضه ای از عارضه شیوع این بیماری کمتر است چون شیوع بیماری هم بیماری و هم بیکاری و هم مشکل معیشت و هم جان باختن و داغ عزیزان است و همه برنامه های کشور تحت تاثیر این بیماری قرار گرفته است و باید کاری کنیم که این بیماری متوقف شود و این ممکن نیست جز با سیاستگذاری و برنامه ریزی و اجرا و رعایت ضوابط اجرایی از طرف آحاد مردم.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در ادامه فرمودند: جا دارد انسان از مجموعه های بهداشتی و درمانی تجلیل و سپاسگزاری کند؛ حقیقتا کار اینها مجاهدت فی سبیل الله است و مردم هم باید همراهی کنند. ماه رمضان ماه احسان است و در شرایط کرونا لازم است نهضت کمک مومنانه و مواسات بین مردم اوج بگیرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بخش دیگری از سخنان خود در محفل مجازی انس با قرآن با اشاره به سیاست کشور در قبال برجام فرمودند: سیاست کشور را در مورد برجام و تحریم‌ها اعلام کرده ایم و به مسئولین هم از نزدیک و هم با نوشته و هم در جلسات و هم در صحبت عمومی گفته ایم و سیاست کشور معلوم است.

ایشان ادامه دادند: تشخیص مسئولین این است که مذاکره کنیم تا این سیاست را اعمال کنیم. ما بحثی در این زمینه نداریم ولی باید مراقبت شود که مذاکره فرسایشی نباشد و طوری نباشد که طرف‌ها مذاکره را کش دهند چون این برای کشور ضرر دارد. آمریکا مذاکره نمی کند که حرف حقی را قبول کند بلکه آمریکا می خواهد مذاکره کند تا حرف باطلی را تحمیل کند.

ایشان تصریح کردند: آقایان اروپایی در بعضی از جلسات خصوصی اقرار می‌کنند که حق با ایران است اما در مقام تصمیم‌گیری خودشان هیچ استقلالی ندارند و آمریکا هم زورگو و تحمیل کننده است. پیشنهادهایی که می‌کند غالبا متکبرانه و تحقیرآمیز است که حتی قابل نگاه کردن هم نیست.

رهبری در انتهای سخنان خود در محفل مجازی انس با قرآن کریم فرمودند: امیدواریم مسئولین کشور در این زمینه هم کاملا با چشم باز و دل محکم و توکل به خدا و ذکر حسبنا الله نعم الوکیل جلو بروند و توفیقات الهی شامل حالشان بشود و ملت را خرسند کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین