کد خبر: ۷۰۴۵۸۵
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۴:۳۸

دستگیری کلاهبردار ۱۰۰ میلیون تومانی در همدان

کلاهبردار ۱۰۰ میلیون تومانی در همدان دستگیر شد.
دستگیری کلاهبردار ۱۰۰ میلیون تومانی در همدان
آفتاب‌‌نیوز :

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان همدان گفت: جوان ۲۲ ساله‌ای که با برداشت غیرمجاز ۱۰۰ میلیون تومان از حساب ۲ شهروند اقدام به خرید گوشی تلفن همراه کرده بود با تلاش عوامل تخصصی پلیس، شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ سرخوش نهاد افزود: برداشت غیرمجاز از حساب بانکی شهروندان با استفاده از ترفند برنده شدن در قرعه کشی و کشاندن افراد پای دستگاه‌های خودپرداز، یکی از شیوه‌های معمول و رایج کلاهبرداران اینترنتی است.

وی ظهار داشت: با وجود هشدار‌های مکرر پلیس فتا در خصوص این شیوه‌های کلاهبرداری و هوشیاری مردم در خصوص ترفند‌های کلاهبرداران برای دریافت مشخصات اینترنتی حساب بانکی افراد، اما همچنان شاهد فریب خوردن برخی از شهروندان و کلاهبرداری‌های اینترنتی برای خالی کردن حساب افراد هستیم.

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان همدان ادامه داد: به تازگی ۲ جوان با در دست داشتن مرجوعه قضایی و مراجعه به پلیس فتا خبر از برداشت میلیونی از حساب خود را دادند که پرونده‌ای دراین رابطه تشکیل و بررسی و رسیدگی به آن در دستور کار کار پلیس فتا قرار

سرهنگ سرخوش نهاد افزود: بررسی‌های تخصصی پلیس نشان داد که پول مالبختگان به یک شماره حساب مشخص واریز شده که با پیگیری و رصد تخصصی، متهم در یکی از استان‌های کشور شناسایی شد.

به گفته وی، با اخذمجوز قضایی، ماموران پلیس فتا متهم را در محل اختفا دستگیر و به همراه ادوات دیجیتالی ارتکاب جرم به همدان انتقال دادند که نامبرده (جوان ۲۲ ساله) در بازجویی‌ها به بزه انتسابی اعتراف کرد.

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان همدان ادامه داد: متهم هدف از این کار را کسب منافع مالی برای تامین پول موردنیاز خرید گوشی تلفن همراه عنوان کرد.

سرهنگ سرخوش نهاد از شهروندان خواست به هیچ وجه اطلاعات بانکی خود را در اختیار دیگر افراد قرار ندهند و در صورت درخواست اطلاعات از سوی دیگر افراد (افراد مورد اطمینان و تایید شده) برای واریز پول یا مبلغ برنده شده، ارائه شماره حساب و شماره کارت بانکی کافی است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین