کد خبر: ۷۰۴۷۰۵
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۵

هشدار درباره تنش آبی در خوزستان

استاندار خوزستان گفت: نبود بارش کافی باران در اسفند پارسال و فروردین امسال در خوزستان، باعث شده تا به مرور در ماه‌های آینده وارد تنش آبی در استان شویم و باید تصمیم جدی و فوری در این خصوص گرفته شود.
هشدار درباره تنش آبی در خوزستان
آفتاب‌‌نیوز :

قاسم سلیمانی دشتکی روز پنجشنبه در نشست بررسی مشکلات شهرستان‌های ماهشهر، هندیجان و امیدیه با حضور مسوولان مربوطه این شهرستان‌ها و استان در سرسرای استانداری خوزستان بیان کرد: با ورود به شرایط تنش آبی، باید تصمیم مناسبی برای جلوگیری از هرگونه اختلال در تامین آب شرب مردم گرفته شود.

وی گفت: با این شرایط ه طور قطع در حوزه کشاورزی خوزستان با مشکلاتی روبه رو خواهیم شد با این وجود تامین آب شرب در اولویت است و باید برای ماه‌های آینده تصمیم فوری و جدی گرفته شود.

مدیران منتظر تخصیص اعتبار نباشند

استاندار خوزستان در ادامه با بیان اینکه یک مدیر نباید تنها منتظر تخصیص اعتبار باشد تا پروژه‌ای را انجام دهد افزود: باید برای حل مشکلات مردم و استان از راه های مختلف به دنبال تامین اعتبار بود؛ بنیاد علوی، بنیاد برکت، شرکت های پتروشیمی و سپاه آمادگی همکاری و کمک برای انجام پروژه‌ها و حل مشکلات خوزستان را دارند، که مدیران باید دنبال تامین اعتبار از این بخش‌ها نیز باشند.

سلیمانی دشتکی ادامه داد: یکی از بحث‌های من با آبفای خوزستان این است که برای انجام پروژه‌های استان تنها به اعتبارات استانی و ملی تکیه کرده و این موضوع باعث شده تا بیشتر پروژه‌های این شرکت ناتمام باشند.

وی گفت: در بودجه سال ۱۴۰۰ اعتباری برای انجام پروژه‌های مناطق محروم در نظر گرفته شده که برای شهرستان ماهشهر در این بخش ۲۳۰ میلیارد ریال، امیدیه ۶۳۰ میلیارد ریال و هندیجان ۴۳۰ میلیارد ریال اختصاص می‌یابد تا از این اعتبارات برای انجام پروژه‌های مناطق محروم این شهرستان و راه روستایی استفاده شود.

وجود ۲۵۰ طرح نیمه تمام با اعتبار مورد نیاز زیر یکصد میلیارد ریال در خوزستان

استاندار خوزستان افزود: از مسوولان استانی خواستم که پروژه‌هایی که در خوزستان نیمه تمام هستند و تا یکصد میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل آنها نیاز است را شناسایی کنند.

سلیمانی دشتکی با بیان اینکه ۲۵۰ طرح با این مشخصه‌ها در خوزستان وجود دارد گفت: ۱۲ هزار میلیارد ریال برای اتمام این پروژه ها نیاز است که می‌توان با تامین این اعتبار از بخش‌های مختلف و کمک گرفتن از شرکت‌ها و دستگاه‌های استان آنها را به اتمام رساند.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات بخش آب شرب شهرستان ماهشهر بیان کرد: بر اساس اعلام مسوولان شهرستان ماهشهر بیشتر مناطق این شهرستان و به ویژه روستاها در بخش آب شرب با مشکل روبه رو هستند؛ باید آب شرب از صنایع جدا باشد و اولویت نخست تامین آب شرب در این مناطق باشد.

استاندار خوزستان با بیان اینکه کارخانجات خود باید برای تامین آب اقدام کنند افزود: لازم است تا یک بررسی کارشناسی برای تامین آب کارخانجات و شرکت‌ها انجام شود تا از آب شرب در این بخش استفاده نشود.

سلیمانی دشتکی ادامه داد: طبق اعلام سازمان آب و برق خوزستان روزانه سه برابر نیاز این شهرستان آب شرب تامین و توزیع می‌شود با این وجود در این شهرستان با کمبود آب روبه رو هستیم؛ به همین دلیل باید یک کارگروه تخصصی با حضور دستگاه‌های مربوطه ایجاد شود تا این موضوع بررسی شود.

مشکلات شهرستان‌های خوزستان با حضور مسوولان استانی و شهرستان مورد بررسی قرار می‌گیرد و جدول زمان بندی برای حل مشکلات آنها تعیین می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین