کد خبر: ۷۰۴۷۷۸
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۶

هوای تهران قابل قبول است/ پیش بینی کاهش کیفیت هوای پایتخت

میانگین غلظت آلاینده های هوای پایتخت هم اکنون بر روی عدد ۷۵ قرار دارد و کیفیت هوا قابل قبول است.
هوای تهران قابل قبول است/ پیش بینی کاهش کیفیت هوای پایتخت
آفتاب‌‌نیوز :

بنابر اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای پایتخت، میانگین غلظت آلاینده‌های هوای پایتخت هم اکنون بر روی عدد ۷۵ قرار دارد و کیفیت هوا قابل قبول است. این شاخص در ۲۴ ساعت گذشته نیز بر روی عدد ۶۳ قرار داشت و هوا قابل قبول بوده است.

آلاینده شاخص این روزهای تهران ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون «pm. 2.5» هستند.

بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوا، در صبح روز جمعه (۲۷ فروردین ۱۴۰۰) در بیشتر مناطق وضعیت قابل‌قبول برقرار خواهد بود که ناشی از وزش باد مؤثر و کاهش تردد خودروها است. در طول روز با حاکمیت جو ناپایدار و افزایش تندی باد شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها فراهم خواهد شد. به‌تدریج با کاهش تندی باد تا اواخر وقت جمعه همراه با افزایش ترافیک برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در برخی مناطق پرتردد پیش‌بینی می‌شود.

در صبح روز شنبه (۲۸ فروردین ۱۴۰۰) با آغاز تردد خودروها و حاکمیت جو آرام انتظار می‌رود در مناطق پرتردد غلظت آلاینده‌ها افزایش یافته و کاهش کیفیت هوا را به‌دنبال داشته باشد. در طی روزعدم وزش باد مؤثر پراکندگی آلاینده‌ها را محدود خواهد کرد. این وضعیت تا اواخر وقت شنبه ادامه خواهد داشت، بنابراین تجمع آلاینده‌ها و برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در مناطق پرتردد دور از انتظار نخواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین