کد خبر: ۷۰۴۹۲۴
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵
ژن‎های خوب در شهرداری علی‌آباد کتول

تکرار واکسن دزدی آبادان در گلستان

شهرداری علی‌آبادکتول تعدادی از مدیران شهرداری و پیمانکار طرف قرارداد را به عنوان پاکبان برای تزریق واکسن به شبکه بهداشت شهرستان معرفی کرده و آنها به‌جای پاکبانان واکسن کرونا تزریق کردند.
تکرار واکسن دزدی آبادان در گلستان
آفتاب‌‌نیوز :

براساس اطلاعات رسیده و همچنین مطلب منتشر شده توسط یکی از خبرنگاران حوزه سلامت در استان گلستان در صفحه شخصی خود، روزهای گذشته عملیات تزریق واکسن به پاکبانان شهرداری علی‌آبادکتول در استان گلستان اجرا شد.

در شرایطی که بیش از ۴۵ نفر تعداد پاکبانان شهرداری این شهر است و تنها ۲۴ واکسن به این شهرداری تعلق گرفته، دو نفر از مدیران شهرداری این شهر، مدیرعامل شرکت طرف قرارداد شهرداری و همسرش به‌جای پاکبانان این واکسن را تزریق کرده‌اند.

این در شرایطی است که براساس اولویت‌بندی انجام شده و تاکید ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت بهداشت، واکسن‌های اختصاص داده شده باید براساس اولویت و به افراد جامعه هدف مشخص تزریق شود و هیچ فردی در هیچ جایگاهی مجاز به تزریق واکسن خارج از اولویت مشخص شده نیست.

چنین اقدام مشابهی روز گذشته در شهرداری آبادان نیز رخ داد که با واکنش‌های تند مختلفی از سوی مردم، مدیران و مسوولان روبرو شد تا آنکه در آخرین واکنش، «سعید نمکی» وزیر بهداشت دستور عزل رئیس شبکه بهداشت و افراد مطلع و مقصر در کوتاهی نظارت بر این امر در دانشگاه علوم پزشکی آن استان را صادر و خواستار برخورد قانونی و معرفی افراد خاطی به مراجع ذیصلاح شد.

این اتفاقات در شرایطی رخ می‌دهد که کشور در تنگنای شدید واردات واکسن قرار دارد و بسیاری از افرادی که در خط مقدم خدمت‌رسانی به مردم هستند در مقابل خطر بالای ابتلا به ویروس کرونا قرار دارند و کشور در تلاش است بتواند با تعیین اولویت‌بندی به افراد پرخطر واکسن را تزریق کرده و جامعه را در شرایط نسبتا ایمن قرار دهد.

لازم به ذکر است، در این اتفاق انتظار می‌رود رئیس دانشگاه علوم پزشکی و استاندار گلستان با جدیت وارد موضوع شده و با خاطیان برخورد قاطعانه و کاملا قانونی صورت گیرد.

انتظار افکار عمومی این است در چنین شرایطی مدیران ارشد استانی به نوعی برخورد کنند که در چنین شرایط بحرانی و مهم، هیچ فردی در هیچ جایگاهی به خود اجازه تخطی و عبور از مقررات نداده و در مدار قانون و تصمیمات ملی حرکت کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۴
غیر قابل نشر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
0
2
فکر کنم از اول هم برنامه همین بوده وگرنه تا حالا سابقه نداشته که نور چشمیان موخر از توده مردم باشند در واقع به نام پارکبان تا کسی اعتراض نکند و لی به کام عزیزان.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
0
2
دوتاشون رواعدام کنن مثل کره شمالی درست میشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
0
2
از كجا معلوم كه خود استانداران و شهرداران و بقيه مسئولين خودشان هم به عنوان پاكبان و بقيه واكسن دريافت نكرده باشند اين تازه اول سوء استفاده ها است
بهلول
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
1
1
با وجود رکورد دار بیشترین نهادهای نظارتی در جهان، از کنترل تعداد محدود واکسن وارده ناتوانیم. این یعنی شکست. ربطی هم به دولت ها ندارد.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین