کد خبر: ۷۰۵۰۱۸
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۱
روحانی گفته "برنامه ۱۰۰ روزه برای پایان دولت داریم"

روحانی: می‌خواستم 2 وزیر زن انتخاب کنم؛ توانم محدود بود و نشد

رییس‌جمهور در نشست با فعالان امور زنان و خانواده گفت: استفاده از زنان در عرصه‌های مدیریتی همواره مورد تاکید این دولت بوده است.
روحانی: می‌خواستم 2 وزیر زن انتخاب کنم؛ توانم محدود بود و نشد
آفتاب‌‌نیوز :

حجت الاسلام حسن روحانی بعد از ظهر شنبه در دیدار جمعی از فعالان حوزه زنان و خانواده که به صورت محدود حضوری و ارتباط ویدئو کنفرانسی انجام شد، اظهار داشت: استفاده از زنان در عرصه های مدیریتی همواره مورد تاکید این دولت بوده است و علاقمند بودم که وزیر زن هم در کابینه داشته باشیم اما توانم محدود بود و نشد، البته امروز دو معاون رئیس جمهور از میان زنان توانمند هستند.

رئیس جمهور با بیان اینکه وضعیت زنان در جامعه یکی از سوالات و شاخص هایی است که می تواند برای هر حکومتی ذکر شود، گفت: یکی از معیارهای این دولت این بوده است که زنان، جوانان، اقوام و اقلبیت های مذهبی بتوانند فرصت و شرایط فعالیت در جامعه را داشته باشند.

روحانی با بیان اینکه یکی از معیارهای دین مبین اسلام این بوده است که زنان در جایگاه متعالی خودشان قرار بگیرند، گفت: یکی از افتخارات انقلاب اسلامی هم همین است و آزاد بودن فعالیت زنان و داشتن فرصت لازم برای بروز دادن استعداداها و توانمندی هایشان از ویژگی های نظام اسلامی است.

رئیس جمهور با اشاره به جایگاه و منزلت زنان در دین مبین اسلام، گفت: دردوران جاهلیت دختر را به عنوان ننگ در خانواده خود تلقی می‌کرد ند اما با آموزه‌های دین اسلام، زنان در کفه مساوی با مردان قرار گرفتند.

روحانی با اشاره به تأثیر و نقش زنان در فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی، گفت: اگر خانم‌ها اراده کنند، فرد، جناح و یا تفکری را بر مسند قدرت قرار دهند از این توان و قدرت برخوردار هستند. همچنان که در انتخابات‌ گذشته تأثیر نقش و فعالیت آنها را مشاهده کردیم.

رئیس جمهور اظهار داشت: یکی از افتخارات انقلاب اسلامی در حوزه زنان و خانواده است اما متأسفانه این موضوع به خوبی تبیین و معرفی نشده و آمارها و اطلاعات در این زمینه اعلام نشده است.

روحانی با اشاره به فعالیت و حضور گسترده بانوان در شرکت‌های دانش‌بنیان، اظهار داشت: امروز بانوان زیادی در شرکت‌های دانش‌‌بنیان مشغول فعالیت و مدیریت هستند و البته توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان نیز کمک کرده که ظرفیت های زنان جامعه بهتر ظهور و بروز پیدا کند. همچنان که اقتصاد دیجیتال نیز کمک کرده تا خانم‌ها از توان و استعداد خود به خوبی استفاده کنند.

رئیس جمهور در ادامه به نقش بانوان در مقابله با ویروس کرونا اشاره کرد و اظهار داشت: ویروس کرونا مشکلات بزرگی را برای کشور ما و جامعه بشری ایجاد کرده است و در مقابله با این ویروس که یکبار هم توانستیم بر آن فائق شویم، خانم ها در نقش پرستار و پزشک ،نقش ارزشمندی داشته اند.

روحانی گفت: خوشبختانه هفته آینده، واکسیناسیون کادر درمان که در خط مقدم مقابله با ویروس کرونا قرار دارند، به طور کامل انجام می‌شود و تا پایان هفته، بیش از یک میلیون نفر واکسن دریافت می‌کنند و این می‌تواند آرامش بیشتری برای این عزیزان به همراه داشته باشد.

رئیس جمهور با بیان اینکه بانوان جامعه در بخش آموزش از نقش والایی برخوردار هستند و در بخش‌ها و رده‌های مختلف آموزشی حضور فعال و تأثیرگذار دارند، تصریح کرد: معتقدم همچنان بایستی در بخش توانمندسازی، فعالیت‌های خود را ادامه دهیم، تا هر چه بیشتر بتوان استعداد و ظرفیت بانوان را شکوفا کرد.

روحانی همچنین اظهار داشت: در طول دولت تدبیر و امید اقدامات ارزشمندی در زمینه توانمندسازی و مهارت‌آموزی و ارتقاء بانوان کشورمان انجام شده است و امیدوارم دولت بعدی نیز همین مسیر را ادامه دهد.

رئیس جمهور در ادامه به حضور فعال و افتخار آفرینی بانوان در عرصه‌های مدیریتی کشور اشاره کرد و گفت: در آغاز دولت تدبیر و امید فقط 5 درصد خانم‌ها در مدیریت میانی و بالا حضور داشتند و هدف‌گذاری این دولت رسیدن به رقم 30 درصد بود که امروز به این رقم نزدیک‌تر شده‌ایم و به حدود 26 درصد دست یافته‌ایم.

روحانی خاطر نشان کرد: همچنان که در ابتدای دولت یازدهم برنامه‌ای برای صد روز ابتدایی داشتیم امیدوارم با یک برنامه صد روزه پایانی هم قدم‌هایی را برای خدمت به مردم برداریم و مردم نیز در انتخابات حضور پرشکوهی داشته باشند تا با یک انتخابات شکوهمند دولت بعدی فعالیت خود را آغاز کند.

در این نشست سرکار خانم‌ها زهرا کمالی، شایق بروجنی، حبیبه مهمویی، رباب رزمی، بهمنی، سادات یوسفی، محمودی، باغ‌ بهشتی، پاکدل، جهانگیری و خسروی در سخنان جداگانه‌ای به ترتیب در موضوعات گفتگوی خانواده و بین نسلی، فروش صنایع دستی و محصولات روستایی در بستر اینترنت و شبکه‌های اجتماعی، استاندارد سازی محصولات کشاورزی، کار، مهارت و نوآوری، شرکت‌های دانش‌بنیان، ارتقاء تاب‌آوری اجتماعی، اشتغال زنان سرپرست خانوار، حوزه سلامت، حمایت از سازمان‌های مردم‌نهاد، حمایت از مستندسازی و فعالیت‌های هنری و حوزه بیوتکنولوژیک و تولید پروتئین‌های تک‌‌سلولی، دیدگاه‌ها، مطالبات و پیشنهادات خود را با رئیس جمهور در میان گذاشتند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Korea (Republic of)
|
۲۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
0
1
انشالله که در این برنامه ۱۰۰ روزه همین یه ذره سفره مردم هم جمع نشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
0
3
تالحظه اخر دست از عوام فریبی بر ندار
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
0
0
از اين به بعد حرف نزن، خداييش تا حالا كاري نكردي، حرفش هم نزن، بگذار ما هم در اين انتخاب اشتباهمان خاموش باشيم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
0
0
یعنی ریس جمهورنمی تواند ۲وزیررانتخاب کند؟بنده من۳تازن دارم وکدام دیک طبقه خانه درکمال همدلی وصمیمیت زندگی میکنند.وشام ونهاررادسته جمعی صرف میکنیم.راه حل آن نه ظلم ودیکتاتوری است بلکه ازطریق مدیریت و اقتدار.رییس جمهوریاهرکسی اقتدارنداشته باشد.الفبای مدیریت رادرک نخواهدکرد.حال خانواده باشه یاکشور.
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
1
0
احمدی نژاد!!!!! تونست یه وزیر زن انتخاب کنه تو نتونستی؟؟؟!!! مگه داریم؟؟؟!!! کافی بود انتخاب کنی هر کی هم حرفی زد بگی جمعه صبح از خواب بیدار شدم دیدم این خانومای محترم وزیر شدن. منم بی خبرم. باااوررر کن همه باورشون می شد.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین