کد خبر: ۷۰۵۰۸
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۴:۳۹

اصولگرایان ازحذف اصلاح‌طلبان عذاب وجدان دارند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمدعلی ابطحی گفت: «اتهاماتی که امروز اصولگرایان به اصلاح‌طلبان وارد می‌کنند بدلیل عذاب وجدان آنها در ردصلاحیت گسترده است».

معاون پارلمانی دولت خاتمی در گفت‌و گو با خبرنگار آفتاب در خصوص اظهارات شهاب الدین صدر مبنی بر اینکه "دوم خردادی‌ها وعده کشف حجاب دادند و به همین دلیل رد صلاحیت شدند" گفت: «من فکر می‌کنم این اتهامات ریشه روانی دارد، یعنی برای حذف اصلاح‌طلبان در شرایط گوناگون فعالیتهایی از سوی اصولگرایان صورت می‌گیرد و طبیعی است با این همه ردصلاحیت گسترده مورد سوال جدی جامعه قرار گیرند».

ابطحی تصریح کرد: «آنها (اصولگرایان) ریشه عمیق اصلاح‌طلبان را درون جامعه می‌شناسند و می‌دانند اصلاح طلبان جریانی نیستند که با ردصلاحیت حذف شود، طبیعی است حتی برای مخاطبان محافظه‌کار خود که این ردصلاحیت گسترده برای آنها مساله شده به دنبال پاسخی می‌گردند و جز این اتهامات پاسخ دیگری نمی‌یابند».

وی اظهار داشت: «متأسفانه جایگاهی وجود ندارد که کسی این اتهامات را پیگیری کند و مورد سوال یا بازخواست قرار دهد».

معاون اجرایی دولت خاتمی گفت: «همچنین برای فرو کاستن از حالت‌های عذاب وجدانی که نیروهای سالم آنها در برابر ردصلاحیت‌های گسترده دارند این اتهامات مطرح می‌شود وگرنه جریان اصلاح‌طلب جریان اصیلی است و جامعه ما جامعه دینی و منصفی است که به امام (ره) و مبانی اولیه انقلاب نزدیکتر است».

ابطحی تاکید کرد: «امروز کسی دلایل ردصلاحیت نمایندگان مجلس هفتم که گفته می‌شود مورد تأیید امام زمان هستند را مطرح نمی‌کند مطمئناً ردصلاحیت این افراد سیاسی نیست ولی به دلایل این رد صلاحیتها اشاره‌ای نشده است».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین