کد خبر: ۷۰۵۰۹۱
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۴

رودست خوردن کاندیداهای انتخابات ۱۴۰۰ در کلاب هاوس

رییس انجمن صنفی روزنامه‌نگاران تهران گفت: اگر نامزدهای بی برنامه و باری به هر جهت وارد صحنه انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ شوند که طبعا نیز حرف‌های بی‌فایده می‌زنند، در کلاب هاوس دست شان رو می شود.
رودست خوردن کاندیداهای انتخابات ۱۴۰۰ در کلاب هاوس
آفتاب‌‌نیوز :

در کلاب‌هاوس با یک اپلیکیشن (نرم افزار) صرفا صوتی طرف هستیم که در آن خبری از متن و عکس و ویدیو نیست. همه چیز زنده اتفاق می‌افتد و کاربر باید گفت‌وگوها را همزمان با انتشار گوش دهد. در چند روز گذشته تعدادی از فعالان سیاسی کشورمان در این فضا حضور یافتند و نظرشان را در رابطه با انتخابات پیش رو بیان کردند.

عباس عبدی، فعال رسانه ای، گفتگوهای آزاد و نامحدود درباره مسائل مختلف را حسن کلاب هاوس دانست و گفت: اگر نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ به کلاب هاوس بیایند با کارشناسان واقعی مواجه خواهند شد. بر خلاف تلویزیون که مجری‌ها با انواع محدودیت با نامزدهای انتخاباتی بحث می‌کنند در کلاب هاوس کارشناسان هر حوزه و مردم حضور دارند.

عبدی در مورد تاثیر احتمالی کلاب هاوس بر انتخابات، اظهار داشت: این انتخابات است که تعیین می کند کلاب هاوس روی آن چه اثری بگذارد. اگر مشارکت توجیه پذیر و رقبا جدی باشند، کلاب هاوس مشارکت را افزایش می دهد و تنور انتخابات را گرم می‌کند. در غیر این دو صورت اثر کاهنده روی مشارکت خواهد داشت.

استفاده از کلاب هاوس موجی زودگذر نیست
این روزنامه‌نگار با اشاره به استفاده اهالی سیاست از این فضا توضیح داد: علت استقبال سیاستمداران ایرانی از «کلاب هاوس» نیازی است که آنها به کارکرد این نرم افزار دارند. در واقع بخشی از سیاستمداران ایرانی دسترسی آزاد به رسانه های داخلی ندارند. ضمن این که دوست هم ندارند با رسانه‌های خارجی گفتگو داشته باشند. آنها بهترین راه را در این می بینند که از این بستر رسانه‌ای استفاده کنند.
او در پاسخ به این سوال که این استقبال تا چه زمانی ادامه خواهد یافت بیان کرد: فکر نمی کنم استفاده از کلاب هاوس موجی زودگذر باشد. ممکن است یک بستر جدیدتر بیاید و این را کنار بگذارد. ولی این نیاز یک نیاز زودگذر نیست. تنها در یک صورت ممکن است این گرایش تضعیف شود و آن به طور مشخص آزاد شدن فضای رادیو و تلویزیون و مطبوعات است. تا وقتی که اتفاقی در رادیو و تلویزیون نیفتد این نیاز وجود دارد و چون کلاب هاوس پاسخگوی این نیاز است، گرایش به سمت آن وجود خواهد داشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین