کد خبر: ۷۰۵۱۰۰
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۶

علائم کرونا در کودکان چگونه است؟

یک فوق تخصص مغز و اعصاب کودکان گفت: علائم کرونا در کودکان همان علائم کرونا در بزرگسالان است درواقع سردرد، بدن‌درد، ضعف و بی‌حالی، تهوع و استفراغ، اسهال، درد شکم، تنگی نفس، سرفه از علائمی است که می‌تواند نشان‌دهنده کرونا باشد.
علائم کرونا در کودکان چگونه است؟
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر حسین فرشاد مقدم با اشاره به کرونا در کودکان، تصریح کرد: کمتر از ۲ درصد موارد مبتلا به کرونا را کودکان تشکیل می‌دهند، ۹۸ درصد از موارد ابتلا در بزرگ‌سالان است، یکی از مهم‌ترین دلیلی که کودکان کمتر به کرونا مبتلا می‌شوند این است که بینی آن‌ها گیرنده کمتری دارد اما این بدان معنا نیست که کودکان در برابر کرونا مصون هستند.

وی افزود: احتمال ابتلا به کرونا در کودکان نیز وجود دارد اما در قیاس با بزرگسالان احتمال کمتری وجود دارد، علائم کرونا در کودکان همان علائم کرونا در بزرگسالان است درواقع سردرد، بدن‌درد، ضعف و بی‌حالی، تهوع و استفراغ، اسهال، درد شکم، تنگی نفس، سرفه از علائمی است که می‌تواند نشان‌دهنده کرونا باشد.

این فوق تخصص مغز و اعصاب کودکان اظهار کرد: معمولاً آبریزش بینی در اطفال و بزرگ‌سالان عامل کرونا محسوب نمی‌شود، ممکن است افراد مبتلا تب و لرز داشته باشند اما لرز عامل اصلی کرونا در اطفال محسوب نمی‌شود.

وی یادآور شد: اگر کودک با شخص مبتلا به کرونا در تماس باشد ممکن است با برخی از علائم به کرونا مشکوک باشد اما برای اثباتش نیاز به آزمایش خون یا تست pcr است، تاکنون چند مورد کرونا در نوزادان نیز دیده‌ شده است.

فرشاد مقدم اظهار کرد: با توجه به شیوع کرونا به خانواده‌ها توصیه می‌شود که کمتر تردد داشته باشند و از دورهمی‌خانوادگی و مسافرت‌های غیرضروری اجتناب کنند، درصورتی‌که کار ضروری دارند نیز پیشنهاد می‌شود کودکان را با خود همراه نکنند، برای کودکان ۲ تا ۵ سال حتماً از ماسک استفاده شود .

وی با اشاره به واکسن کرونا، بیان کرد: تاکنون واکسیناسیون در اطفال انجام‌ نشده است و تمام واکسن‌های تولید شده در کشورهای مختلف به افراد بالای ۱۸ سال تزریق‌شده است، مطالعه خفیفی بین افراد ۱۲ تا ۱۸ سال در حال بررسی است که مشخص شود می‌تواند آن‌ها را واکسینه کرد یا خیر، این صرفاً یک مطالعه است که به مرحله اقدام نرسیده است.

این فوق تخصص مغز و اعصاب کودکان اظهار کرد: داروهای کرونایی برای کودکان نیز مطابق همان است که در بزرگسالان استفاده می‌شود، در کودکان ابتدا داروهای حمایتی و تب‌بر استفاده می‌شود، همچنین داورها برحسب علائم تجویز و کمک درمانی می‌شود، اگر تست کرونا مثبت شود همان داروهای کرونا استفاده می‌شود.

وی یادآور شد: معمولاً افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند به فرم شدید کرونا مبتلا می‌شوند و احتمال ابتلای افرادی که بیماری زمینه‌ای نداشته باشند به فرم شدید بیماری خیلی کم است؛ برخی از افراد که بیماری زمینه‌ای نداشتند نیز کرونای سختی گرفتند با توجه به اینکه ویروس هر بار روش‌های جدیدی به کار می‌برد ما باید برای جلوگیری از ابتلا به کرونا پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین