کد خبر: ۷۰۵۲۱۹
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۲
در پاسخ به اخراج ۱۸ دیپلمات روسی ؛

روسیه ۲۰ دیپلمات چک را اخراج کرد

روسیه اعلام کرد که در پاسخ به اخراج ۱۸ دیپلمات خود از جمهوری چک، ۲۰ دیپلمات این کشور را اخراج کرد.
روسیه ۲۰ دیپلمات چک را اخراج کرد
آفتاب‌‌نیوز :

وزارت امور خارجه روسیه روز یکشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: روسیه در پاسخ به اخراج ۱۸ دیپلمات خود از پراگ، ۲۰ نفر از کارکنان سفارت چک در مسکو را عنصر نامطلوب خواند.

در بیانیه گفته شده است: به طرف چک اعلام شده است که تا پایان روز ۱۹ ماه آوریل (فردا دوشنبه) این افراد باید خاک روسیه را ترک کنند.

وزارت خارجه روسیه در ادامه بیانیه خاطرنشان کرد: به ویتزسلاو پیوونکه سفیر چک در مسکو اعلام شده است که ۲۰ نفر از کارکنان سفارت چک در مسکو فرد نامطلوب خوانده شده و باید تا پایان روز ۱۹ آوریل خاک کشور ما را ترک کنند.

سفیر چک امروز به وزارت امور خارجه روسیه احضار شد.

به گزارش خبرگزاری تاس، وی پس از حدود ۲۰ دقیقه از وزارت خارجه روسیه خارج شد و در پاسخ به پرسش خبرنگاران گفت که پاسخ روسیه در مورد اقدام چک به وی ابلاغ شد.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، امروز در جمع خبرنگاران از اقدام چک برای اخراج دیپلمات های روس انتقاد و خاطرنشان کرد که این اقدام عدم استقلال چک در سیاست خارجی خود و در قبال روسیه را نشان داد.

وی اخراج دیپلمات های روسی از چک را اقدام خنده آور خواند و با دست نشانده خواندن این کشور گفت: این بخشی از یک تصویر بزرگ است که دست نشانده های قرن بیست و یکم را نشان می دهد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که به دستور آمریکا کشورهای دست نشانده این کشور فعال شده اند و در واقع لهستان و چک به منافع آمریکا خدمت می کنند.

به گزارش رسانه های روسی، یان گاماچک معاون نخست وزیر و وزیر خارجه جمهوری چک از تصمیم دولت این کشور برای اخراج ۱۸ دیپلمات سفارت روسیه در پراگ خبر داد.

گاماچک قرار بود امروز به مسکو سفر کند که آن را لغو کرد.

به گزارش تارنمای نسخه انگلیسی شبکه خبری دویچه وله، آندری بابیش نخست وزیر جمهوری چک گفت که سازمان اطلاعات روسیه در انفجار سال ۲۰۱۴میلادی در یک انبار مهمات نظامی پراگ نقش داشته است.

بابیش مدعی شد که نیروهای اداره اصلی اطلاعات روسیه مشکوک به دخالت در انفجار انبار مهمات در سال ۲۰۱۴ در شرق اوکراین هستند.

در همین حال، پلیس جمهوری چک نیز اعلام کرد که به دنبال دو نفر در رابطه با تحقیقات این پرونده است.

در اکتبر ۲۰۱۴(آبان ۱۳۸۳) چندین انفجار در یک کارخانه مهمات سازی منطقه وربتیچ در جنوب شرقی پراگ پایتخت جمهوری چک را به لرزه درآورد.

این انفجار منجر به کشته شدن دو کارمند یک شرکت خصوصی شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین