کد خبر: ۷۰۵۳۳۵
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۴

بابونه؛ دمنوشی که به رفع عطش کمک می کند

عضو گروه پژوهشی مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت: مصرف دمنوش بابونه در سحر عطش و تشنگی ناشی از روزه داری را کاهش می دهد.
بابونه؛ دمنوشی که به رفع عطش کمک می کند
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، دکتر ساره حسینی گفت: بابونه یکی از قدیمی ترین گیاهان دارویی است که دارای خواص درمانی بسیاری است.

عضو گروه پژوهشی مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی بیان کرد: در ایام ماه مبارک رمضان می توان با تهیه چای یا دمنوش بابونه از خواص درمانی بی نظیر این گیاه بهره جست.

وی با اشاره به اینکه بابونه یک آرامبخش طبیعی و ضد افسردگی است و دمنوش آن خاصیت آرام بخشی داشته و کاهنده موثر اضطراب است و در رفع بی خوابی مفید می باشد، بیان کرد: گیاه بابونه به عنوان تسکین دهنده درد و یک عامل ضد اسپاسم در طب سنتی مورد استفاده قرار می گیرد.

عضو گروه پژوهشی مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی اظهار کرد: نوشیدن چای یا دمنوش بابونه تب را کاهش داده و برای درمان سرماخوردگی و همچنین تسکین سردرد های ناشی از روزه گرفتن مفید است.

دکتر حسینی با بیان اینکه بابونه خاصیت ضد سرطانی دارد، افزود: دمنوش بابونه مقوی قلب، مغز و معده بوده و مصرف آن در درمان انواع اختلالات دستگاه گوارش از جمله نفخ ، سوء هاضمه، اسهال، بی اشتهایی و حالت تهوع مفید است و مصرف ان در زمان افطار توصیه می شود.

وی با تاکید بر این که مصرف دمنوش بابونه در دوران بارداری توصیه نمی شود، یادآور شد: مصرف دمنوش بابونه در سحر عطش و تشنگی ناشی از روزه داری را کاهش می دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین