کد خبر: ۷۰۵۵۲۹
تعداد نظرات: ۱۴ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۵

رابطه با همسرتان را اینگونه تقویت کنید/راهکارهای حفظ روابط زناشویی

پس از گذشت چند سال از زندگی های مشترک زناشویی خیلی ها تصور می کنند که روابطشان عادی شده و روال منطقی زندگی اینطور است در حالیکه زندگی مشترک چون یک بنای چند ساله نیاز به مرمت و بازسازی دارد تا زوجین شور و هیجان اولیه را همیشه حفظ کنند.
رابطه با همسرتان را اینگونه تقویت کنید/راهکارهای حفظ روابط زناشویی
آفتاب‌‌نیوز :

بسیاری از زوجین وقتی پای درد و دل هایشان می نشینیم، مکرر می گویند که دیگر از ابتدای زندگی شان گذشته و همه چیز روال معمول خود را طی می کند. به طور مثال زوج هایی که بیش از پنج سال است ازدواج کرده اند و به یک روتین و روال عادی زندگی خورده اند و مثل خیلی چیزهای عادی زندگی شان همچون مسواک، میز و صندلی و دیگر وسایل خانه به همسرشان هم نگاه می کنند، در حالیکه همه زوجین اگر تفکر کنند و به روزهای ابتدایی زندگی فکر کنند قطعا چیزهایی به یادشان می آید که کمتر بعد از آن تجربه کرده اند.

بنابراین همه زندگی های مشترک پس از چند سال نیاز به بهبود روابط دارد مثل یک بنای چند سال ساخت که با گذر زمان گرد و خاک می گیرد و نیاز به مرمت دارد، روابط عاطفی نیز باید بازسازی شود تا دچار زنگار، کسلی و رخوت و از بین رفتن شور و هیجان نشود. الان با خیلی از جوان ها که صحبت کنیم و بپرسیم چقدر در طول روز به همسرتان می گویید که دوستش دارید ، برخی می گویند که اوایل ازدواج گفته اند و برخی نیز می گویند مگر هنوز پس از چند سال باید بگوییم او خودش می داند دیگر؟ !

**به او بگویید که دوستش دارید

نخستین نکته در ترمیم روابط ابراز احساسات و عواطف کردن است اگر چند سال است که فراموش کرده اید به همسرتان بگویید، چقدر دوستش دارید و از او بابت زندگی مشترکتان تشکر نکرده اید، در اولین فرصت این قدم را بردارید و به طرق مختلف دوست داشتنتان را نشان دهید. نخست یک ابراز احساس کلامی می تواند باعث دلگرمی همسرتان شود اینکه بداند چقدر به او اهمیت می دهید و مثل سال های ابتدایی زندگی به او ابراز احساسات می کنید.

پای درددل خیلی از خانم ها در مراکز مشاوره اگر بنشینید ، متوجه می شوید که بسیاری از اختلافات و مشکلات منشأش از نگفتن و ابراز نکردن دوست داشتن است اینکه زنان بیشتر دچار سوتفاهم می شوند و احساس می کنند همسرشان پس از گذشت زمان دیگر به آنها اهمیت نمی دهد حتی خرید یک شاخه گل و یک دوست داشتن ساده که بسیار معجزه گر است. آخرین باری که عمیق به چشم های همسرتان زل زدید و به او گفتید که دوستش دارید، چه زمانی بوده است؟ در واقع، شما باید این کار را حداقل هر روز انجام دهید. این کار به او ثابت می کند که گذر زمان ذره ای از عشق شما را نسب به او کم نخواهد کرد

**به او پیغام دهید

برخی از مردها همیشه وقتی همسرانشان گلایه می کنند که چرا ابراز احساساتشان کم است ، می‌گویند ما زبانی نیستیم، این دسته افراد می توانند بیشتر علایقشان را با یک پیغام یا یک کادو و حتی پیامک نشان دهند و شاید تصور هم نکنند که چقدر ارزشمند و موثر است. خانم ها بیشتر در این زمینه فعال هستند. بد نیست گاهی همسرتان را با پیغامی غافل گیر کنید. به عنوان مثال هنگامی که او بیرون از خانه است، به او پیامکی بدهید و جویای حالش باشید. یا به او خاطر نشان کنید که در حال فکر کردن به او هستید. این کار نه تنها او را غافلگیر بلکه شاد هم می کند.

**نامه بنویسید

حتی اگر تکنولوژی دنیا را گرفته است این بدان معنی نیست که شما نامه نوشتن از یادتان برود. یک کاغذ و قلم بردارید و با دست خط خودتان برای همسرتان نامه ای که عشق و علاقه شما را به او ثابت می کند، بنویسید. این کار درمان بسیاری از ناامیدی هاست و همیشه برای او باقی می ماند و مطمئن باشید آن را همسرتان بارها می خواند و بدان افتخار می کند.

**دست های یکدیگر را بگیرید

شاید اگر به زوج هایی که ده سال یا بیشتر است ازدواج کرده اند و مثلا چند بچه دارند ، برای تحکیم روابط بگوییم در منزل یا بیرون از آن دست های هم را بیشتر بگیرند ، آنها بخندند و بگویند که دیگر از آنها گذشته اتفاقا اصلا نگذشته و این طرز رفتار دقیقا مناسب این دسته زوج ها است که چند سالی از زندگی شان گذشته است و باعث تحکیم ارتباطاتشان می شود. تماس فیزیکی دست ها حس امنیت و عشق را به دو طرف منتقل می کند و قطعا می تواند روابط زناشویی را بهبود بخشد.

**به همدیگر فضا دهید

برخی زوجین علت اختلافاتشان را فرار همسرانشان مطرح می کنند مثل اینکه یکی از زوجین به شدت کنترل گر است و دوست دارد در تمام لحظات همسرش حضور داشته باشد ولی دیگر این را همه می دانند که مردان و زنان هر دو دوست دارند در یک زمان ها و مکان هایی خلوت یا حتی تنها با دوستان یا خانواده شان باشند.

حتی اگر می توانید در تمام لحظات همسرتان هم حضور داشته باشید این کار را نکنید هر فردی هرازگاهی نیاز به تنهایی دارد و این فضا را از همدیگر نگیرید. بنابراین اگر شما این فرصت را به همسرتان ندهید، در واقع قدرت تنها ماندن، مستقل ماندن و تصمیم گرفتن را از او گرفته اید.

**خلاقیت به خرج دهید

آدم ها تغییر می کنند و این بخشی از طبیعت زندگی است. شما هم باید مدام به دنبال راهی برای جذاب تر کردن رابطه تان باشید. برای این کار حتما لازم نیست کار بزرگی انجام دهید، درست کردن یک ویدیو به کمک اپلیکیشن ها از عکس هایتان یا هر آنچه فکر می کنید می تواند همسرتان را غافلگیر کند و نیروی دوباره ای به رابطه تان بدهد، می تواند اثرگذار باشد یا حتی خرید یک کادو یا ترتیب یک مهمانی خاطره انگیز اثرگذار است.

**از آرزوهای او حمایت کنید

همه زنان و مردان در ازدواج و بچه دار شدن هایشان یک فداکاری هایی کرده اند مثلا یک مردی ممکن است درسش را رها کرده باشد یا حتی فرصت پرداختن به تفریحات مورد علاقه اش را به دلیل کار زیاد پیدا نکرده باشد یا یک زنی ارتباط با دوستانش را کمتر کرده باشد به دلیل اینکه بچه ها فرصتی برایش نگذاشته اند یا حتی نتوانسته ادامه تحصیل بدهد.

بنابراین همه ما یک خواسته ها و ارزوهایی داریم و داشتیم که انتظار داریم همسرمان از آنها حمایت کند. حتی اگر خیلی هم شرایط بر وفق مراد نیست به همسرتان می توانید بگویید که آرزوهای او چه بوده و شما از آنها حمایت می کنید. این کار باعث می شود شناخت شما نسبت به او و به تبع پیوندتان مستحکم تر شود.

**کمک رسان هم باشید

همه ما به کمک احتیاج پیدا می کنیم مرد خانه برای برخی فعالیت هایش یا مشکلات مالی اش و زن خانه برای بچه داری و تفریحات آنها نیاز به کمک همسرش دارد همه اینها تک نفره امکان پذیر نیست اما گاهی به دلیل تنبلی یا غرور و هر چیز دیگری برای هم وقت نمی گذاریم بهت راست پیشنهادش را بدهید که این فرصت برای همه تان پیش بیاید در کنار هم باشید این کار ارتباط و صمیمت بینتان را دو برابر می کند. خیلی از خانم ها ناراضی هستند که وقتی بچه دار شده اند، همسرشان کمک حالشان نبوده و اصلا آنها را درک نکرده و همیشه هم این امر در ذهنشان باقی مانده است و همه این مسائل می تواند با مشارکت هم به خاطرات شیرین زندگی زوج ها تبدیل شود.

**ماجرایی جویی کنید و به جاهای جدید بروید

سفر به مکان های جدید به همراه خانواده و حتی گاهی پس از گذشت سال ها از زندگی و بزرگ شدن بچه ها ، سفرهای دو نفره می تواند خاطرات خوبی برای زوج ها خلق کند و به تحکیم روابط بینجامد.

**برای او دو گوش شنوا باشید

آیا زمانی که همسرتان با شما صحبت می کند تمام حواستان پیش او است و تمرکز دارید ؟ اگر پاسختان منفی است بهتر است بگوییم که خیلی مشکلاتتان زیاد می شود چرا که خانم ها به ویژه به این امر حساس هستند و دوست دارند با همسرشان صحبت کنند حتی درباره مشکلاتشان زیاد صحبت کنند درحالیکه اغلب مردها حوصله گوش کردن ندارند یا مدام با تلفن همراهشان بازی می کنند و همه اینها باعث بروز ناراحتی و حتی سوتفاهم برای خانم هایشان می شود.

بهتر است برای رفع مشکلات و کمرنگ کردن، آنها را گاهی یادداشت کنید و زمانی که بهترین موقعیت است درباره اش صحبت کنید به شرط اینکه به حرف های یکدیگر توجه کنید. اما این را بدانید که لبخند دوای همه مشکلات است حتی در شرایط ناراحت کننده و استرس زا می توانید خودتان را کنترل کرده و با یک لبخند انرژی را به همسرتان بازگردانید تا بتوانید بهترین تصمیمات را بگیرید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱۴
پروانه
|
Germany
|
۰۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
0
2
عالی بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
1
2
برای مردانی که کتک می زنندچه پیشنهادی دارید
پاسخ ها
بیژن
| Serbia |
۰۷:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۳
طلاق بگیرید چه نادان است زنی که آن رابطه باقی بماند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
0
0
هیچ نظری ندارم چ ون برا ماکه ازبس دروغ توش بود داره تموم میشه
R. Y
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
0
1
ما از این اصول پیروی میکنیم
ولي از ته دل نیست و بخاطر بچه ها تحمل میکنیم هم را
و در ظاهر شیک داریم زندگی میکنیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
0
1
همسر من اصلا این چیزا را قبول نداره . اگر با لحن بلند صحبت کنی میگه چرا دعوا می کنی . اگر باهاش آروم حرف بزنی . میگه چیه چرا یواش حرف می زنی .لبخند بزنی میگه حتما یه منظوری داری .لبخند نزنی میگه قهر کردی .هدیه براش بگیری میگه چه عجب . نگیری میگه چرا. خلاصه یه دنیایی دیگه داره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
2
0
چرته
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
0
2
والا همسر من خیلی بی احساسه اصلا به این حرفا اهمیت نمیده
نسترن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
0
2
اینها را قبول دارم اما باید درست کردن و ترمیم رابطه دوطرفه باشه ....من خیلی تلاش کردم برای رابطه مون خیلی پیشنهاد دادم حرف زدم اما متاسفانه فایده ای نداشت این بود که کلا بی تفاوت و بی خیال شدم و بدون هیچ احساس و محبت و رابطه ای به خاطر بچه هام دارم ادامه میدم
A&,M
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
0
1
خیلی عالی بود.ممنونم.من واقعا همسرم و دوست دارم..واقعا درکش میکنم..شاید بعضی وقتا ازروی خستگی توجه نکنه ولی همه تلاشش به خاطر من و بچه هامه.من واقعا درکش میکنم و دستشو می‌بوسم.شاید بهتر باشه همدیگر و خیلی بیشتر درک کنیم تا به مشکل نخوریم...مطالب شماهم خیلی عالی بود...
میم اکرمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
0
1
سلام من خانمی 49 ساله هستم 30 سال از زندگی میکنم هیچ وقت عشق را تجربه نکردم چون همیشه شوهرم زن را به چشم یک کنیز نگاه می کند قبلا به خاطر بچه هام تحمل می‌کردم ولی الان دیگر نمیتوانم راهنماییم کنید
پاسخ ها
بیژن
| Serbia |
۰۷:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۳
تا پنجاه ساله نشدید طلاق بگیرید بانو
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
0
0
شما که30 سال صبر کردی بازم صبرکن
طاهره
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
0
0
بازم صبر کن نتيجه مده
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین