کد خبر: ۷۰۵۵۶۴
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۲

رای الیوم: عربستان راه آمریکا را درپیش بگیرد ‌و به دنبال حل اختلافات با ایران باشد

سردبیر روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم در یادداشتی به اخبار اخیر در رابطه با دیدار هیات ایرانی و سعودی در بغداد پرداخت.
رای الیوم: عربستان راه آمریکا را درپیش بگیرد ‌و به دنبال حل اختلافات با ایران باشد
آفتاب‌‌نیوز :

عبدالباری عطوان، سردبیر روزنامه رای الیوم در بخشی از یادداشت خود با اشاره به خبری که اخیرا در رویترز، خبرگزاری فرانسه و روزنامه فایننشنال تایمز مبنی بر دیدار هیات ایرانی و هیات سعودی در شهر بغداد منتشر شد، نوشت: رسانه‌های گروهی سعودی و در راس آنها خبرگزاری رسمی این کشور مثل همیشه خبر یاد شده را تکذیب کردند. تکذیب این خبر از سوی رسانه‌های گروهی و رسمی سعودی به ویژه خبرگزاری واس سوال برانگیز است زیرا وقتی که خود آمریکا به عنوان بزرگ‌ترین کشور جهان به همراه پنج کشور بزرگ دیگر با هیات ایرانی مذاکرات "غیرمستقیم" برگزار می‌کند و بر اساس شرایط ایران تمامی امتیازات مورد نظر را ارائه می‌دهد تا بتوانند تهران را به توافق هسته‌ای بازگردانند پس چرا نباید مقامات سعودی همان راه را در پیش بگیرند و در صدد حل و فصل تمامی اختلافات منطقه‌ای با همسایه مسلمان خود یعنی ایران باشد.

وی در ادامه با اشاره به گرفتاری های عربستان در یمن و حملاتی که انصارالله علیه این کشور انجام می دهد نوشت: سعودی ها به دنبال راه دررو از این گرفتاری و انجام مذاکره با ایران به عنوان بزرگ‌ترین و شاید تنها حامی «جنبش انصارالله» هستند، به ویژه بعد از این که آمریکا به حمایت خود از عربستان پایان داده و تصمیم گرفته است تا فروش تسلیحات و مهمات به سعودی‌ها را متوقف کند. بنابراین در چنین شرایطی انجام مذاکره با ایران اوج تدبیر و اندیشه و واقع‌گرایی است.

عطوان در بخش دیگر این یادداشت آورده است: برگزاری نشست با ایرانیان در بغداد بر اساس طرح پیشنهادی ریاض و تلاش برای یافتن راه حل برای تمامی اختلافات باقی مانده نشان دهنده سیاست جدید سعودی است و برجسته‌ترین عنوان سیاست مذکور دست برداشتن از "لجبازی" و "خودبزرگ بینی" و تمامی سیاست‌های کنونی است که عربستان را به چنین وضعیت سختی رسانده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین