کد خبر: ۷۰۵۶۸۷
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۶

رییسی: ارتش ولایی است

رئیس قوه قضاییه گفت: در دنیا ارتش‌های فراوانی وجود دارند و هر کشوری برای خود نیروهای مسلح دارد، اما باور به ولایت و اطاعت از، ولی ویژگی منحصر به فرد ارتش ما است.
رییسی: ارتش ولایی است
آفتاب‌‌نیوز :

سید ابراهیم رییسی که به مناسبت روز ارتش، صبح امروز در بازدید از دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش در جمع فرماندهان عالی ارتش جمهوری اسلامی ایران سخن می‌گفت از رشادت، شجاعت، جانفشانی و ایستادگی نیروهای ارتش در ۴۰ سال گذشته و تلاش‎های صورت گرفته برای توسعه کمی و کیفی بخش‌های مختلف ارتش تقدیر کرد و گفت: ارتش جمهوری اسلامی صیانت از امنیت جمهوری اسلامی را به سیادت ایران اسلامی تبدیل کرد.

رییسی بر همین اساس خاطرنشان کرد که رشادت‎ها و جانفشانی‌ها و پایمردی‎های نیروهای ارتش باید برای عصرها و نسل‌ها آینده تبیین شود تا بدانند که چه مردان بزرگی بودند که از همه وجود خود برای دفاع از انقلاب اسلامی و کشور گذشتند و در برابر توطئه‌ها و فتنه‌های دشمنان و گروه‎های تکفیری همچون داعش ایستادند و خوش درخشیدند.

رییس قوه قضاییه با اشاره به پخش مستندی از تاریخچه ارتش و گزارش فرماندهان و مسئولان بخش‌های مختلف ارتش درباره عملکرد مجموعه تحت امرشان که در این جلسه به صورت تصویری به نمایش در آمد توصیه کرد که این گزارش‌ها از طریق رسانه ملی به مردم نشان داده شود تا همگان بدانند که در ۴۰ سال گذشته در این مرز و بوم چه گذشته و مردان غیور و چهره‌های غیرتمند ما در نیروهای مسلح با استفاده از دانش و ابزار فنی روز توانستند چه موفقیت‌های چشمگیری بدست آورند.

رییسی به خون غلطیدن ۴۸ هزار شهید ارتش جمهوری اسلامی در راه دفاع از وطن و ارزش‌های الهی را نشانه بزرگی برای تصدیق عملکرد و توفیقات نیروهای مسلح کشورمان در ۴۰ سال اخیر دانست.

رییس قوه قضاییه حضور مقتدرانه نیروی دریایی ارتش در آب‎های بین‌المللی و برخورد با دزدان دریایی و تعقیب دشمنان در فراتر از مرزها از خلیج عدن تا دیگر نقاط و همچنین حفاظت از ناوها و ناوشکن‌ها و حریم آبی کشورمان بویژه اقداماتی که برای بازسازی تجهیزات در این عرصه صورت گرفته قابل تقدیر دانسته و افتخارآمیز توصیف کرد.

رییسی با بیان اینکه رشادت‎ها، ایستادگی‎ها و شهادت‌ها ایران اسلامی را بیمه کرده است، این نکته را نیز متذکر شد که حضور ارتش در صحنه‌های مختلف دفاع از کشور و خدمت به مردم موجب ماندگاری نام حماسه‌آفرینان ارتش در قلب ملت شده است.

رییس قوه قضاییه ایمان به خدا را از مؤلفه‌های مهم قدرت خواند و گفت: امروز ارتش ما ارتشی مکتبی و خداباور است که دست خدا را مافوق همه ایادی می‌داند و نگاه و اتکای نیروهای ارتشی ما به خداوند متعال است.

رئیسی مولفه دیگر قدرت و ویژگی مهم ارتش جمهوری اسلامی ایران را انقلابی بودن عنوان کرد و افزود: نیروهای ارتش انقلاب را با همه وجود باور دارند و پای انقلاب و دفاع از ارزش‌ها ایستاده و با اندیشه و عمل انقلابی برخی کارهای به ظاهر نشدنی را محقق کردند.

رییس دستگاه قضا با اشاره به تأکیدات مکرر رهبر حکیم و بصیرت آفرین و فرمانده کل قوا بر توانمندی نیروهای انقلابی در کشور تأکید کرد: در گام دوم انقلاب اسلامی باید شعار «ما می‌توانیم» را در عرصه‌های مختلف به نمایش بگذاریم.

رییسی افزود: کشوری که نوآوری و خلاقیت و کار و تلاش فراوانی در عرصه‌های مختلف علمی و دفاعی و صنعتی دارد می‌تواند در عرصه اقتصادی و اجتماعی نیز جایگاه برتر از این داشته باشد و هر جا با عزت و اقتدار حرکت کردیم پیروز بوده‌ایم.

رییس قوه قضاییه نمونه‌ای از توفیقات کشورمان در برابر توطئه‌ها و فتنه‌های دشمنان را موفقیت در صنایع نظامی دانست و گفت ایران در عرصه دفاعی و صنایع نظامی همچون عرصه هسته‌ای تحریم بوده و تهدید شده، اما نیروهای مسلح ما با اتکا به خدا و توان داخلی و نوآوری و خلاقیت نشان دادند که با اراده پولادین و اقدام و عمل می‌توان از تحریم‌ها عبور کرد.

رییسی ادامه داد: اینکه مقام معظم رهبری بارها توصیه و تأکید کردند که ما می‌توانیم بر مشکلات فائق آییم در ارتش جمهوری اسلامی به منصه ظهور رسید و با وجود بیشترین تحریم‌ها و تهدیدها در عرصه‌های دفاعی و صنایع نظامی بیشترین پیشرفت را داشته‌ایم و این می‌تواند الگویی باشد تا در سایر عرصه‌ها نیز دشمن را ناامید کنیم.

مردمی بودن از دیگر مؤلفه‌هایی بود که رئیس دستگاه قضا به عنوان ویژگی ارتش جمهوری اسلامی از آن یاد کرد و گفت که ارتش مردم را باور دارد و مردم هم به ارتش اعتماد دارند و این جایگاه و پایگاه نیروهای مسلح در بین مردم در سایه همراهی و همدلی با ملت بدست آمده است.

رییسی تصریح کرد: دیواری که دور پادگان‌ها کشیده شده فقط برای تعیین حدود پادگان‌هاست و گرنه ارتش ما در دل مردم جا دارد در حالیکه در دنیا ارتش‌ها با مردم فاصله جدی دارند و رابطه‌ای با آن‌ها ندارند.

رییس دستگاه قضا ولایی بودن را دیگر مؤلفه قدرت و ویژگی ارتش جمهوری اسلامی دانست و گفت: در دنیا ارتش‌های فراوانی وجود دارند و هر کشوری برای خود نیروهای مسلح دارد، اما باور به ولایت و اطاعت از، ولی ویژگی منحصر به فرد ارتش ما است.

رییسی افزود: ارتش جمهوری اسلامی خود را نیروی مسلح تحت امر نائب امام زمان می‌داند و با همه وجود ولایت را باور دارد و معتقد است آنچه به رفتار و اقدامات او معنا می‌دهد ولایی بودن و اتصال به مقام ولایت است.

رییسی خطر پذیر بودن را دیگر ویژگی ارتش جمهوری اسلامی و از مؤلفه‌های مهم قدرت خواند و گفت: دشمن می‌داند که اگر کوچکترین خطایی بکند جریان با اراده قدرتمند و شهادت طلب مقابل او می‌ایستد و برای همین جرأت نمی‌کند کوچکترین تعرضی به حریم خاکی و آبی و هوایی کشورمان انجام دهد.

وی تصریح کرد: دشمن می‌داند نیروی ارتش ما به عنوان یک نیروی انقلابی و ولایت‎مدار و خطرپذیر و مردمی آماده به خدمت در میدان است و برای دفاع از انقلاب و ارزش‎ها و تمامیت ارضی ایران اسلامی از جان خود می‎گذرند.

رییس قوه قضاییه از کارنامه ارتش در عرصه خدمت رسانی به مردم نیز همچون توانمندی‎ها و موفقیت‌های ارتش در عرصه دفاعی و امنیتی تقدیر کرد و گفت: ارتش با برگزاری بیش از ۱۰ رزمایش موفق در مدت اخیر کارنامه درخشانی داشته، اما در کنار این کارهای بزرگ از یاری مردم نیز غفلت نکرده است.

وی تصریح کرد: اعتماد مردم و لبخندی که ارتش بر لب مردم بخصوص آن‌ها که نیازمند یاری بوده‌اند نشانده و رضایت فرمانده کل قوا از نیروهای ارتشی سرمایه بزرگی برای ارتش است که باید قدر آن را دانست.

رییسی تأکید کرد: یقین داریم اراده پولادین ارتش و ایمان به خدا و ولایی و مردمی و انقلابی بودن این نیرو و توانمندی‎ها و همچنین برخورداری از جدیدترین فناوری‎ها و بهترین تجهیزات نقطه قوت ارتش جمهوری اسلامی در تولید قدرت است.

رییس دستگاه قضا گفت: امروز ارتش جمهوری اسلامی در همه عرصه‌ها در آمادگی بسر می‌برد و در بازدیدی که از مرزهای شرق کشور داشتم مشاهده کردم که حضور سپاه و ارتش و نیروهای مرزبانی در کنار هم مجال کوچکترین تحرک را از اشرار و مزدوران دشمن گرفته است.

رییسی گفت: امروز علیرغم همه تهدیدها ایران در امن‌ترین شرایط بسر می‎برد واین در گرو نقش همه نیروهای مسلح دلاور ما بویژه نیروهای ارتش است که از جان خود مایه گذاشتند تا ایران اسلامی مقتدر و سرافراز بماند.

رییس قوه قضاییه با بیان اینکه آینده ارتش جمهوری اسلامی با وجود فرماندهان و جوانان برومند و انقلابی روشن و درخشان است تصریح کرد: ارتش جمهوری اسلامی با تولید قدرت دشمنان را بیش از پیش مأیوس کرده و به عقب خواهد راند.

رییسی همچنین از اهتمام ویژه دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش نسبت به توانمندی‎های علمی و عملی و اقدامات فناورانه و تلاش‎هایی که در جهت برنامه ریزی هر چه بهتر برای پیشبرد اهداف و مأموریت‌های ارتش صورت می‌گیرد تقدیر کرد.

رییسی همچنین همکاری ارتش جمهوری اسلامی با ارتش‌های منطقه را ارزشمند دانست و گفت که این حرکت باعث تقویت و استحکام و ماندگاری اقدامات ارتش جمهوری اسلامی می‌شود.

مشروعیت، مقبولیت و موفقیت امروز ارتش در سایه فرماندهی و وصل به کوثر ولایت است

به گزارش ایسنا به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، پیش از سخنان رئیس قوه قضاییه، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، در سخنانی با خیر مقدم به رئیس قوه قضاییه، مهمترین راهبردهای ارتش در ارتقای اقتدار ملی را تشریح کرد.

وی با برشمردن فرازهایی از مهمترین اقدامات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران طی ۴ دهه گذشته افزود: به‌رغم اعمال شدیدترین تحریم‌های ظالمانه دشمنان، در سایه رهنمودهای دوراندیشانه فرمانده معظم کل قوا و همت و تلاش بی‌وقفه آحاد کارکنان ولایتمدار ارتش و پشتیبانی و همراهی خانواده بزرگ و نجیب آنان، ارتش جمهوری اسلامی ایران توفیقات و دستاوردهای بسیار بزرگ و تعیین کننده در زمینه‌های مختلف زمینی، پدافند هوایی، هوایی و دریایی داشته است.

وی سپس با بیان اینکه ارتش از همان روزهای نخست پیروزی انقلاب اسلامی تحت شدیدترین و پیچیده‌ترین هجمه‌ها و عملیات‌های روانی قرار داشته و هنوزهم قرار دارد، عنوان کرد: دشمنان به خیال خام خود می‌خواستند پیوند ناگسستنی ارتش با امام، رهبری و مردم را سست کنند، اما به حول قوه الهی و با درایت و حمایت حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری و بصیرت خانواده بزرگ ارتش، نتوانستند کوچکترین توفیقی در این زمینه به دست بیاورند.

فرمانده کل ارتش «داشتن ایمان راسخ» را از جمله ویژگی‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: مشروعیت، مقبولیت و موفقیت امروز ارتش در سایه فرماندهی و وصل به کوثر ولایت است و هیچ ترفندی نخواهد توانست این اعتقاد را سست کند.

همچنین امیر سرتیپ حسین ولیوند فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش گزارشی از مهمترین فعالیت‌های نقش‌آفرین و تعیین کننده استادان این دانشگاه در دوران هشت سال دفاع مقدس و رفع نیازهای آموزشی نیروهای مسلح ارائه کرد.

در این برنامه، فرماندهان نیروهای زمینی، پدافند هوایی، هوایی و دریایی ارتش بصورت ویدیوکنفرانس و برخط، بخشی از اقدامات راهبردی، عملیاتی، خودکفایی و آموزشی را ارائه کردند.

همزمان با ارائه گزارش فرمانده نیروی زمینی ارتش، مأموریت‌ها و اقدامات عملیاتی تعدادی از یگان‌های این نیرو از جمله؛ مرکز صنایع خودکفایی «یا علی (ع)» هوانیروز اصفهان، پایگاه هوانیروز شهید وطن‌پور اصفهان و مرکز تولید، بهینه سازی تجهیزات زرهی، توپخانه و الکترونیک شهید زرهرن بصورت ویدیو کنفرانس در ارتباط با رئیس قوه قضاییه ارائه شد.

در نیروی پدافند هوایی ارتش نیز ضمن ارائه توانمندی‌های این نیرو در حوزه رصد و کنترل شبانه‌روزی آسمان ایران اسلامی توسط سامانه‌های راداری ارتش جمهوری اسلامی ایران، ارتباط مشابه با پایگاه راداری شهدای سوباشی همدان و مراکز عملیات منطقه‌ای و استقرار سامانه‌های پدافند هوایی برقرار شد.

ارائه بخشی از توانمندی‌‎های پهپادی نیروی هوایی ارتش و ارتباط تصویری با پایگاه‌های هوایی شهید لشگری مهرآباد در بازآماد انواع جنگنده‌ها و هواپیماهای بزرگ ترابری و شهید بابایی اصفهان با تعدادی از هواپیماهای جنگنده و همچنین کارخانجات منطقه یکم دریایی بندرعباس و مراکز بهینه‌سازی زیرسطحی‌ها از دیگر برنامه‌های اجرا شده در حضور آیت‌الله رئیسی بود.

ارتباط با فرمانده ناوگروه هفتاد و چهارم اعزامی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آب‌های آزاد و بین‌المللی شمال اقیانوس هند و ارائه توانمندی‌های ناوبندر مکران یکی دیگر از برنامه‌های انجام شده توسط نیروی دریایی در جریان بازدید رئیس قوه قضاییه از دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش بود.

در ادامه سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه، با اهدای یک جلد قرآن کریم به ارتش جمهوری اسلامی ایران از ارتش برای کسب سه سال پی در پی رتبه برتر سلامت مالی تجلیل کرد.

امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش نیز با اهدای یک جلد کلام‌الله مجید به رئیس قوه قضائیه از حضور وی در ارتش جمهوری اسلامی ایران تقدیر کرد.

همچنین نشان فداکاری اعطایی فرمانده معظم کل قوا به ارتش جمهوری اسلامی ایران توسط رئیس قوه قضاییه به خانواده شهید سرهنگ مرتضی زرهرن شهید مدافع حرم ارتش جمهوری اسلامی ایران اهدا شد.

بازدید از اتاق جنگ دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش و همچنین حضور در کلاس‌های درس این دانشگاه با حضور دانشجویان ایرانی و خارجی، از دیگر برنامه‌های آیت‌الله رئیسی در ارتش جمهوری اسلامی ایران بود.

سید ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه و امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی در ابتدای ورود به دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش به مقام شامخ شهدای گمنام هشت سال دفاع مقدس ادای احترام کردند.

فرزندان شهید مرتضی زرهرن، از شهدای مدافع حرم ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز با ذکر دلنوشته‌ای به رئیسی خوشامد گفتند.

در این برنامه حجت‌الاسلام والمسلمین عباس محمدحسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، امیر سرتیپ دادرس جانشین فرمانده کل ارتش، امیر دریادار سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش و معاونان آجا و نیروهای چهارگانه ارتش با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نیز حضور داشتند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین