کد خبر: ۷۰۵۷۱۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۷

پرداخت ۳۰ میلیون دلار پول بلوکه شده ایران در کره جنوبی برای خرید واکسن کرونا

رئیس اتاق مشترک ایران و کره‌جنوبی گفت: «۳۰ میلیون دلار از پول‌های بلوکه‌شده ایران در کره‌جنوبی برای خرید واکسن کرونا پرداخت شده است.»
پرداخت ۳۰ میلیون دلار پول بلوکه شده ایران در کره جنوبی برای خرید واکسن کرونا
آفتاب‌‌نیوز :

حسین تنهایی افزود: هفت میلیارد دلار از منابع ایران در کره جنوبی مسدود شده که 30 میلیون دلار از آن برای خرید واکسن کرونا پرداخت شده است و امیدواریم با روند مثبتی که در پیش گرفته شده به زودی خبر‌های امیدوارکننده‌ای در این باره به اطلاع مردم برسانیم.

وی درباره اجرایی شدن تفاهمنامه میان دو کشور گفت: تاکنون درصد اندکی از آن‌ها انجام شده است، مقرر شده بود یک میلیارد دلار بدهی این کشور به صورت نقدی به ایران پرداخت شود، اما تاکنون در عمل شاهد اجرای آن نبوده‌ایم.

از سال 2018 هفت میلیارد دلار پول فروش نفت ایران در دو بانک کره جنوبی بلوکه شد و از آن زمان تاکنون مذاکرات بسیاری برای پرداخت این بدهی از سوی سئول به ایران انجام شده است.

یکی از محور‌های گفتگو میان چانگ سیه کیون، نخست‌وزیر سابق کره‌جنوبی و مسئولان ایرانی در سفر وی به تهران چگونگی برگرداندن پول ایران به کشور بوده است.

عبدالناصر همتی، رئیس بانک مرکزی ایران، روز چهارشنبه ششم اسفند 1399 در جمع خبرنگاران گفته بود از هفت میلیارد دلار از منابع ایران در کره جنوبی مسدود شده در مرحله نخست، یک میلیارد دلار از بدهی کره جنوبی به ایران به‌صورت نقدی به حساب بانک‌های ایرانی واریز می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
0
0
عجب این پول ازاد شده فقط واسه خرید واکسن شما که میگفتید تحریم کیلویی چند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
0
0
خسته نباشی....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
0
0
اینجور که پیش میره چند وقت بعد چند میلیون دلار موبایل و تبلت یکچهارم قیمت میخره و میده دوستان در علادین 4 برابر قیمت بفروشند و سود کنند. بعد مقداری اشغال از صنایع ورشکسته میخره و کلا ماست مالی میکنه میره پی کارش و جلوگیری باید شود از این کار
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین