کد خبر: ۷۰۵۸۳۵
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۳

هشدار روسیه به چک

دولت روسیه با هشدار درباره هرگونه اقدامات تنش‌زای بیشتر توسط جمهوری چک، گفت در صورت برداشتن گام‌های جدید توسط پراگ، مسکو نیز تلافی می‌کند.
هشدار روسیه به چک
آفتاب‌‌نیوز :

مسکو درباره هرگونه تنش‌زایی بیشتر توسط جمهوری چک و دامن زدن به ادعای جاسوسی روسیه از این کشور، هشدار داد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، دولت روسیه امروز (پنجشنبه) اعلام کرد اگر جمهوری چک اقدامات منفی جدیدی علیه دیپلمات‌های روسی انجام دهد، مسکو هم به همان شکل تلافی می‌کند.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز با بیان اینکه مسئولان چک نمایشی را علیه مسکو به راه انداخته‌اند، تاکید کرد این کشور «واکنش مناسبی» به اقدامات بیشتر علیه دیپلمات‌های خود در پراگ نشان می‌دهد.

جمهوری چک روز شنبه به ۱۸ دیپلمات روس دستور داد تا طی ۱۸ ساعت خاک این کشور را ترک کند. پراگ مدعی شده که این دیپلمات‌ها عناصر سرویس ویژه روسیه هستند.

روسیه نیز در واکنش به این اقدام، دستور اخراج ۲۰ دیپلمات جمهوری چک را صادر و اعلام کرد که این دیپلمات‌ها همین امشب باید روسیه را ترک کنند.

با این حال، رسانه های جمهوری چک اعلام کردند که پراگ قصد دارد روز چهارشنبه تعداد دیگری از دیپلمات‌های روس را از این کشور اخراج کند.

«الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس روز یکشنبه از خنثی شدن طرح جدیدی برای کودتا و ترور در این کشور خبر داد و گفت در همین ارتباط، دو نفر توسط نیروهای امنیتی روسیه در مسکو بازداشت شده‌اند که هر دو دارای تابعیت آمریکایی هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین