کد خبر: ۷۰۵۸۴
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۵:۲۹

نقض حریم هوای ژاپن توسط روسیه

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: وزارت امور خارجه ژاپن در رابطه با نقض حریم هوایی این کشور توسط بمب افکن روسی به «آندره کوستین » مشاور سفارت روسیه در توکیو مراتب اعتراض خود را اعلام کرد.

وزارت دفاع ژاپن خبر داد که روز شنبه ساعت 1,30 دقیقه بامداد به وقت مسکو هواپیمای روسی حریم هوایی مجمع الجزایر « ایدزو » ژاپن را نقض کرده است. 

نیروهای دفاع ژاپن 24 هواپیما از جمله جنگنده های «اف-15» و « آواکس » را به پرواز در آوردند. بنا به گزارش وزارت دفاع ژاپن هواپیمای روسی به هشدار ژاپن واکنشی نشان نداد.

به ادعای نظامیان ژاپنی بمب افکن روسی از سمت دریای «آخوت»  به سمت جنوب در راستای اقیانوس آرام پرواز می کرد. در منطقه صخره های  «سافوگان» که به ژاپن تعلق دارد مسیر خود را تغییر داده و سه دقیقه در حریم هوایی ژاپن پرواز کرده است. سپس هواپیما بار دیگر به سمت دریای آخوت پرواز کرده و به گفته ژاپنی ها به حریم هوایی روسیه باز گشته است.

«الکساندر دروبیشفسکی» دستیار فرمانده نیروی هوایی روسیه خبر نقض حریم هوایی ژاپن توسط هواپیماهای روسیه را تکذیب کرد. 

وی در ادامه گفت: هواپیماهای نیروی هوایی روسیه حریم هوایی ژاپن را نقض نکرده اند. پرواز هواپیماهای نیروی استراتژیکی روسیه بر اساس برنامه از قبل تعیین شده و دقیقا در چارچوب قوانین بین المللی استفاده از حریم هوای آب های بی طرف و بدون نقش مرز دیگر کشورها انجام می شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین