کد خبر: ۷۰۵۸۴۱
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۸

جزییات افزایش تعرفه برق اعلام شد

مدیر عامل توانیر جزییات افزایش تعرفه برق را اعلام کرد و گفت: براساس مصوبه هیات وزیران تعرفه مشترکان برق از اول اردیبهشت افزایش یافت اما این افزایش شامل مشترکان کم مصرف نمی‌شود و مشترکان پر مصرف نیز از خرداد ماه مشمول ۱۶ درصد افزایش تعرفه دیگر خواهند شد.
جزییات افزایش تعرفه برق اعلام شد
آفتاب‌‌نیوز :

محمد حسن متولی زاده امروز در حاشیه آغاز مرحله نخست اقدام فراگیر توزیع برق در سال ۱۴۰۰ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مشترکان کم مصرف به دلیل بهره مندی از تخفیف کم مصرفی خود و رایگان شدن قبض برق مشمول افزایش تعرفه مصوب هیات وزیران نخواهند شد، اظهار کرد: براساس مصوبه هیات وزیران و در طرح برق امید مشترکان به سه دسته کم مصرف، خوش مصرف و پرمصرف تقسیم شده اند.

وی ادامه داد: عملکرد این طرح در۶ ماه گذشته نشان داد حدود هفت میلیون مشترک توانستند با رعایت الگوی کم مصرفی در محدوده کم مصرف قرار گیرند و از صورت حساب با تخفیف ۱۰۰ درصدی برخودار شده و قبض رایگان دریافت کنند. انتظار می رود تعداد مشترکان کم مصرف به ۹ میلیون مشترک افزایش یافته و مشمول تعرفه تخفیفی شوند.

۳۳ درصد افزایش تعرفه در انتظار مشترکان پرمصرف

مدیر عامل توانیر با بیان اینکه تعداد مشترکان پر مصرف هم که ۴ میلیون بودند حدود ۶ درصد کاهش یافت و این نشان از توجه مردم به رعایت مصرف دارد، گفت: برای مشترکان خوش مصرف که جامعه بیشتری هستند صورت حساب ها فقط ۷ درصد تغییر خواهد کرد و برای مشترکان پر مصرف این افزایش بیشتر است و در عمل ۱۶ درصد بعلاوه هفت درصد خواهد بود و اگر مصرف تعدیل نشود ۱۰ درصد دیگر اضافه می شود.

متولی زاده اظهار کرد: با هدف توجه مشترکان پرمصرف، به زودی با آنان تماس تلفنی برقرار خواهد شد و نیز پیام آموزشی و بروشور اطلاع رسانی برای آنهاارسال می شود تا از شیوه های مدیریت مصرف اطلاع یابندو بدانند با چه روش هایی می‌توانند مصرف خود را کاهش دهند تا صورتحساب قبض آنها کمتر شود. مشترکان پر مصرف می توانند با اقدامات بسیار ساده ای ۱۰ درصد مصرف خود را کاهش داده و از ۳۰ درصد کاهش صورت حساب برخودار شوند.

شناسایی ۳۱۰ مگاوات رمز ارز غیر مجاز طی هشت ماه

وی همچنین درباره حمایت از استخراج کنندگان رمز ارز گفت: وزارت نیرو برای همکاری با هر بخشی اعم از کسانی که در بخش استخراج رمز ارز به صورت قانونی فعالیت می‌کنند عزم جدی دارد و کمک لازم را هم خواهد کرد. اما تعداد محدودی هم هستند که علاقه ندارند در چهارچوب قانون عمل کنند که فعالیت اینها به مردم و جامعه خسارت وارد می کند چراکه تولید یک واحد رمزارز معادل ۳۰۰ سال مصرف واحد مسکونی است.

مدیر عامل توانیر با بیان اینکه کسی که بدون مجوز و به صورت غیر مجاز از این انرژی استفاده می کند به جامعه آسیب می‌زند به خصوص در این شرایط حساس کرونایی که این مصرف ها ممکن است سبب اختلال در تامین برق سایر مشترکان شده و باعث قطع دستگاه تنفس مصنوعی شود ممکن است حتی با جان مردم بازی کنند، گفت: وزارت نیرو با آنهایی که به صورت مجاز مصرف می کنند توافق نامه داریم و سال قبل همکاری خوبی کرده و در ساعت اوج بار مصرف خود را کاهش دادند و متناسب با نیاز شبکه خود را مدیریت کردند.

به گفته وی، با فعالان استخراج رمز ارز که فعالیت آنها خسارت به مردم و به شبکه وارد می کند برخورد خواهد شد و تا کنون و در هشت ماه گذشته حدود ۳۱۰ مگاوات شناسایی و جمع آوری شده و در این بازه زمانی نیز نیروهایی را بسیج خواهیم کرد برای شناسایی و برخورد و از کسانی که در این بخش فعال هستند می خواهیم فعالیت خود را مجاز کنند.

روشنایی بین جاده ای و اتوبان ها بسیار بالاتر از استانداردهای جهانی است

مدیرعامل توانیر ادامه داد: تمام تلاش و سعی خود را خواهیم کرد تا خاموشی نداشته باشیم و همکاری مردم در این باره از اهمیت بالایی برخودار است. نیروگاه های برقابی امسال حدود ۴۰ درصد کمبود تولید دارند که سبب به هم خوردن عرضه و تقاضا خواهد شد بنابراین لازم است کار بیشتری انجام شود و برنامه هایی تنظیم شده که درگام نخست از خود شروع کرده و با سخت گیرانه برخورد کردن سازمان های اداری و سازمان‌های وابسته به وزارت نیرو مکلف شده اند مصرف انرژی خود را ۵۰ درصد کاهش دهند.

متولی زاده ادامه داد: امسال هم تعدیل روشنایی معابر پیگیری می شود و در گام بعد ادارات دولتی کنترل می‌شوند تا به طور حتم مصرف خود را کاهش دهند و مرحله بعد مشترکان خانگی است که امید می رود مشترکان پرمصرف خانگی با اطلاع رسانی ما و ارتباطی که با آنها برقرار خواهد شد و اموزش های داده شده توجه کنند و مصرف خود را کاهش دهند.

وی در باره تعدیل روشنایی معابر گفت: در ایران روشنایی بین جاده ای و اتوبان ها بسیار بالاتر از استانداردهای جهانی است و براساس این استاندارد ها جایی که تردد انسانی نیست نباید روشنایی وجود داشته باشد زیرا خودروها خود نور دارند ولی ما براساس عادتی که هست روشنایی های جاده ای را حفظ خواهیم کرد اما با اعمال تعدیل و یک درمیان کردن اینکار انجام خواهد شد. این تعدیل در روشنایی معابر شهری خیابان ها نخواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین