کد خبر: ۷۰۵۸۵۹
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۰

نامه پادشاه اردن به محمود عباس

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نامه‌ای را از پادشاه اردن در خصوص همکاری دو جانبه و تحولات سیاسی دریافت کرد.
نامه پادشاه اردن به محمود عباس
آفتاب‌‌نیوز :

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با ایمن الصفدی، معاون نخست وزیر و وزیر خارجه اردن دیدار کرد؛ وی حامل پیامی از سوی عبدالله دوم، پادشاه اردن بوده و در این نامه بر روابط تاریخی و هماهنگی در سطح بالا بین اردن و فلسطین تاکید شده است.

به گزارش خبرگزاری فلسطینی «وفا»، در این پیام تحولات سیاسی حاصل در منطقه و برخی مسائل مرتبط با روابط دوجانبه مورد بررسی قرار داده شده است.

در این پیام همچنین بر مسائل و روابط تاریخی مشترک و تداوم هماهنگی در بالاترین سطح تاکید شده است.

در نامه‌ پادشاه اردن به رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین بر انسجام مواضع دو طرف در تمامی پرونده‌ها از جمله تحولات سیاسی اخیر منطقه و حمایت تمام قد اردن از حقوق سیاسی فلسطینیان در تشکیل کشور مستقل فلسطین در مرزهای چهارم ژوئن ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی و همچنین حمایت پادشاه اردن از انتخابات فلسطین تاکید شده است.

در همین راستا، وزیر خارجه اردن خاطرنشان کرد این دیدار در راستای تکمیل روند ارتباط و رایزنی بین عبدالله دوم و محمود عباس به خاطر تلاش‌های مربوط به اجرای اقدامات عملی برای شکستن رکود و ایجاد افق سیاسی با هدف احیای مذاکرات جدی و کارآمد جهت تحقق هدف مشترک برای منطقه و جهان یعنی تحقق صلح عادلانه بوده است که این هدف نیز محقق نمی‌شود مگر اینکه ملت فلسطین به حقوق مشروع و کامل خود دست یابند.

الصفدی همچنین گفت، شرایط منطقه‌ای و بین‌المللی به ویژه در دولت جدید آمریکا تغییر کرده و نشانه‌های مثبتی وجود دارد که تعامل مثبت با آن را ایجاب می‌کند.

وزیر خارجه اردن بر لزوم وجود تحرکات بین‌المللی برای توقف اقدامات یکجانبه رژیم صهیونیستی به خصوص شهرک سازی‌ها و توسعه آن که باعث نابودی راهکار تشکیل دو کشوری شده است، تأکید کرد.

الصفدی درخصوص انتخابات فلسطین نیز بر حمایت تمام قد اردن از این انتخابات تأکید کرد.

وی انتخابات را گامی ضروری و مهم توصیف و تصریح کرد که باید برای برداشتن موانع بر سر راه انتخابات تلاش کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین