کد خبر: ۷۰۵۹۶۳
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۹

سه ماه مانده به المپیک توکیو، ژاپن به دلیل شرایط کرونایی وضعیت اضطراری اعلام کرد

دولت ژاپن در توکیو و سه استان دیگر این کشور در فاصله سه ماه مانده به افتتاحیه بازی‌های المپیک تابستانی توکیو وضعیت اضطراری اعلام کرد.
سه ماه مانده به المپیک توکیو، ژاپن به دلیل شرایط کرونایی وضعیت اضطراری اعلام کرد
آفتاب‌‌نیوز :

ژاپن امروز (جمعه) برای توکیو و سه استان دیگر وضعیت اضطراری در فاصله سه ماه مانده به افتتاحیه بازی‌های المپیک توکیو اعلام کرد.

به گزارش روزنامه «نیهون کیزای» ژاپن، این تصمیم در فاصله سه ماه مانده تا افتتاحیه بازی‌های المپیک توکیو در تاریخ ۲۳ ژوئیه (اول مرداد)، با هدف ایمن برگزار شدن بازی‌ها اتخاذ شده زیر افزایش موارد ابتلا به کرونا می‌تواند بر این بازی‌ها سایه بیفکند.

طبق این گزارش، نظام بهداشتی ژاپن به دلیل افزایش موارد ابتلا ناشی از گونه‌های مختلف این ویروس، با فشار جدیدی مواجه شده است. وضعیت اضطراری که سومین بار است در ژاپن از آغاز همه‌گیری کرونا اعلام می‌شود، شامل اوساکا، کیوتو و هیوگو هم می‌شود و از روز یکشنبه تا ۱۱ مه (۲۱ اردیبهشت) ادامه خواهد داشت.

این وضعیت بعد از آن اعلام شده که محدودیت‌هایی که قبلاً وضع شده بود در کند کردن شیوع کرونا و گونه‌های آن ناموفق بوده و تخت‌های بیمارستانی در این کشور پر شده است.

قرار است «یوشی‌هیده سوگا» نخست‌وزیر ژاپن امشب در کنفرانسی خبری دلایل اعلام وضعیت اضطراری و تدابیر اتخاذ شده برای ممانعت از شیوع را به اطلاع مردم ژاپن برساند.

با این حال سوگا روز سه‌شنبه گفت که وضعیت اضطراری تاثیری بر برگزاری بازی‌های المپیک نخواهد داشت. «توماس باخ» رئیس کمیته بین‌المللی المپیک روز چهارشنبه از برنامه ژاپن برای اعمال دوباره وضعیت اضطراری حمایت کرد و گفت: این اقدامی پیشگیرانه و برای مدتی محدود است. این کاملاً منطبق با سیاست کلی دولت ژاپن است اما با بازی‌های المپیک ارتباطی ندارد.

پیش‌تر به دنبال همه‌گیری کرونا در جهان، بازی‌های المپیک تابستانی توکیو که قرار بود در سال ۲۰۲۰ برگزار شود، یکسال به تعویق افتاد.

طبق گزارش وبگاه اطلاع‌رسانی worldometers، ژاپن تاکنون ۵۴۶ هزار و ۴۲۵ مورد ابتلا و ۹ هزار و ۷۶۴ مورد فوتی را بر اثر کرونا از ابتدای همه‌گیری ثبت کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین