کد خبر: ۷۰۶۲۳۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۸
محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران؛

چهار سال پیش بودجه شهرداری تهران دو برابر شهرداری لندن بود

رئیس شورای شهر تهران ضمن عذرخواهی از تهرانی‌ها به دلیل کمبودها و ضعف‌ها در عملکرد شهرداری و شورای شهر گفت: از دولت انتظار داریم فراتر از وعده و مصوبات کاغذی مشکل کمبود ناوگان حمل و نقل عمومی را برطرف کند.
چهار سال پیش بودجه شهرداری تهران دو برابر شهرداری لندن بود
آفتاب‌‌نیوز :

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در صحن امروز شورای شهر با اشاره به برگزاری هفته شوراها گفت: شوراهای شهر و روستا نهادی است که با پیشنهاد مرحوم آیت‌الله طالقانی ایجاد شد و فصل هفتم قانون اساسی به این مردم‌نهادترین بخش از ساختار جهان اسلامی اختصاص یافت.

وی افزود: تا کنون ۲۲ سال از تشکیل شوراها می‌گذرد ولی تنها یک سوم اختیارات و ظرفیت قانونی آن واگذار شده است و اگر هر سال یکی از وظایف شوراها توسط دولت و مجلس به آن تفویض می‌شد امسال می‌توانستیم شاهد ظرفیت کامل شوراها باشیم ولی از ۲۳ وظیفه قانونی شوراها تنها ۸ وظیفه به آن تفویض شده است.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه تفویض وظایف قانونی شوراها بار دولت و مجلس را در بسیاری از حوزه‌ها نظیر آموزش، سلامت، ارتباطات و اقتصاد شهری تعریف می‌کند و سبب کاستن میزان نارضایتی و اعتراضات اجتماعی نسبت به حاکمیت است.

هاشمی با اشاره به اینکه امسال با سه ابرچالش رکود در صنعت ساختمان، پاندمی کرونا و بحران اقتصادی مواجه بودیم گفت: عملکرد شورای پنجم مثبت و برای صاحبنظران قابل بررسی است.

وی گفت: شورای پنجم موفق شد مطالبات سلبی عمومی در حوزه مدیریت شهری را تا حد زیادی محقق کند همچنین کاهش هزینه اداره شهر به کمتر از نصف ابتدای دوره یکی از این دستاوردها بود.

رئیس شورای شهر تهران بیان داشت:بودجه شهرداری تهران ۴ سال قبل دو برابر شهرداری لندن بود و تعداد کارکنان شهرداری نیز به شدت افزایش یافته بود.

هاشمی عنوان کرد: به دلیل عدم حمایت دولت و سیستم بانکی افتتاح خطوط و ایستگاه‌های مترو و بهسازی ناوگان اتوبوسرانی به کندی پیش رفت و از دولت و مجلس انتظار داریم فراتر از وعده و مصوبات کاغذی عمل کنند.

وی به دلیل وجود کمبودها و ضعف‌هایی که در اجرا توسط شهرداری و عملکرد شورای شهر وجود داشته از شهروندان تهران عذرخواهی کرد و گفت: امیدوارم مطالبات و انتظارات در دوره آینده شورا به صورتی باشد که گامی رو به جلو و نه به عقب در حوزه اصلاح و توسعه مدیریت شهری برداشته شود.

رئیس شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: شورای شهر تهران تنها دستگاهی است که آراء آن شفاف و در معرض دید مردم است که کاهش جلسات غیرعلنی و کاهش مفاسد و رانت‌ها نتیجه شفافیت در این دوره مدیریت شهری است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
شهروند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
0
4
مرد حسابی تمام آدم و دور وبریاتونو ریختین تو شهرداری . معلوم که بودجه فقط حقوق مفتی میشه.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین