کد خبر: ۷۰۶۳۱۱
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۶
معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز عنوان کرد:

کرونا در فارس؛ ابتلای بیشتر بانوان و مرگ بیشتر مردان

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد که براساس تحلیل آخرین آمارهای شیوع کووید-۱۹ در فارس، درصد ابتلای بانوان به این بیماری بیشتر اما درصد فوت آنان کمتر از مردان است.
کرونا در فارس؛ ابتلای بیشتر بانوان و مرگ بیشتر مردان
آفتاب‌‌نیوز :

عبدالرسول همتی یکشنبه ۵ اردیبهشت در جلسه اعلام آخرین وضعیت شیوع کروناویروس در استان فارس، با اشاره به تداوم روند افزایش آمارهای ابتلا، بستری و فوت ناشی از کرونا در این استان، گفت: ۴۹ درصد از کل موارد ابتلا به کووید۱۹ در استان فارس را مردان و ۵۱ درصد را بانوان تشکیل می دهند.

همتی یادآور شد که علی‌رغم درصد بالاتر ابتلای بانوان به بیماری کرونا در فارس، تحلیل آمار فوت شدگان به لحاظ گروه جنسی نشان می‌دهد که مردان ۵۲ درصد و بانوان ۴۸ درصد فوتی‌ها را شامل می‌شوند.

گروه ۳۰ تا ۶۰ ساله بیشترین موارد ابتلا

معاون بهداشت علوم پزشکی شیراز همچنین گفت: امسال بیشتر موارد ابتلا در استان فارس مربوط به گروه سنی بین ۳۰ تا ۶۰ ساله بوده و میانگین سنی مبتلایان ۳۹ سال و میانگین سنی فوت ناشی از کرونا ۷۰ سال است.

همتی با بیان اینکه آمارها نشان می دهد سن مبتلایان و جانباختگان ناشی از کرونا در فارس، نسبت به سال گذشته کاهش یافته است، یادآور شد: میانگین سنی مبتلایان به کرونا در فارس سال گذشته ۴۵ تا ۴۶ سال و میانگین سنی فوت ناشی از کرونا در مدت مشابه، ۷۵ سال گزارش شده است.

او گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۸۱۱ هزار و ۸۳۱ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه و به شناسایی ۲۳۳ هزار و ۳۸۰ بیمار مثبت قطعی منجر شده است.

همتی ادامه داد: با اجرای طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی، ۹۱ هزار و ۷۰۲ مورد تست سریع انجام و منجر به شناسایی ۱۲ هزار و ۹۰۵ بیمار مثبت شده است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه در مجموع از ابتدا تاکنون، ۲۴۶ هزار و ۲۸۵ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است، گفت: مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم بستری در بیمارستان‌های استان فارس هم اکنون ۲۶۵۱ نفر اعلام شده است که ۳۶۵ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

همتی در ادامه با ابراز تاسف از جان باختن ۳۸ بیمار مبتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در استان فارس، گفت: با اضافه شدن این تعداد، شمار جان باختگان از کرونا در این استان به ۳۸۹۰ نفر رسیده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین از بهبودی ۲۱۶ هزار و ۹۷ نفر از کل مبتلایان در فارس ابتدا تاکنون خبر داد و تاکید کرد که مدافعان سلامت تمام تلاش خود را برای نجات جان بیماران انجام داده‌اند.

همتی از مردم خواست تا با رعایت اصول بهداشتی نظیر استفاده مداوم از ماسک، حفظ فاصله فیزیکی از دیگران و پرهیز از حضور در تجمعات به ویژه دورهمی های خانوادگی، مجموعه سلامت را در کنترل موج چهارم این همه گیری یاری رسانند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین