کد خبر: ۷۰۶۳۱۵
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۵

الکاظمی وزیر بهداشت و استاندار بغداد را از کار تعلیق کرد

نخست‌وزیر عراق در جلسه فوق‌العاده هیئت دولت حکم تعلیق وزیر بهداشت، استاندار بغداد و مدیر اداره بهداشت منطقه الرصافه و ارجاع آنها به کمیته تحقیق را صادر کرد.
الکاظمی وزیر بهداشت و استاندار بغداد را از کار تعلیق کرد
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از میدل ایست نیوز، «مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر عراق در جلسه فوق‌العاده هیئت دولت حکم تعلیق «حسن التمیمی»، وزیر بهداشت، «محمد جابر العطا»، استاندار بغداد و «عبدالغنی الساعدی»، مدیر اداره بهداشت منطقه الرصافه و ارجاع آنها به کمیته تحقیق را صادر کرد.

نخست‌وزیر عراق همچنین دستور داد تا کمیته عالی تحقیقات به ریاست وزیر کشور و با عضویت وزرای برنامه‌ریزی و دادگستری، رئیس سازمان پاکدستی، رئیس دیوان نظارت مالی فدرال و نماینده پارلمان تشکیل شود تا درباره فاجعه آتش‌سوزی بیمارستان ابن الخطیب و مشخص نمودن مقصران و بازخواست آنها اقدامات لازم را انجام دهند.

الکاظمی همچنین تصریح کرده، تحقیقات فوق باید ظرف پنج روز انجام و نتیجه آن به هیئت دولت اعلام شود.

تاکید کمیسیون بهداشت پارلمان عراق بر پیگیری دلایل بروز فاجعه بیمارستان ابن الخطیب

کمیسیون بهداشت پارلمان عراق به ریاست «محمد الحلبوسی» نشستی برای بررسی حادثه آتش‌سوزی بیمارستان کرونایی ابن الخطیب برگزار کرد.

همچنین به نقل از میدل ایست نیوز، کمیسیون بهداشت پارلمان عراق به ریاست «محمد الحلبوسی»، رئیس پارلمان نشستی برای بررسی حادثه آتش‌سوزی بیمارستان کرونایی ابن الخطیب برگزار کرد.

در بیانیه ریاست پارلمان عراق تاکید شده است، پارلمان فاجعه دردناک بیمارستان ابن الخطیب را که منجر به جان باختن و مصدوم شدن ده‌ها از بیماران این بیمارستان شد، از نزدیک دنبال می‌کند.

در ادامه این بیانیه آمده است، ریاست پارلمان ضمن ابراز تاسف نسبت به این حادثه دردناک، خواهان برگزاری نشست فوری کمیسیون بهداشت برای ایفای نقش نظارتی خود همراه با نهادهای ذیربط دولتی است تا دلایل بروز این فاجعه روشن شده و عاملان و مقصران آن به دست عدالت سپرده شوند.

ریاست پارلمان عراق همچنین بر پیگیری درمان سوختگی بیماران در داخل و خارج از عراق و پرداخت غرامت به خانواده قربانیان تاکید کرد.

«خالد المحنا»، سخنگوی وزارت کشور عراق امروز یکشنبه تاکید کرد حادثه انفجار و آتش سوزی در بیمارستان ابن الخطیب در بغداد، ۸۲ کشته و بیش از ۱۰۰ مجروح برجای گذاشته است.

پیش از این و در ساعات پایانی روز شنبه چندین کپسول اکسیژن در این بیمارستان که مخصوص درمان بیماران کرونایی است منفجر شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین