کد خبر: ۷۰۶۴۰۹
تعداد نظرات: ۶۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۸
سخنگوی وزارت خارجه گفته "فایل صوتی منتشر شده تقطیع شده و گزینشی است"

جزئیاتی از فایل صوتی ظریف: عامل برهم زدن برجام، روسیه بود| از همان روز اول می‌دانستند هواپیما با موشک ساقط شده

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه در مصاحبه‌ای با اشاره به کارشکنی روسیه در مذاکرات برجام، گفته است: هدف روس‌ها این بود که توافق هسته‌ای انجام نشود. آنها وقتی دیدند ما داریم به توافق می‌رسیم شروع کردند به ایجاد مانع. چرا روسیه در حالی که می‌توانست از روی مدیترانه خاک سوریه را بزند اما از روی ایران زد. چرا هواپیماهای روسیه از روی ایران پرواز کردند. این اتفاق‌ها همه مال بعد از برجام است. روسیه و فرانسه می‌خواستند خطرناک‌ترین متن ممکن را به برجام اضافه کنند، همین روسیه می‌خواست هر ۶ ماه یک بار برجام در شورای امنیت بررسی شود.
جزئیاتی از فایل صوتی ظریف: عامل برهم زدن برجام، روسیه بود| از همان روز اول می‌دانستند هواپیما با موشک ساقط شده
آفتاب‌‌نیوز :

سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه در پاسخ به سوال خبرنگاران درخصوص فایل صوتی مخدوش منتشره در برخی رسانه‌ها با صدای محمدجواد ظریف درخصوص سردار شهید سلیمانی گفت: فایل صوتی منتشر شده از دکتر ظریف یک فایل تقطیع شده و گزینشی از یک گفت‌وگوی داخلی ۷ ساعته است که به هیچ‌وجه منعکس‌کننده میزان احترام، تعاریف مفصل و تقدیر‌هایی که ایشان در ادامه گفتگو به تفصیل از تدبیر، خرد، رشادت و نقش منحصر به فرد سردار سلیمانی در توفیقات منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران دارند، نیست.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ خطیب‌زاده با بیان این نکته که دوستی دیرینه و قرابت‌های دکتر ظریف با سردار سلیمانی بر کسی پوشیده نیست، افزود: این گفتگو صرفا برای ثبت در حافظه سازمانی دولت تدبیر و امید ضبط شده بوده و قرار به انتشار آن نبوده است و معلوم نیست توسط چه افرادی و با چه اهداف و نیاتی به صورت گزینشی در فضای مجازی منتشر شده است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پایان با بیان اینکه متاسفانه با توجه به افزایش بی‌اخلاقی‌های سیاسی که این روز‌ها به صورت فزاینده شاهد آن هستیم، باید منتظر تقطیع و پخش بخش‌های گزینشی دیگری از این گفتگو یا موارد مشابه هم باشیم، تاکید کرد: در صورت موافقت نهاد‌های ذی‌ربط کل گفت‌وگوی ۷ ساعته منتشر خواهد شد.

لازم به ذکر است فایلی صوتی روز گذشته در برخی رسانه‌ها از گفت‌وگوی جواد ظریف ظریف منتشر شد.

به نوشته روزنامه اعتماد، یک رسانه فارسی‌زبان نزدیک به عربستان اقدام به پخش فایل‌های تقطیع شده از مصاحبه‌ای کرد که محمد‌جواد ظریف در اسفند ماه ۱۳۹۹ انجام داده است.

این رسانه فارسی‌زبان ابتدا اقدام به پخش چند فایل چند دقیقه‌ای تقطیع شده کرد و همزمان از برخی ایرانی‌های مقیم خارج درباره اطلاعات داده شده در این فایل‌ها پرس و جو کرد.

این رسانه فارسی‌زبان با انتخاب گزینشی بخش‌هایی از این گفتگو این‌گونه القا می‌کند که وزیر خارجه ایران در حال انتقاد‌های پیاپی از سیاست نظام جمهوری اسلامی در منطقه است.

به گفته این رسانه، این گفت‌وگوی بیش از سه ساعته با سعید لیلاز که از چهره‌های نزدیک به دولت روحانی است صورت گرفته است.

ظریف در بخش‌هایی از گفت‌گو با سعید لیلاز می‌گوید:

(در خصوص سقوط هواپیمای اوکراینی) ظهر جمعه رفتم به جلسه ویژه‌ای که در دبیرخانه شورای امنیت گذاشته بودند. گفتم اگر واقعا موشک خورده بگین که ببینیم ما چگونه می‌توانیم آن را علاج کنیم. به من گفتند برو، برو توییت بزن تکذیب کن. در صورتیکه صبح پنجشنبه (۱۹ دی) آقایان می‌دانستند که موشک خورده است؛ یا بعد از ظهر چهارشنبه.

* وزیر راه و شمخانی از هدف قرار گرفتن هواپیمای مسافربری خبر داشتند.

*روس‌ها از سال ۱۳۹۴ می‌خواستند مانع برجام شوند، لاوروف می‌خواست شب توافق همه چیز را بهم بزند.

*عامل برهم زدن توافق، روسیه بود، از همان لحظه توافق، روسیه به دنبال ضربه زدن به توافق و ایران بود.

*لاوروف اصرار داشت مذاکرات متوقف شود به من گفت تو که دستورالعمل نداری؛ برو دستورکار بگیر و برگرد، من گفتم این موضوع به تو اصلا ربطی ندارد، از لحن و عبارت بی‌ادبانه‌ای هم استفاده کردم. کری اینجا از من حمایت کرد.

*پس از برجام وقتی لاوروف به روسیه برگشت با حمله رسانه‌های روسیه مواجه شد که چرا اجازه دادید این توافق منعقد شود و ایران به سمت غرب برود؟

جزئیاتی از فایل صوتی ظریف: عامل برهم زدن برجام، روسیه بود| از همان روز اول می‌دانستند هواپیما با موشک ساقط شده

عکس معروفی از روز توافق هسته‌ای که وزیر خارجه فرانسه در آن حضور نداشت

*روس‌ها فکر نمی‌کردند برجام به نتیجه برسد و در هفته‌های آخر که دیدند برجام دارد به نتیجه می‌رسد شروع کردند به طرح پیشنهاد‌هایی جدید. در این مرحله روسیه و فرانسه پیشنهاد دادند که ایران هر ۶ ماه یک بار موظف به تمدید مجوز از شورای امنیت برای ادامه توافق هسته‌ای باشد.

*کافی است اتفاقاتی که در شش ماه بین نهایی شدن برجام تا به اجرا در آمدن آن رخ داد را مرور کنید، یعنی از تیرماه ۱۳۹۴ تا دی آن سال. آخرین این اتفاقات حمله به سفارت عربستان و گرفتن دو کشتی آمریکایی بود. اولینش سفر سردار سلیمانی به روسیه بود. سفر آقای سلیمانی به روسیه به اراده مسکو شکل گرفت نه به اراده ما. اراده روسیه به آن بود که دستاورد وزارت خارجه ایران را نابود کند. روسیه زمانی پذیرفت آقای سلیمانی به روسیه برود که برجام امضا شد.

*ما ادعا می‌کنیم که آقای سلیمانی پوتین را به جنگ کشید. اما پوتین تصمیمش را گرفته بود. پوتین وارد جنگ شد اما با نیروی هوایی، اما نیروی زمینی ایران را هم به جنگ کشید. ما تا آن زمان نیروی زمینی نداشتیم. سوری‌ها و اعراب و افغانی‌ها و داوطلبان بود.

*چرا روسیه در حالی که می‌توانست از روی مدیترانه خاک سوریه را بزند اما از روی ایران زد. چرا هواپیما‌های روسیه از روی ایران پرواز کردند. این اتفاق‌ها همه مال بعد از برجام است.

*ما هزینه میدان کردیم. میدان هزینه ما نکرد.

*پس از برجام، هنگامی که ایران خرید هواپیمای بوئینگ و ایرباس را آغاز کرد و شرکت هواپیمایی ایران ایر از فهرست تروریستی آمریکا خارج شد، سفر‌های شرکت هواپیمایی هما به سوریه اضافه شد.

*حتما برجام دست‌آورد بسیار بزرگ تاریخی است و حتما بزرگتر از ۵۹۸ است.

*من آدمی نیستم که در این ۴۰ سال بدنبال راحت طلبی بوده باشم.

*از الان تا زمان انتخابات وزیر خارجه باید بتواند از طرف کشور صحبت کند. یک سیب از درخت که می‌افتد هزاران چرخ می‌خورد.

*به رهبر انقلاب بسیار علاقمندم. ایشان همواره به من محبت داشتند. من در مصاحبه با امان‌پور از لفظی استفاده کردم که در ایران بد ترجمه شد. رهبر انقلاب نامه محکم، اما با محبتی به من نوشتند که چرا با موضع نظام همراه نبودی؟ من در هفت صفحه پاسخ دادم. رهبر انقلاب بزرگواری کردند و در پاسخ فرمودند توضیحات مفید بود. رهبر انقلاب همیشه به من محبت دارند.

*من با اقای کری رفاقت نداشتم. اقای کری گفت میتوانیم چند دقیقه همدیگر را ملاقات کنیم؟ من پذیرفتم. من اجازه دیدار با جان کری را از رهبر انقلاب گرفته بودم. اما دیدار طولانی شد.

*سال اولی که احمدی‌نژاد به نیویورک آمد، در خودرو برنامه های ایشان را تشریح کردم. از دیدار خودم با سناتورهای آمریکایی گفتم.

*احمدی‌نژاد گفت من هم می‌خواهم با سناتورها دیدار کنم. گفتم شما نمی توانید دیدار کنید. برای چنین دیداری باید از رهبر انقلاب اجازه بگیرید.

*گرایش احمدی‌نژاد به گفت‌وگو با آمریکایی‌ها در همان سفر اول به نیویورک وجود داشت. مرگ بر آمریکا برای احمدی‌نژاد تنها یک شعار است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۶۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
25
2
آفتاب خوشحال باش. اسباب تخریبت جور شد.
پاسخ ها
شهروند
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
چشم کورت روشن آفتاب!!!
هموطن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
2
55
به نظر من تمام حرفای ایشان عین حقیقته و تازه مثل کبک سرتان را زیر برف نکنید و فکر کنید که کسی این چیزها را نمیدونه .اکثر مردم و ایرانیان باشرف دقیقا میدانند و می فهمند و می ببنند که شما چکار کردید و می کنید و حتی نیاز به گفتن این حقایق توسط ظریف هم نداره
پاسخ ها
بیدل
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
از فردا عوامل حزب توده بصورت سازمان یافته وارد عمل میگردند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
4
44
ممنون از روشنگریتون نسبت به خباثت روس‌ها ( همانهایی که در طول تاریخ بدترین بلاها را سر ایران و ایرانی درآوردند. بهترین بخش‌های خاک و ملت را از ایران جدا کردند و... در دوران جنگ جدیدترین تجهیزات را به صدام می‌دادند تا ایران را ویران و ایرانی را کشتار کند)
کاش روزی مستندات لازم برای افشای دست نشانده های روسیه نیز برملا شود.
کاش دست چینی‌ها نیز بزودی رو شود.
از روحانی، ظریف و همکاران دلسوز و فداکارشان تشکر میکنم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
امریکا و انگلستان خیلی به ایران خدمت کردند ؟؟؟
بیدل
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
روسها خبیث هستند
roham
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
روسها خبیث هستند چون احتمالا در جهت تحقق رویاهای پوشالی آمریکایی شما حرکت نمیکنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
حالا مثلا روسها چه رویایی برای این مردم محقق کردند؟؟؟ جز اینکه شما وطن فروشان را حمایت کردن؟؟؟ درود بر ظریف امیر کبیر دیپلمات ایران
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
روسها با قرارداد ترکمنچای و گلستان کاری کردید که شما شرق زده ها حتی وقتی می خواهید به دروغ قراردادی را بکوبید می گویید قرارداد ترکمانچای است ! پس : هیس !
ناشناس
|
United States of America
|
۱۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
3
37
بالاخره روزی پرده ها بر خواهد افتاد روسیه و چین در ایران دنبال چه هستند و عواملشان چه کسانی در حقیقت سیاست خارجی ایران مورد تهاجم خارجی قرار گرفته و این خلاف سیاست استقلال از شرق و غرب است
پاسخ ها
بیدل
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
پرده ها ۳۰ ساله افتاده و ملت ایران سرسپردگان روسیه را بخوبی میشناسند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
2
26
این موضوع را من خیلی وقت پیش فهمیده بودم. در امریکا همه از ارتباط ترامپ با روسیه می گفتند و اون عکس که لاوروف در مراسم امضای برجام نبود هم خوب یادم هست. دیگه معلوم شد خروج ترامپ از برجام به دستور چه کسی بوده است. چون ترامپ و دارودسته اش مثل پمپئو نیز کاسب تحریم بوده اند و به همین دلیل مثل همتایان ایرانی شان مخالف سرسخت برجام بودند.
پاسخ ها
شهروند
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
دانششششمنننننند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
تاریخ بزودی افشا می‌کند که ترامپ مزدور روسیه بود.
جایگاه و اقتدار آمریکا را با حرکات ناشیانه به پایین کشید.
و منافع زیادی بدامان روسیه و چین سرازیر کرد
قلم فرانسه
|
Turkey
|
۱۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
2
17
این چه عادت ناپسندی است که هر آنچه باب میل نباشد، یا دروغ می‌نامیم وَ یا تحریف شده می‌دانیم! کسی که اظهار می‌کند‌؛ "آفتاب خوشحال باش. اسباب تخریبت جور شد."! یک نیم نگاهی به آینه افکنده، خواهد دید اسباب تخریب، افکار ایشان و امثال ایشان است که گستاخانه حقیقت را زیر پا گذاشته و از این‌که شاید نقشه‌ها، نقش بر آب شوند وحشت‌زده شده‌اند!
ناشناس
|
United States of America
|
۱۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
6
12
اینهمه بدبختی ملت از کوتاهی. تو بوده. چرا جلو گیری. نکردی
جواب. خداوند. را. چه خواهی داد
جاوید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
3
13
قدردولت مردان آگاه و دلسوز کشورمان را بدانیم .مخالفان داخلی سیاست های خارجی کشور , معلوم نیست علت اصلی مخالفتشان چیست و چه راه بهتری را پیشنهاد میکنند . آنها فقط شعار میدهند و مشکوک به نفوذی بودن از طرف قدرتهای بزرگ هستند . کشورها هم کلا به دنبال منافع خود هستند و بیشتر از سقوط ما خوشحال میشوند تا موفقیتمان .بنا بر این بر وطن دوستان و حامیان انقلاب واجب است پشت مردان بزرگی مانند ظریف را خالی نکنند وگرنه نه تنها موفقیت های به دست آمده را از دست میدهیم بلکه شکست های سنگین تری را تجربه خواهیم کرد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
3
20
اینها حرف جدیدی نیست.مردم این چیزها رو به خوبی میدانستن.مثل روز روشن.
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
3
4
بازار گرمی
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
6
17
شما دیپلماسی را که نه بفرمایید ۸۰ میلیون ایرانی را فدا کردید
افتخار برشما!،،،،!که ملت رابرای خدمت به روس جنایتکار
ونیز بشار نامرد
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
4
5
شما دیپلماسی را که نه بفرمایید ۸۰ میلیون ایرانی را فدا کردید
افتخار برشما!،،،،!
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
4
23
روسیه به لحاظ تاریخی و منافع ملی دشمن اصلی کشور ومردم ماست .اگر قدری تاریخ مطالعه کنید متوجه می شوید که روسها همیشه برسرزمین وکشور ما چشم داشته اندو پیمانهای ترکمانچای،گلستان،آخال ،1921 و....بخش عظیمی از کشور ما که وسعتی برابر با کشور فعلی ما را داشته است از ایران جدا کرده اند.آرزوی پادشاهان سلسله های تزاری ازجمله پطر کبیر رسیدن به آبهای گرم خلیج فارس ودریای عمان بوده است واین خواسته خود را پنهان هم نمی کرده اند.روسیه هم اکنون که دولتمردان ما از آن به یک کشور دوست (ظاهری) یاد می کنندنیز ما را تحت فشار دارد.روسیه در شورای حکام آزانس ودر شورای امنیت به همراه چین وهند برعلیه ما رای دادند.همه قطعنامه هایی که در شورای امنیت برعلیه ما تصویب شده اشت بدون موافقت روسیه وچین امکان تصویب نداشت.روسیه سامانه اس 300 را با اما واگر وبرای امتیاز گیری از امریکا واروپا وما بیست سال طول داد تا به ما تحویل بدهد درحالیکه سامانه اس 400 را 6 ماهه تحویل ترکیه داد وهمین سامانه را به دشمنان ما از جمله اسرائیل وعربستان پیشنهاد فروش داد تا سامانه های موشکی وهوایی ما را که عامل برتری ما درمنطقه است از کار بیندازد.روسیه ساخت نیروگاه بوشهر را چند دهه کش داد تا بتواند از ما کلی امتیاز بگیرد و در تقابل با امریکا از آنان هم امتیاز بگیرد .روسها در سوریه با ترکیه برعلیه نیروها ومنافع ما ائتلاف کردند وبشار اسد را تحت فشار گذاشتندتا دایره نفوذ ما را در سوریه محدود کند.روسها به رژیم اسرائیل اجازه دادندتا نیروهای ما وهمپیمانان ما را در سوریه مورد حمله قرار دهد با آنکه دفاع هوایی سوریه زیر نظر روسها بود وبا سامانه هایی که در اختیارداشتند وفشار سیاسی بر اسرائیل براحتی می توانستند از این تجاوزات وآسیب به نیروهای ما جلوگیری کنند.روسها درابتدای انقلاب با حمایت از گروههای مزدور ونیابتی خود در ایران مانند حزب توده وگروههای تروریستی کمونیست وچپ فدایی و نیروهای التقاطی منافقین بیشترین آسیب را به کشور ومردم ما زدند.در طول 8 سال جنگ تحمیلی روسها بیشترین خدمت را به رژِیم بعثی صدام کردند وارتش صدام را با انواع تجهیزات پیشرفته مانند هواپیماهای سوخو ومیگ وتوپولوف وتانکهای تی 72 مجهز کردند .روسها موشکهای اسکاد روسی عراق را بهینه سازی کردند وبرد آنها را افزایش دادند تا از 200 کیلومتر به 600 کیلومتر برسد تا صدام جنایتکار بتواند پایتخت ایران تهران را بزند ومردم ما را به خاک وخون بکشد وما را درموضع ضعف قرار دهد.آنها با تجهیز ارتش صدام موجب به خاک وخون کشیدن صدها هزار جوانان ومردم ایران شدند.تاریخ روابط ایران وروسیه پر است از اسناد دخالت ،تجاوز و نامردی وخیانت به ایران وایرانی حال نمی دانم که چرا برخی از سیاست مردان ما شیفته خال ابرو و روابط با روسیه کمونیست هستند! امریکا بد است ولی همین امریکای بدیک صدهزارم روسیه به ما بد نکرده است.همین امریکای بد دودشمن بزرگ همسایه ما یعنی صدام جنایتکار وطالبان را از بین برد وما را قدرت بلامنازع منطقه کرد.امریکا وانگلیس با انکه دوقدرت استعماری هستند وبه ما خیلی بد کرده اند ولی وجود آنها موجب شده است که دولت شوروی سابق یا روسیه فعلی نتواند به ما چشم طمع بدوزد وایران را لقمه چپ کند وقورت بدهد.امیدوارم سیاستمداران با سابقه وسیاستمداران جوان ما واقع بین باشند وبر اساس واقعیتها عمل کنندو منافع ملی را سرلوحه عمل خود قرار دهند وبدانند اتحاد باروسیه یعنی اتحاد با دشمن تاریخی در حالیکه اگر ما بتوانیم مشکلاتمان با امریکا را حل کنیم می توانیم بر کل منطقه خاورمیانه تسلط پیدا کنیم وبقای خودمان را تضمین کنیم ورفاه وآسایش را برای مردم به ارمغان بیاوریم.
پارسا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
1
12
خواندنی و مفید بود
فولادوند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
1
11
واقعییت دارد نگفته ما میفهمیم ومیدانیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
0
13
روسیه چین امریکا و کل کشورهای غرب و شرق دنبال منافع خود هستند وباید هم اینچنین باشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
6
4
در حالیکه سخنگوی وزارت خارجه بیان میکنه که گفته های ظریف تقطیع شده وهمه سردر گم این هستند که این مصاحبه چطور از اینترنشنال سر دراورده شما اینگونه از اینکه علیه روسیه وسوریه در این گفتگو صحبت شده بسیا رخرسندید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
3
18
الان دیگه دلواپسان وکاسبان تحریم هدف نهایی شان اعدام ظریف وتطهیر روسیه خواهد بود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
0
8
زیر عکس نوشته جای خالی وزیر خارجه فرانسه در حالیکه وزیر خارجه فرانسه بین روئسای خارجه چین و آلمان هست در واقع در عکس جای وزیر خارجه روسیه خالیه
ناشناس
|
Romania
|
۱۴:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
0
8
ماچه خوشمون بایدچه نیاد الان دقیقا شدیم عروسک خیمه شب بازی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
1
7
ایران برای روسیه برابر است با سوریه ای دیگر تا به وقتش مردمانش و کشورشان فدای نزاع انها با امریکا بشوند و چند سالی درگیریشان به تعویق بیوفتد. اگر جور دیگر میبینید به خواب خرگوشی رفته اید.
roham
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
18
5
غرب و مخصوصا آمریکا به لحاظ تاریخی و از زمان اتمام جنگ جهانی دوم دشمن اصلی ایران ، جهان و به طور کلی بشریت محسوب میشن . اگر فقط ( کمی ) تاریخ رو ( مرور ) کنیم به این نتیجه خواهیم رسید که غرب و آمریکا به خاطر منافع خودشون جنایاتی رو در حق کشورمون ( چه قبل از انقلاب اسلامی و چه بعد ) مردم جهان و حتی ملت خودشون کردند که در تاریخ ثبت شده و غیرقابل انکاره . به چندین نمونه داخلی و خارجی از جنایات آمریکا به صورت فهرست وار اشاره -
- گواهی تاریخ بر جنایات رنگارنگ آمریکا علیه ایرانیان
1.کودتای 28 مرداد
2.بازگرداندن شاه به ایران و حمایت از او
3.تحمیل کاپیتولاسیون اقدامی تحقیرآمیز علیه مردم ایران
4.آمریکا مانعی بر سر راه انقلاب
5.جنایت خونین 17 شهریور
6.حمله نظامی به ایران
7.کودتای نوژه
8.حصر اقتصادی و اجرای تحریم‌های گسترده ضد ایرانی
9.تحریک عراق به تجاوز به ایران
10.ورود مستقیم آمریکا به جنگ ایران و عراق در خلیج فارس
11.هدایت و پشتیبانی نیروهای ضد انقلاب
12.طرح ادعاهای بی‌اساس علیه ایران
13.تحریک ارضی و نفتی همسایگان
14.اشاعه تروریسم القاعده وداعش برای فروپاشی ایران
- گواهی تاریخ بر جنایات رنگارنگ آمریکا علیه مردم خودش و جهان
1.قتل عام بومیان منطقه و ترویج برده داری
2. تبعیض نژادی پس از استقلال از بریتانیا
3. تداوم سرکوب‌های داخلی: سرکوب خونین تظاهرات کارگران در شیکاگو (1886)، کشتار 300 تن از سرخپوستان در داکوتای جنوبی (1890)، سرکوب اعتصاب کارگران راه آهن در شیکاگو(1992)، سرکوب شورش سرخپوستان کریک در اوکلاهاما (1901)، حمله به معدنچیان در ویرجینیای غربی (1920)، سرکوب حزب پلنگان سیاه(80-1966)
4. فاجعه هیروشیما و ناکازاکی
5. جنایت های جنگ دوم جهانی
6.مداخله در جنگ دو کره
7. جنگ ویتنام
8. موارد متعدد به کارگیری از سلاح های شیمیایی
9.حمله به سکوهای نفتی ایران
10. اشغال پاناما
11. عملیات توفان صحرا
12. اشغال افغانستان
13. بیش از یک میلیون کشته در حمله به عراق
14. حمایت غیر مستقیم از برخی جنگ افروزی ها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
رهام بهت ریالی پرداخت می کنند یا روبل
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
0
7
اگر مردم راضی باشند نیاز یه هیچ کشوری نداریم.دیدیم امریکا در ویتنام چه شد.چون مردم میخواستند.لطفا مشکلات مردم رو حل کنین
roham
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
1
1
در برخي موارد موضوع روابط ايران و روسيه بيش از آنكه در متن گفتمان سياست خارجي مورد تحليل و ارزيابي قرار بگيرد، موضوع كشاكش خرده‌گفتمان‌هاي سياست داخلي و پيش‌فرض‌هاي غالب در آنها بوده است. در واقع عضويت در يك جريان يا وابستگي به يك تفكر سياسي تا حد زيادي در نوع نگاه مثبت يا منفي به روسيه موثر بوده و افراد را بدون توجه كافي به واقعيت‌هاي موجود به سمت نگاه خوش‌بينانه يا بدبينانه به روسيه و روابط اين كشور با ايران سوق داده است. در اين ميان، برخي تحليلگران و صاحبنظران سياسي نيز از منظر نقد درون گفتماني به سياست خارجي ايران، اين عبارات و گزاره‌ها را مورد استفاده قرار مي‌دهند. براي اين عده روسيه بازيگري است كه دايما بايد مواظب آن بود و از نزديكي بيش از حد به آن بايد احتراز كرد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
1
12
فقط همین را می دانم روسیه نامرد است و یادم نمی رود در جبهه بودیم هواپیماهای روسی چقدر بمب روی سرمان می ریختند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
3
8
همه اینها رو میدونستیم
چیز جدیدی نداشت
کاملا بدیهی است که همه موارد واقعیت است
بیدل
|
Germany
|
۱۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
3
13
این حقایق برای ملت ایران کاملا عیان بود حالا از زبان یک مقام رسمی بیان شده
بهنام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
1
3
این استدلال ها دیگه خیلی مسخره و عذر بدتر از گناه بود، کلا نمیفهمم فایل صوتی تقطیع شده اونم اینجوری یعنی چی؟ بالاخره این حرفا رو زده یا نه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
اگر مصاحبه ی مثلا ارشیوی تقطیع شده است وزارت خارجه کل مصاحبه را منتشر کند.ایا انتشار مصاحبه از اینترناشنال بدون خواست اقایان بوده است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
0
1
لعنت بر هر چی کذاب
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
2
2
بابا roham تو دیگه کی هستی با این تحلیل آبکی و در پیتت مثل اینکه یک مساله رو از چند جهت بهش تگاه کنی و هی براش تفسیر بنویسی من تعجبم تو هر جا پا میزاری میتونی جند تا کامنت بنویسی ولی من اگه یه کامنت بنویسم ... کامنت دوم رو از من قبول نمیکنه ... یه زره واقع بین باش به مسایل روسیه و چین هم بپرداز تا ما هم بفهمیم یه مقدار سواد هم داری ...؟؟؟!!!!
ناشناس
|
United States of America
|
۲۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
1
5
درست است که همه می دانستند ولی اینکه از زبان مسول سیاست خارجی بشنویم گویای بسیاری مسایل است از جمله اینکه دولت سایه چه بر سراین کشور آورده ایی
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
0
4
در کرملین پرونده ایران در یک طبقه نیست.
کل طبقات نوشته iran
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
1
4
رهام عزیزم نظرت درمورد رژیم حقوقی دریای خزر چیه؟ با سهم 12 درصدی تحمیلی روسیه با ایران موافقی؟ یا اعتقاد داری ایران مطابق قرارداد ایران وشوروی باید از سهم 50 درصدی برخوردار باشد وکل کشورهای حاشیه به غیر ایران باید سهم 50 درصدی شوروی سابق را بین خودشان قسمت کنند؟الان که گفتگوهای برجام درجریان است روسیه با فرصت طلبی بدنبال امتیاز گیری از ایران است وبه ایران فشار می آورد که سهم 12 درصدی را بپذیرد.دوست عزیز امریکا وروسیه هردو تاشون بدندولی امریکا سرزمینهای ما ازجمله ترکمنستان ،تاجیکستان،ازبکستان غرب قرقیزستان،جنوب قزاقستان ،آذربایجان وگنجه ،ارمنستان ،گرجستان،داغستان ،چچن واینگوش، اوستیای شمالی وجنوبی و....را از ایران جدا نکرده است.برخی درکشور فکر می کنند که امریکا بد وروسیه نقطه مقابل آن خوب است .ما باید منافع ملی را ملاک قرار دهیم وبراساس آن عمل کنیم.خوب وبد بودن کشورها در ارتباط با منافع ملی ماست اگر این کشورها درجهت منافع ملی ما بودند ما با آنها همراهی می کنیم ولاغیر.لذا از نظر ما در دیگ روسیه هیچ آبی برای ما نمی جوشد ولی اولا اکنون می توان با ارتباط با امریکا منافع ملی ایران را احیا کرد ودوما با ارتباط با امریکا می توان خیلی از مشکلات مسلمانان ومنطقه را حل کرد.حتی اسرائیل جنایتکار را می شود به حاشیه راند وحقوق مردم فلسطین را به آنها برگرداند.با ارتباط با امریکا می شود رفتارهای این گاو وحشی استعمار را در جهت منافع مردم منطقه تغییر داد و متعادل کرد وگرنه هیچکس عاشق خال ابروی امریکانیست.
Nima
|
Canada
|
۲۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
1
4
حرف هایی که اکثریت مردم می دانند را ظریف بسیار دیر تکرار کرد با محافظه کار زیاد زیرا هم چنان لاپوشانی کرد
صفر یک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
0
2
هنوز از یادها نرفته اند که همین نقش را انگلیس در ملی شدن صنعت نفت ایفا کرد اما چه کسانی در دولت چه کسانی در مجلس ایستادگی کردند که هنوز فریاد انان در زندگی مردم شنیده می شود اما امروز روز جز نق زدنهایی که زندگی این مردم را حتی اندکی بهتر نکرد که هر سال بدتر از پیش
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
1
3
دیپلماسی به روش قجری.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
0
5
ریاست جمهوری و دولت ضربه گیر هستند
ارمین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
0
7
اون کسی که اومده لیست بلندبالاعلیه امریکانوشته میخام بگم کی ایناروبتوگفته.اگرسوادداشتی میفهمیدی که خاک ایران رو روسیه باچندقراردادچه برسرش اورد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
2
1
همه تون , دقیقا همه تون مثل همید . بیخود از هم انتقاد میکنید و ملت رو سرکار میزارید.
دیگه بسه !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
0
5
روسیه علاوه بر دشمنی با ما جلو تولید دستگاه کرونا یاب مستعان 110 را هم گرفت
مهران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
0
0
، از این پس باید راهی برای معالجه شکاف هایی پیدا کرد که ظریف در گفت و گوی خود از آنها سخن می گوید. مطالبه جدی افکار عمومی امروز توضیح مطالب مطرح شده از سوی مسئولین است و نظام باید در قبال این مهم پاسخگو باشد.

غیرقانونی بودن این افشاگری، نباید موجب دامن زده شدن به درگیری های داخلی شود، بلکه باید به دنبال یک «سیاست ملی» برای برخورد با این موضوعات و حل مشکلاتی که ظریف از آنها گلایه کرده، باشیم و بهترین بهره ای است که می توان از این اتفاق گرفت.

با این پدیده دو گونه می توان برخورد کرد: یک راه همانی است که به مخالفان ظریف اجازه دهیم سیاست تخریب را ادامه دهند و اوضاع را از این که هست پیچیده تر کنند. راه صحیح تر آن است که از این اتفاق در جهت منافع کشور و بازبینی در سیاست های کلی-البته با هماهنگی کلان نظام و اجماع عمومی و با عنایت به مذاکرات جاری-در جهت اتخاد تصمیمات صحیح و رفع ابهامات افکارعمومی استفاده کنیم.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
1
2
اکثر اینها که نظر مخالف آقای ظریف می دهند من اطمینان دارم که این مصاحبه را نشنیده اند بشنوید و با وجدان خود قضاوت کنید
ebi
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
1
4
من متن این3 ساعت مصاحبه رو گوش کردم . دکتر ظریف حرفی بر خلاف ادب ویا منافع ملی و.... نزده ... فقط چون کمی از واقعیتها رو گفته مورد غضب دوست و دشمن قرار گرفته .... چون واقعیتها تلخ و گزنده هستند ....
بهول
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
0
1
کل گزارش در خور موضع افراد چرا که بیشترین نمایان شدن این مصاحبه چرا روسیه رو تخریب کرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
2
3
روسیه از دیر باز دشمن ایرا و ایرانی بود انها هنوز از اشغال خاک کشورهای منطقه سیر نشدند دیروز گرجستان امروز اوکراین فردا آذربایجان پس فردا ایران
بایستی کشورهای اوکراین گرجستان آذربایجان ترکیه ایران با هم کنفدراسیونی بر ضد روسیه تشکیل دهند وگرنه روسها دارندنفس چاق میکنند تا در آینده دوباره خاک این کشورها رو تصرف کنند
gaber
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
0
2
دیگر سازمان توده حرفش و اهدافش در ایران خریدار نداره .چون امضای روسیه پای قطعنامه های مورد تمسخر احمدی نژادها هست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
0
1
آینه چون عیب تو بنمود راست
خود شکن اینه شکستن خطاست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
0
2
بله. همه چیز از توده شروع شد تا آمریکا از ایران بره و بعد تسخیر سفارت رو رقم زدند و بعد حفظ تنش با امریکا و ادامه چپاول ترکمنچای
محمد ارسلانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
1
1
من نمی دونم آخه حرفایی که دکتر ظریف زده مگه چیزای جدید و مبهمی بودند که انگار هیچ کس نمی دونسته و آقایون دلواپس اینهمه نگرانند؟ اینو بدونید که مردم از همه این حقایق آگاهند. تازه آقای ظریف خیلی از مسایل رو با محافظه کاری و لاپوشانی گفته که البته شاید اقتضای کارش بوده به امید ایرانی بهتر
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین