کد خبر: ۷۰۶۴۸۷
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۲

پکن: چین و روسیه همزمان با افزایش تحریم‌های غرب، از یکدیگر حمایت می‌کنند

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشست خبری امروز (دوشنبه) خود اعلام کرد، پکن همکاری خود با روسیه را در حالی ارتقا می‌دهد که کشورهای غربی تحریم‌های بیشتری را علیه مسکو وضع کرده‌اند.
پکن: چین و روسیه همزمان با افزایش تحریم‌های غرب، از یکدیگر حمایت می‌کنند
آفتاب‌‌نیوز :

 وانگ ونبین، سخنگوی وزارت امور خارجه چین ادامه داد: ما به شدت مخالف استفاده از تحریم‌های یکجانبه هستیم. چین و روسیه رابطه جامع همکاری با یکدیگر را حفظ می‌کنند. روسیه و چین از یکدیگر برای حفاظت از تمامیت ارضی خود حمایت خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وانگ ونبین همچنین گفت: چین آماده همکاری با همه طرف‌ها برای ادامه تقویت ارتباطات در چارچوب کنفرانس خلع سلاح و ساز و کار پنج کشور دارای سلاح هسته‌ای، بحث در مورد طیف گسترده‌ای از موضوعات مربوط به ثبات استراتژیک جهانی و کمک به حفظ صلح و امنیت بین‌المللی است.

این خبر در حالی منتشر شده است که واشنگتن، تحریم‌هایی را علیه روسیه و چین در ماه جاری میلادی وضع کرده است.

دولت جو ‌بایدن، رئیس جمهوری آمریکا همچنین بانکهای آمریکایی را از خرید اوراق دولتی روسیه منع کرده و علت آن را مداخله و هک انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا دانسته است.

مقام‌های مسکو نیز این اتهامات را بی‌پایه و اساس و پوچ دانسته و آن را محکوم کرده‌اند و در پی آن ۱۰ دیپلمات آمریکایی از روسیه اخراج شدند.

کاخ سفید و اتحادیه اروپا هم‌چنین تحریم‌هایی را علیه چین بابت نقض حقوق بشر در سین‌کیانگ وضع کرده‌اند. واشنگتن چین را پس از آن مورد تحریم قرار داد که پکن قانون جدید امنیت ملی را در هنگ کنگ و با هدف از سرکوب مخالفان وضع کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین