کد خبر: ۷۰۶۵۹۶
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵

نیمی از آمریکایی‌ها کامالا هریس را مناسب ریاست جمهوری نمی‌بینند

نتایج نظرسنجی روز دوشنبه راسموسن نشان می‌دهد که ۴۱ درصد از رای‌دهندگان احتمالی آمریکا، کامالا هریس را اصلا واجد شرایط تصدی مسوولیت‌های ریاست جمهوری نمی‌بینند و ۹ درصد هم باور دارند که او خیلی صلاحیت ندارد.
نیمی از آمریکایی‌ها کامالا هریس را مناسب ریاست جمهوری نمی‌بینند
آفتاب‌‌نیوز :

نیمی از رای‌دهندگان آمریکایی شامل ۶۰ درصد افراد مستقل می‌گویند که کامالا هریس، معاون رئیس جمهوری آمریکا برای تصدی سمت ریاست جمهوری فاقد صلاحیت است و بسیاری از آمریکایی‌ها امید ندارند که جو بایدن بتواند دوره ریاست خودش را تکمیل کند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، یافته‌های این موسسه نظرسنجی بر پایه افکارسنجی از حدود ۱۰۰۰ رای‌دهنده احتمالی در آمریکاست.

نگاه منفی بر آمادگی هریس برای سمت ریاست جمهوری به ویژه در میان جمهوری‌خواهان قدرتمند است. ۷۴ درصد از جمهوری‌خواهان او را فاقد صلاحیت می‌دانند. اما رای‌دهندگان مستقل هم به معاون رئیس جمهوری کشورشان چندان اطمینان ندارند. ۴۸ درصد از آنها گفتند او اصلا صلاحیت ندارد و ۱۲ درصد معتقدند که او خیلی صلاحیت ندارد.

در میان دموکرات‌ها، تنها ۱۸ درصد کامالا هریس را فاقد صلاحیت می‌دانند و این شامل ۱۵ درصدی می‌شود که می‌گویند او اصلا صلاحیت ندارد. هریس در رقابت‌های درون حزبی دموکرات‌ها در ۲۰۲۰ برای ریاست جمهوری عملکرد ضعیفی نشان داد و این وضعیت در ایالت اصلی او که کالیفرنیاست هم صدق می‌کرد. پس از آنکه جو بایدن نامزد دموکرات‌ها برای ریاست جمهوری شد و کامالا هریس را به عنوان معاونش برگزید، رسانه‌ها از او به عنوان اولین سیاه‌پوست نامزد معاونت ستایش کردند.

نظرسنجی راسموسن که از ۱۹ تا ۲۰ آوریل انجام شد، نشان میدهد که ۴۶ درصد از رای دهندگان احتمالی نظر مثبتی به کامالا هریس دارند. در مقابل ۵۱ درصد با نگاهی منفی به معاون بایدن می‌نگرند که این شامل ۴۳ درصدی می‌شود که او را "بسیار نامطلوب" توصیف کردند.

این نظرسنجی درباره آمادگی هریس برای تصدی نقش ریاست جمهوری مرتبط به نظر می‌رسد، چرا که از دید بسیاری از آمریکایی‌ها بایدن در وضعیت فیزیکی و روانی مناسب برای تکمیل دوره چهار ساله خود نیست. نظرسنجی اوت گذشته راسموسن نشان داد که ۵۹ درصد از رای‌دهندگان شامل ۴۹ درصد دموکرات‌ها گفتند که اگر بایدن در انتخابات نوامبر انتخاب شود بعید است که بتواند دوره کامل ریاست داشته باشد.

یک افکارسنجی موسسه راسموسن که مارس منتشر شد، نشان داد که آمریکایی‌ها درباره اینکه آیا بایدن اکنون مسوولیت کشورشان را عهده‌دار است و او تصمیمات مهم را اتخاذ می‌کند یا خیر کاملا دودسته شدند.

با وجود اینکه بایدن ۷۸ ساله مسن‌ترین رئیس جمهوری است که وارد کاخ سفید شده و سوالاتی درباره سلامتی او مطرح است، او ماه مارس به خبرنگارن گفت که احتمالا ۲۰۲۴ دوباره نامزد ریاست جمهوری میشود. دور دوم ریاست بایدن تا سال ۲۰۲۸ می‌شود که او ۸۶ ساله خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین