کد خبر: ۷۰۶۶۶۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۲

شمخانی: دوگانه‌ میدان و دیپلماسی وجود ندارد

دبیر شورای عالی امنیت ملی در اشاره به فایل صوتی منتشر شده از محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: سیاست‌های قطعی نظام در میدان و دیپلماسی حاصل گفت‌وگوهای اقناعی و پنهان از نگاه زهرآلود نامحرمان و دشمنان بوده و هست.
شمخانی: دوگانه‌ میدان و دیپلماسی وجود ندارد
آفتاب‌‌نیوز :

علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در توئیتی نوشت: ''سیاست‌های قطعی نظام در میدان و دیپلماسی حاصل گفت‌وگوهای اقناعی و پنهان از نگاه زهر آلود نامحرمان و دشمنان بوده و هست.

دوگانه‌ای در اجرای بدون تنازل این سیاست‌ها که منبعث از اصول قطعی انقلاب اسلامی است، وجود ندارد.''

به تازگی یک فایل صوتی از مصاحبه محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان منتشر شده است که باعث ایجاد حاشیه‌هایی شده است.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان نیز در نشست هفتگی خود با خبرنگاران داخلی و خارجی در پاسخ به سوال ایسنا در ارتباط با فایل منتشر شده از آقای ظریف و مباحثی که در این فایل مطرح شده و انتشار برخی از تحلیل ها مبنی بر اینکه این فایل از سوی وزارت خارجه منتشر شده و یا اینکه انتشار این فایل به معنای پایان آینده سیاسی ظریف است، تأکید کرد: تفاسیر شاذ درباره این فایل برای بعدا باشد. آنچه که منتشر شده از ابتدا یک مصاحبه نبوده و قرار هم نبوده یک مصاحبه باشد، یک گفت‌وگوی رسانه‌ای هم نبوده است و یک گفت و گو در چارچوب های معمول و محرمانه ای است که در داخل دولت انجام می شود.

خطیب زاده با بیان اینکه به آنچه که آقای ظریف در این گفت وگو مطرح کرده اند باید به صورت کلی نگاه شود نه گزینشی ادامه داد: ما از دو شب قبل کم کم مطلع و متوجه شدیم که بخش هایی از این فایل در حال منتشر شدن است و دیروز این موضوع به اوج خود رسید. همان طور که گفتم آنچه که آقای ظریف در این گفت وگو مطرح کرده اند را باید به صورت کلی دید و گزینشی نباید برخورد کرد.

وی ادامه داد: آقای ظریف همواره گفته اند که نظراتشان را در پشت درهای بسته شفاف و صریح مطرح می کنند و آنچه که انجام می‌شود حول قوه عاقله نظام است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
0
1
من به عنوان یک ایرانی در شما صلاحیت علمی اظهار نظر در این رابطه را نمی بینم
به نظر من در ایران اساسا دیپلماسی در خدمت میدان بوده و هست و از این منظر میشه گفت دوگانه ای وجود ندارد و این یک واقعیت تلخ است.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین