کد خبر: ۷۰۶۸۴۴
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۸
سرلشکر سلامی گفته "اگر حاج قاسم نبود، داعش در ایران بود"

واکنش فرمانده سپاه به فایل صوتی ظریف: میدان مقدس است

سرلشکر سلامی قدرت سازی در سرزمین های اسلامی و درهم شکستن نقاط تمرکز دشمن را از کارکردهای نیروی قدس سپاه پاسداران دانست.
واکنش فرمانده سپاه به فایل صوتی ظریف: میدان مقدس است
آفتاب‌‌نیوز :

آیین معارفه جانشین و معاون هماهنگ کننده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حضور سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار سرتیپ پاسدار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه و جمعی دیگر از فرماندهان و مسئولین ارشد این نیرو برگزار شد.

فرمانده کل سپاه در این آیین طی سخنانی با تبریک ولادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی علیه السلام و قدردانی از نیروی پرافتخار و سرشار از روحانیت، معنویت و اقتدار قدس سپاه به فلسفه عظیم و هویت معنادار و الهام‌بخش این نیروی راهبردی اشاره و بیان داشت: امروز و گذشته نیروی قدس نشان داده است که طراحی فلسفه، مبنا و هدف شکل گیری این نیرو کاملا دقیق و واقعی بوده است و مستکبران را که در نقشه جامع ذهنی و منشور منفور آرمانی خود، تکه تکه کردن جهان اسلام و حمله به اجزاء منفصل آن را هدف‌گذاری کرده بودند را با چالش و شکست مواجه ساخته است.

وی افزود: جبهه استکبار این رویا را در سر پرورانده بود که اجزای جهان اسلام را در میدان تهاجم مرکزی خود قرار دهد تا با حمله به هر جزء مستقل و شکست دادن اجزاء منفرد، سرزمین و عرصه سیاست مسلمانان را در دست بگیرد و از جغرافیای غنی و پر ظرفیت آنان برای بقا و حیات خود در مقیاس جهانی استفاده کند.

سرلشکر سلامی فلسفه نیروی قدس را مقابله با این استراتژی خطرناک دانست و افزود: نیروی قدس اجازه انفصال اجزا اسلام را نداد و در مقابل آرایه‌های دفاعی جهان اسلام را به یکدیگر متصل کرد و جغرافیای پیوسته را در یک نظم دفاعی پیوسته و آرایش و صورت بندی منطقی و کامل بسیج کرد و از شکست جهان اسلام برابر جهان استکبار که جدی، جاری و واقعی بود، جلوگیری کرد و این کار کرد و نقش آفرینی زیبا طی دهه‌های گذشته به ویژه دهه اخیر به روشنی پدیدار و نشان داده شد. 

فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه نیروی قدس توانسته است نقاط تمرکز دشمن را در هم فرو بشکند و با شکل دهی به جبهه‌های متعدد مقاومت ضد استکبار، پیشانی دفاعی و جنگی اسلام را گسترش و در میدان واقعیت، قدرت استکبار را تجزیه کند، تصریح کرد: نیروی قدس راهبرد قدرت سازی را در هر سرزمین با ایجاد قدرت کارآمد به شایستگی دنبال کرده است.

وی با اشاره به اینکه نیروی قدس با درک این معنا که ما و سایر کشور‌های جهان سرنشینان یک سفینه بوده و در یک کشتی سواریم و اگر نقطه‌ای در جهان اسلام بشکند این شکست به همه جا منتقل می‌شود و سرانجام استکبار را بر قلب سیاسی جهان اسلام مسلط خواهد کرد، خاطرنشان کرد: بعضی منافع ملی را از منافع آرمانی جدا می‌کنند، در حالیکه در منطق راهبردی هر چه سطح قاعده قدرت گسترش یابد بهتر می‌توان از منفعت، حیثیت و امنیت ملی خود و دیگران دفاع کرد.

سرلشکر سلامی با تاکید بر اینکه نیروی قدس در پی این نبوده است که منفعت و امنیت کشور دیگری را فدای ایران کند یا منفعت و امنیت ایران را فدای دیگران، گفت: شهید حاج قاسم در پی هم افزایی این منافع و مستحکم کردن آن‌ها در یک آرایه وسیع و به هم پیوسته جهانی و منطقه‌ای بوده است و این سر و رمز و راز واقعی پیروزی نیروی قدس در میدان‌هایی است که در آن درگیر بوده است.

فرمانده کل سپاه افزود: کار بزرگ دیگر نیروی قدس این است که اجازه نداد استراتژی دشمن به پیروزی در میدان تبدیل شود؛ اجازه تبدیل موفقیت‌های نظامی دشمن در میدان را به منفعت سیاسی نداده است، در واقع وقتی بین ذهنیت راهبردی دشمن و منافع در میدان فاصله بیفتد استراتژی او شکست خورده است.

وی عراق را صحنه شکست استراتژی دشمن در این کشور توصیف کرد و افزود: نیروی قدس به همراه جریانات درونی عراق اجازه ندادند دولت سازی مورد نظر استکبار در آنجا شکل بگیرد، در لبنان، در سوریه، در یمن، در افغانستان و در هر نقطه که میدان تاثیر و جاذبه نیروی قدس در آنجا عمل کرده است نیز از این رخداد مبارک شکل گرفته است و مردان نیرو مردان میدان بودند.

سرلشکر سلامی خاطر نشان کرد: مصیبت‌هایی که بر ائمه اطهار علیهم السلام وارد شد همه از نبود مردان میدان بود اگر مردان و عناصری که باید امام مجتبی علیه السلام را در میدان حمایت می‌کردند و می‌ایستادند، این همه مصیبت و اندوه بر اسلام و امام مسلمین وارد نمی‌شد، نقص آن حادثه تنها گذاشتن امام در مقابل معاویه کسری مردان میدان بود و اگر امام علی علیه السلام در مسجد کوفه ضربت خورد به دلیل نبودن مردان باشرف میدان بود.

فرمانده سپاه افزود: اگر مردان میدان در عاشورای ۶۱ هجری بودند، اهل بیت پیامبر عظیم‌الشأن علیهم السلام اسیر نمی‌شدند و امام تنها نمی‌ماند؛ همواره این مردان میدان بودند که در اسلام تعیین کننده پیروزی‌ها یا شکسته‌ها هستند.

وی با تاکید بر اینکه اگر مردان با شرف میدان دفاع مقدس نبودند همان سرنوشت صدر اسلام تکرار می‌شد و انقلاب، اسلام و ایران همه با هم شکست می‌خورد، تصریح کرد: همه چیز در میدان شکل می‌گیرد، نیروی قدس ما در میدان از منافع اسلام و ایران دفاع کرد، هر کجا دشمن وارد شد و ایستاد و جوانان مسلمان را به صحنه دفاع وارد کرد و جبهه را استحکام بخشید، حمایت و پشتیبانی کرد و تدبیر و اندیشه دفاع را به واقعیت روی زمین تبدیل کرد.

وی تاکید کرد: سپهسالار و سردار بزرگ میدان شهید حاج قاسم سلیمانی بود که برای امنیت ایران و سایر بلاد اسلامی همواره در کوه‌ها، بیابان‌ها و دشت‌ها در تعقیب دشمن بود.

سرلشکر سلامی با تاکید بر اینکه اگر این نیروی عظیم با آن پشتوانه‌های وسیع در میدان نبود امروز داعش آن ویروس خطرناک سیاسی که خود یک کرونای سیاسی و یک کرونای امنیتی بود عالمگیر می‌شد، خاطرنشان کرد: اگر حاج قاسم نمی‌ایستاد امروز داعش در این سرزمین و سایر سرزمین‌ها و پیکر‌های اجتماعی نفوذ می‌داشت، مردم ما اصلاً از نزدیک چهره یک داعشی را ندیدند! چرا؟ چون او در میدان بود؛ چهره یک امریکایی مهاجم را ندیدند! چون او و شما در میدان بودید.

فرمانده کل سپاه میدان را مقدس دانست و با اشاره به نقش سرنوشت‌ساز و تعیین‌کننده حاج قاسم در میدان گفت: او این هنر را داشت که دیپلماسی را در خدمت میدان آورد، این قوت و جامعیت شخصیت او بود که هم در میدان جهاد می‌جنگید و هم می‌توانست اجماع بسازد، ائتلاف ایجاد کند و آرایش سیاسی صحنه را تغییر دهد و در عین حال برای دیپلماسی نیز قدرت بسازد.

وی افزود: همه می‌دانیم و می‌دانند که دیپلماسی بدون مضمون و محتوای قدرت صوت و کلمه است و امروز جهان برای صوت و کلمه‌ای که بدون پشتوانه قدرت باشد احترامی قائل نیست، نفوذ کلام پشتوانه قدرت می‌خواهد، سپاه و نیروی قدس آن و فرمانده رشید و فرماندهان شجاع آن این قدرت را می‌ساختند.

سرلشکر سلامی حقایق امروز منطقه را صحنه شکست دشمن و قدرت امت اسلامی قلمداد و یادآور شد: این‌ها، نشانه‌های قدرت هستند، این قدرت از کجا آمده است؟ وقتی شهید سلیمانی و شهید حجازی و سایر مردان شهید نیرو هجرت را مقدمه جهاد می‌کنند و بدون دلبستگی به این دنیا و زخارف آن در صحنه حضور می‌یابند و نه یک روز، نه یک ماه و نه یکسال، بلکه سال‌ها بدون خستگی می‌جنگند طبیعی است که این کشور امن است، مقتدر است و مسلط است.

فرمانده کل سپاه در پایان شهیدان را نقطه اوج و نماد شرافت ملت ایران توصیف و تصریح کرد: حاج قاسم سلیمانی امروز در اوج عزت است و در قلب همه مردم جا دارد، او را دیگر نمی‌توان از قلب‌ها جدا کرد و امروز عزیزتر از دیروز است او زنده است و نزد خداوند روزی خوار است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Germany
|
۱۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
1
11
ظاهراً در میدان ایران فرقی بین اسلحه و دیپلماسی نیست.
ناشناس
|
Germany
|
۱۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
7
3
شما همیشه درست گفته اید.
بیدل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
17
3
امید ملت ایران به سپاه پاسداران است که ناجی ملت از دل سپاه نام و پرچم ایران را درجهان به اهتزاز درآورد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
3
17
فعلا چیزی که هست اینه که فقط و فقط فقر و فلاکت مردم هست که داره روز به روز زیاد میشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
1
3
ظریف هم خب همینو گفت.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین