کد خبر: ۷۰۶۸۹۸
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰

شمار مبتلایان به کرونا از ۱۵۰ میلیون نفر عبور کرد

همزمان با صعودی شدن نمودار ابتلای جهانی به ویروس کرونا در پی گسترش سویه‌های جهش‌یافته آن، شمار کل مبتلایان این بیماری نیز از ۱۵۰ میلیون نفر عبور کرد.
شمار مبتلایان به کرونا از ۱۵۰ میلیون نفر عبور کرد
آفتاب‌‌نیوز :

آمار وبگاه «وُرلداُمتر» نشان می‌دهد تعداد کسانی که در کشورهای مختلف، به ویروس «کووید ۱۹» مبتلا شده‌اند بامداد پنجشنبه از ۱۵۰ میلیون نفر فراتر رفته است.

بر این اساس تا لحظه نگارش این خبر ۱۵۰,۰۴۱,۹۳۰ نفر در سراسر جهان به این ویروس مبتلا شده‌اند و ۳,۱۵۸,۴۲۳ نفر نیز بر اثر آن جان خود را از دست داده‌اند.

در مقابل اما ۱۲۷,۵۶۰,۷۲۲ نفر از بند این بیماری رهایی پیدا کرده و سلامت خود را به دست آورده‌اند.

افزایش مبتلایان جهانی کرونا به بیش از ۱۵۰ میلیون نفر در حالی است که به دلیل گسترش سویه‌های جهش‌یافته ویروس کرونا از جمله کرونای انگلیسی، برزیلی، آفریقای جنوبی و هندی در قاره‌های مختلف، رنگ کشورهای زیادی قرمز شده است.

در میان کشورهای آلوده به این ویروس، ایالات متحده آمریکا با حدود ۳۳ میلیون نفر، بیشترین شمار مبتلایان در جهان را دارد. این کشور با ۵۸۸ هزار جان‌باخته، در رتبه نخست کشورهای دارای بیشترین موارد فوتی ویروس کرونا ایستاده است.

بررسی‌های آماری نشان می‌دهد که آمریکا ۲۱.۹۸ درصد از کل مبتلایان به این بیماری را در خود جای داده است. بعد از آن، هند با حدود ۱۲.۲۴ درصد از کل مبتلایان جهان یعنی تقریبا هجده میلیون و سیصد هزار نفر در رتبه دوم قرار دارد. بعد از آنها، برزیل با چهارده میلیون و چهارصد هزار مبتلا یعنی ۹.۶۳ درصد کل بیماران قرار گرفته است.

در این میان قاره آمریکای شمالی و مرکزی حدود سی‌وهشت میلیون و صد هزار مبتلا و تقریبا ۸۵۸ هزار فوتی، و قاره اروپا با چهل‌وچهار میلیون و سیصد هزار مورد ابتلا و یک میلیون و هفت هزار جان‌باخته را از این آمار به خود اختصاص داده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین