کد خبر: ۷۰۶۹۷۳
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۰
امیدوارم مسئولان به جای دراز کردن حکیم‌باشی، حداقل یک مسیر نفوذ را شناسایی کنند

توضیحات آشنا درباره فایل صوتی ظریف

حسام‌الدین آشنا بعد از استعفا از مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری در یک رشته توییت، درباره درز کردن فایل صوتی گفتگوی محرمانه وزیر امور خارجه و پیامدهای آن توضیح داد.
توضیحات آشنا درباره فایل صوتی ظریف
آفتاب‌‌نیوز :

حسام الدین آشنا در یک رشته توییت در حساب کاربری‌اش درتوییتر نوشت:

«مرکز بررسی‌های استراتژیک علاوه بر آن‌که ارائه خدمات مشاوره‌ای، تحلیلی، نظارتی و آگاهی رسانی تخصصی در حوزه‌های راهبردی را در دستور کار خود داشته،مسئولیت مستندسازی دستاوردهای دولت یازدهم و دوازدهم را نیز بر عهده گرفته ‌است و تا کنون چهار جلد از این مجموعه را آماده انتشار نموده‌است.

و در ادامه همین مسیر، در آذرماه ۱۳۹۹ مسئولیت نظارت بر اجرای قرارداد نهاد ریاست جمهوری با شخصی حقیقی برای تولید و تدوین محصول فرهنگی- هنری «کارنامه/آن سوی دولت» نیز بر عهده این مرکز نهاده شده‌است.

برنامه‌ی «کارنامه/آن سوی دولت» مطابق ضمیمه قرارداد با هدف ثبت تلاش‌ها، دستاوردها و تجارب وزرا و معاونین رئیس جمهور از طریق گفتگوی صریح، دقیق و نظام‌مند طراحی و اجرا شده‌است.

مقرر شده‌ بود گزیده خروجی‌های تصویری و مکتوب برنامه در توافق با مصاحبه‌شوندگان و با اعمال ملاحظات ضروری، از طریق صدا و سیما، نمایش خانگی، مطبوعات و کتاب در دسترس عموم قرار گیرد و نسخه قابلِ انتشار محدود آن نیز طبق استانداردهای مرسوم، آرشیو شود.

تولید این برنامه شامل ۳۳ گفتگو با ۲۸ نفر از وزیران و معاونان رئیس جمهور در ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ با کیفیت استودیویی و استاندارد پخش تلویزیونی به پایان رسیده و اکنون در مرحله پساتولید، تکمیل و اعمال اصلاحات مورد نظر مصاحبه شوندگان قرار دارد.

برخی راه‌زنان حرفه‌ای با شبیخونی سیاسی ، تلاش دارند تا ضرورت این اقدام تاریخی زیر سوال برود و با سرقت و انتشار نابهنگام فایلی صوتی، موجب شده‌اند تا یک برنامه‌سازی آموزنده، روشمند و غیر محرمانه، مورد سوء استفاده سیاسی و رسانه ای قرار گیرد و در قامت یک معضل سیاسی و امنیتی جلوه‌کند.

بنده به عنوان یکی از علاقمندان مطالعات سیاستگذاری عمومی خود را موظف به حراست از دستاوردهای قابل توجه همکاران بسیار عزیزم در مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری از جمله در شکل دادن به روایتی تفصیلی از تاریخ سیاستی و اجرایی کشور می‌دانم؛

امیدوارم مسئولان ذی‌ربط به جای دراز کردن حکیم‌باشی، حداقل یک مسیر نفوذ را شناسایی کنند؛ تا مشخص شود رئیس جمهور برای کاوش دقیق، شفاف و بدون ملاحظه در باره چگونگی دست‌اندازی به این میراث ملی هیچ خط قرمزی ندارد؛ خوش بود گر محک تجربه آید به میان - تا سیه روی شود هر که در او غش باشد.

از درگاه خداوند بلندمرتبه و خطاپوش مسألت دارم بر توفیقات مقام معظم رهبری ، دولت محترم، قوای مسلح و همه خدمتگزاران کشور بیافزاید و همه قصورها و تقصیرها را در خدمت به ملت مظلوم ایران ببخشاید.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۷
شهروند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
0
2
آب رفته به جوی بر نمی گرده.
ناشناس
|
United States of America
|
۰۸:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
1
0
محتوی نوار را کم و بیش مردم می دانستند شاید مصداقهای قدری جالب بود ولی آنچه از همه مهمتر است اینکه چگونه و توسط چه کسانی و با چه نیتی این نوار به بیرون درز کرده و ظاهرا در حد گسترده این قطعا خیانت بزرگی است
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
0
0
نفوذی اگر شناخته نشود نفوذی هست .
نفوذی نما , شیفته جاسوس و بازی کودکانه سیاسی است .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
0
0
معنی این گفتگوهای محرمانه را نمیفهمم یعنی چی وزیر به حرفی که میزند اعتقاد ندارد و راهی را میرود که اشکال دارد
علی
|
United States of America
|
۰۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
0
1
اینکه ایشان مسئولیت پذیرفتند و استعفا کردند حرکت مثبتی بود. ای کاش این مسئولیت پذیری باب شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
0
0
حراست میکنم یعنی شش دنگ حواست به امانت باشد، نه اینکه بسپری برای حراست!
در ضمن محتوا حتما از منبع درز پیدا کرده، ببین با کی قرارداد داشتی و اگر راست میگی اونو بازخواست کن و به مردم بگو، یه گندی زدی انتظار داری یکی دیگه بیاد جمعش کنه؟
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
0
0
محتوای سخنان همه درست بود
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین