کد خبر: ۷۰۷۰۲۲
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۱:۵۸
لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۱

صعود النصر با شکست شاگردان ژاوی

در حالی‌که «ژاوی هرناندز» و بازیکنانش در تیم السد برای صعود به مرحله بعدی لیگ قهرمانان آسیا تنها به یک امتیاز نیاز داشتند، برابر النصر عربستان شکست خوردند تا نماینده عربستان به عنوان تیم نخست گروه D به مرحله بعد صعود کند.
صعود النصر با شکست شاگردان ژاوی
آفتاب‌‌نیوز :

دیدار تیم‌های فوتبال السد قطر و النصر عربستان در چارجوب هفته ششم مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا، ساعت ۲۲:۳۰ دقیقه پنجشنبه شب به وقت تهران در ورزشگاه دانشگاه ملک سعود برگزار شد.

دو تیم در حالی به مصاف یکدیگر رفتند تا آخرین بازی خود در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا را برگزار کنند که السد با ۱۰ امتیاز در جایگاه نخست و النصر با هشت امتیاز در جایگاه دوم گروه D قرار داشتند. السد برای صعود به مرحله بعدی تنها به یک تساوی نیاز داشت اما النصر برای اینکه خود را در مرحله بعدی این رقابت‌ها ببیند حتما باید حریف قطری را شکست می‌داد.

در حالی که بازی پایاپای دنبال می‌شد، در دقیقه ۳۳ این مسابقه، پاس رو به عقب مدافع السد به دروازه‌بان این تیم رسید که مشعل برشام در هنگام زدن ضربه شوت تعادل خود را از دست داد و توپ را تقدیم مهاجم النصر کرد و عبدالرزاق حمداله مهاجم مراکشی نماینده عربستان به راحتی دروازه السد را باز کرد.

یک دقیقه بعد از به ثمر رسیدن این گل، بغداد بونجاح مهاجم السد این فرصت داشت تا توپ ارسالی روی دروازه النصر را به گل تساوی تبدیل کند اما ضربه سر او با اختلاف اندکی از کنار دروازه به بیرون رفت.

در ادامه نیز تلاش‌های شاگردان ژاوی برای جبران گل خورده به ثمر نرسید و در نهایت ۴۵ دقیقه نخست این مسابقه با برتری یک بر صفر النصر عربستان پایان یافت.

در دقیقه ۵۸ پاس بلند بازیکن السد به حسن الهایدوس مهاجم این تیم در محوطه جریمه النصر رسید که وی در برخورد با مدافع النصر سرنگون شد اما داور اعتقادی به پنالتی نداشت. همین مساله زمینه‌ساز اعتراض ژاوی و بازیکنان السد شد و داور را مجبور کرد تا به سرمربی اسپانیایی و سرشناس السد و دستیار او کارت زرد نشان دهد.

در حالی به بازیکنان السد چیزی برای از دست دادن نداشتند و سراسر حمله شده بودند، بازیکنان النصر روی یک ضد حمله در دقیقه ۶۷ این مسابقه صاحب موقعیت خوب گلزنی شدند که شوت عبدالمجید الصلیهم به اختلاف اندکی از کنار دروازه به بیرون رفت.

در دقیقه ۷۴ بازیکنان النصر در سمت چپ زمین السد و در نزدیکی‌های نقطه کرنر صاحب یک ضربه ایستگاهی شدند، عبداله علی الامری مدافع النصر توپ ارسالی روی دروازه را با یک ضربه سر وارد دروازه کرد و گل دوم تیمش را به ثمر رساند.

در ادامه این مسابقه، داور خطای بازیکن النصر روی مهاجم السد در محوطه جریمه تیم عربستانی را پنالتی تشخیص داد و در دقیقه ۸۳ سانتی کازورلا با رساندن توپ به تور دروازه، یکی از دو گل خورده را جبران کرد.

در دقیقه ۸۸ مهاجم السد یک موقعیت تک به تک با دروازه‌بان النصر بدست آورد و می‌رفت گل دوم تیمش را به ثمر برساند که کمک داور پرچم خود را به نشانه آفساید بالا برد و همین تصمیم اعتراض تند ژاوی و سایر کادر فنی السد را برانگیخت اعتراضی که به نظر می‌رسید درست باشد.

در نهایت، السد که دیدار رفت مقابل النصر را ۳ بر یک واگذار کرده بود، دیدار برگشت را هم ۲ بر یک واگذار کرد و با این نتیجه، النصر عربستان موفق شد با کسب ۱۱ امتیاز به عنوان تیم نخست گروه D لیگ قهرمانان آسیا به مرحله بعد صعود کند. حالا ژاوی و یارانش باید چشم انتظار بمانند تا شاید به عنوان یکی از سه تیم برتر دوم بتوانند مجوز صعود به مرحله بعد را کسب کنند.

فولاد خوزستان نماینده کشورمان در این گروه نیز، دیدار آخر خود را برابر الوحدات اردن شکست خورد و با یک برد، دو تساوی و سه باخت و کسب ۵ امتیاز به کار خود در فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا پایان داد.

جدول گروه D در پایان رقابت‌های مرحله گروهی

النصر / ۶ بازی / ۱۱ امتیاز

السد / ۶ بازی/ ۱۰ امتیاز

الوحدات / ۶ بازی / ۷ امتیاز

فولاد / ۶ بازی / ۵ امتیاز

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین