کد خبر: ۷۰۷۰۶۴
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۸

عراق شهرواندن خود را از هند خارج می کند

مقام های بغداد امروز (جمعه) اعلام کردند که به سبب همه گیری ویروس جهش یافته کرونا در هند اتباع خود را از این کشور خارج می کنند.
عراق شهرواندن خود را از هند خارج می کند
آفتاب‌‌نیوز :

«احمد الصحاف» سخنگوی وزارت امور خارجه عراق در این باره گفت که هماهنگی‌های لازم برای انتقال شهروندان عراقی از هند به کشور انجام شده است.

وی افزود که برای انجام این ماموریت هماهنگی‌ها با وزارت خانه های بهداشت، حمل و نقل و کمیته عالی بهداشت و سلامت جریان دارد تا انتقال شهروندان از هند با پرواز اختصاصی انجام شود.

از سوی دیگر، «فلاح الساعدی» سفیر عراق در هند گفت که «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر دستور انتقال همه شهروندان عراق از هند به کشور را داده است.

وی اظهار کرد که نخستین پرواز فوق‌العاده امروز (جمعه ۳۰ آوریل) یا فردا انجام می‌شود.

سفیر عراق در هند ادامه داد که آمار دقیقی از موارد ابتلای این شهروندان به کرونای هندی وجود ندارد با این حال تاکنون ۶ شهروند عراقی در اثر ابتلا به کرونا در کشور هند جان باخته‌اند.

الساعدی یادآور شد که نزدیک به یک هزار شهروند عراقی در هند خواستار بازگشت به کشور شده اند.

عراق در پی موج فراگیر کرونا در هند، همه پروازهای خود را به این کشور و پاکستان تعطیل کرد.

در همین پیوند نیز مقام های بهداشتی عراق سه شنبه گذشته از شناسایی و ثبت نخستین مورد از ابتلا به ویروس «کرونای هندی» در این کشور خبر دادند.

یک مقام بهداشتی عراق در این باره اعلام کرد که نخستین مورد از ابتلا به ویروس کرونای هندی در استان ذی قار به مرکزیت شهر «ناصریه» در جنوب این کشور شناسایی شد.

وی گفت که فرد مبتلا از اهالی استان ذی قار به تازگی از سفر هندوستان برگشته بود که در بررسی های پزشکی مشخص شد به ویروس کرونای هندی مبتلا شده است.

بر اساس بررسی ها در ویروس جهش یافته کرونای هندی میزان سرایت پذیری و تلفات به مراتب بیش از دیگر ویروس های جهش یافته کرونا در جهان است.

در ویروس جهش یافته هندی برای نخستین بار، دو موتاسیون (تغییرات ژنتیکی) همزمان شناسایی شده‌اند، پیش از این هم سابقه ترکیب متاسیون ها وجود داشته، ولی هیچ وقت به طور همزمان یک ویروس در یک ویروس ادغام نشده بود.

شرایط اپیدمی کووید ۱۹ در هندوستان اکنون بحرانی و خطرناک توصیف شده و این اصطلاح که هندوستان زیر بار اپیدمی کرونا مدفون شده توصیف بی راهی نیست.

این گونه ویروس خطرناک در بیشتر قاره های جهان به راحتی در حال تبدیل شدن به اکثریت جمعیت مبتلایان به کرونا است و اکنون بیش از ۶۰ درصد مبتلایان به کرونا در هندوستان به گونه جهش یافته ویروس مبتلا شده اند.

ویروس کرونای هندی نوع جهش یافته ای است که از نوامبر ۲۰۲۰ منتشر شده و می‌تواند به سرعت به سویه غالب در کشورهای مختلف تبدیل شود و مقاومت در برابر آنتی بادی‌ها را ایجاد کند.

از آغاز ثبت نخستین مورد از ابتلا به کرونا در اسفند ۹۸ در عراق، تا کنون بیش از یک میلیون مورد ابتلا به ویروس در این کشور شناسایی شده که حدود ۱۶ هزار نفر قربانی گرفته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین