کد خبر: ۷۰۷۰۷
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۴:۲۱
هجمه به سید حسن خمینی؛

غروی: در برخوردها حریم‌ها را حفظ کنیم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمد غروی با بیان این‌که اگر استفاده از واژه اصولگرایی در سخنان فرمانده سپاه شامل همه معتقدان به نظام باشد، دخالت در امر سیاست تلقی نخواهد شد،‌ درباره هجمه برخی جریان‌ها علیه نوه حضرت امام‌(ره) گفت: در برخوردها حریم‌ها و حرمت‌ها را حفظ کنیم.

سید محمد غروی از اساتید حوزه علمیه قم در گفتگو با خبرنگار سیاسی آفتاب درباره اظهارات فرمانده سپاه مبنی بر"لزوم تقویت جریان اصولگرایی در انتخابات مجلس هشتم" در مقایسه با تاکیدات حضرت امام بر لزوم واردنشدن نظامی‌ها به جهت‌گیری‌های سیاسی گفت: اگر استفاده از واژه اصولگرایی در سخنان فرمانده سپاه به معنای جریانی عام و شامل همه گروه‌ها و شخصیت‌های معتقد به نظام و آرمان‌های امام باشد، نه تنها دخالت در امر سیاست تلقی نخواهد شد بلکه باعث حضور آگاهانه‌تر مردم در انتخابات می‌شود؛ اما اگر واژه"اصولگرایی" به معنای تقویت یک جریان سیاسی خاص باشد، به نظر می‌رسد دخالت در امر سیاست و نوعی جهت‌گیری سیاسی باشد که با اندیشه‌های امام مغایرت دارد.

وی اضافه کرد: اصولگرایی در معنای عام شامل تمامی کسانی است که پای اصول انقلاب ایستاده‌اند و تنها یک جریان یا جناح سیاسی خاص را در بر نمی‌گیرد.

غروی افزود: بی تردید با این نگاه،‌ همه اصلاح‌طلبانی که قلبشان برای اصول انقلاب می‌تپد اصولگرا هستند؛‌ همان‌طور که اصلاح‌‌گرایی در مسیر اصول انقلاب و در معنای عام نیز واژه‌ای صحیح است که بسیاری از گروه‌ها و جریان‌های معتقد به نظام را شامل می‌شود.

این استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد: این برداشت و معنا از اصولگرایی همان معنای مورد نظر و مورد استفاده رهبر معظم انقلاب است و درصورتی که فرمانده سپاه مقصودشان از این سخنان این بوده باشد که در انتخابات باید اصول انقلاب حفظ شود و کسانی به مجلس راه یابند که پای اصول انقلاب ایستاده‌اند هرگز به معنای دخالت در امر سیاست و انتخابات نخواهد بود. ‌

وی در ادامه با اشاره به واکنش حجةالاسلام سید حسن خمینی،‌ نوه حضرت امام(ره) نسبت به اظهارات فرمانده سپاه گفت:‌ شاید تلقی ایشان از سخنان فرمانده سپاه این بوده که ایشان قصد تقویت یک جریان سیاسی را دارد و به این دلیل واکنش نشان داده‌اند؛ اما برداشت ایشان لزوما معنای واقعی سخنان فرمانده سپاه نخواهد بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان با اشاره به برخی واکنش‌های تندی که طی این روزها به سخنان نوه حضرت امام‌(ره) نشان داده شده است، گفت: باید در برخوردها حریم‌ها و حرمت‌ها را حفظ کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین