کد خبر: ۷۰۷۰۸۵
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۸

طلا ارزان‌تر شد

قیمت طلا در معاملات روز جمعه بازار جهانی کاهش یافت و در مسیر ثبت بزرگترین کاهش هفتگی در یک ماه گذشته قرار گرفت.
طلا ارزان‌تر شد
آفتاب‌‌نیوز :

هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، به ۱۷۶۵ دلار و ۱۵ سنت رسید و از ابتدای هفته جاری تاکنون حدود ۰.۶ درصد کاهش نشان داد.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۱ درصد کاهش، به ۱۷۶۵ دلار و ۶۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار شب گذشته با ۰.۳ درصد کاهش، در ۱۷۶۸ دلار بسته شده بود.

با وجود این کاهش، طلا که ۲۲ آوریل با رسیدن به سطح ۱۷۹۷ دلار، بالاترین رکورد قیمت دو ماهه را به ثبت رساند، در مسیر ثبت نخستین رشد ماهانه در سال میلادی جاری قرار دارد.

عاملی که قیمت طلا را با کاهش روبرو شد، بازده بالاتر اوراق قرضه و آمار اقتصادی آمریکا بود که نشان داد رشد اقتصادی این کشور در سه ماهه نخست تحت تاثیر تدابیر محرک مالی و هزینه مصرفی، شتاب گرفته است.

بر اساس گزارش رویترز، بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله آمریکا نزدیک به بالاترین حد دو هفته گذشته ایستاد و هزینه نگهداری طلا که دارایی بدون بازدهی است را افزایش داده است.

تحلیلگران گروه ANZ در یادداشتی نوشتند: آمار اقتصادی بهتر روی اوراق قرضه تاثیر گذاشت و افزایش بازده اوراق قرضه به تقاضای سرمایه گذاران برای طلا لطمه زد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، به ۲۹۴۸ دلار و ۷۸ سنت رسید. هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۷ درصد کاهش، ۲۵ دلار و ۸۹ سنت معامله شد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، ۱۲۰۰ دلار و ۶۶ سنت بود.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین