کد خبر: ۷۰۷۰۸۹
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰

آتش‌سوزی کارخانه کاغذسازی در اصفهان

مدیر سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بهارستان اصفهان از اطفای آتش‌سوزی گسترده در کارخانه کاغذسازی این شهر خبر داد و گفت: این حادثه هیچ مصدومی نداشت.
آتش‌سوزی کارخانه کاغذسازی در اصفهان
آفتاب‌‌نیوز :

عباس کارپرداز روز جمعه اظهار داشت: ساعت ۱۰ و ۱۸ دقیقه امروز وقوع آتش سوزی در کارخانه کاغذسازی خیابان "قلعه شور" گزارش شد که نیروهای آتش نشانی شهرهای بهارستان و اصفهان به محل اعزام شدند.

وی با بیان اینکه نیروهای آتش نشانی بهارستان پس از ۶ دقیقه به محل حادثه رسیدند، افزود: با توجه به انباشت بیش از ۵۰۰ تُن کاغذ در محوطه این کارخانه, نیروهای آتش نشانی اقدام به اطفای حریق در اسرع وقت و جلوگیری از سرایت آن به سایر نقاط کردند.

کارپرداز با اشاره به اطفای حریق توسط هفت دستگاه آتش نشانی از بهارستان، سه دستگاه از اصفهان، سه دستگاه آبرسان از خدمات شهری بهارستان و هفت دستگاه کامیون در این حادثه تاکید کرد: ۲۰ نیروی آتش نشانی و هفت نیروی خدمات شهری و فضای سبز در این حادثه برای اطفای حریق و جداسازی تلاش کردند.

وی با بیان اینکه کار جداسازی کاغذهای آتش گرفته و اطفای آنها هنوز ادامه دارد، توضیح داد: وقتی حجم زیادی کاغذ یا مقوای کارتن آتش می گیرد، در لایه های زیرین آن آتش وجود دارد و هرچه آنها جابه جا شوند شعله ها بیشتر می شود به همین دلیل در چنین حوادثی نیاز به جداسازی همه آنها و اطفای کامل آتش بمنظور جلوگیری از شعله ور شدن مجدد آن است.

کارپرداز با اشاره به اینکه دلیل وقوع این حادثه در دست بررسی است، گفت: آتش نشانی بهارستان همواره به کارخانه ها و کارگاه های مستقر در محدوده شهر تاکید کرده است که نسبت به رعایت اصول انبارداری و تجهیز مکان خود به تجهیزات اطفای حریق و منابع آب اقدام کنند اما در بیشتر موارد توجهی به آن نمی شود.

وی گفت؛ تاکنون به برخی از واحدهای تولیدی و کارخانه های دارای انبارداری نامناسب چند بار تذکر داده شده است اما همچنان بی توجه هستند.

مدیر سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بهارستان اضافه کرد: با توجه به خسارت مالی و مسائل بیمه ای لازم است که این قبیل واحدها به توصیه های ایمنی عمل کنند.

شهر بهارستان از توابع شهرستان اصفهان با حدود یکصد هزار نفر جمعیت در جنوب کلانشهر اصفهان واقع است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین