کد خبر: ۷۰۷۰۹۵
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۱

تمجید روسیه از اظهارات بن سلمان

نهاد ریاست جمهوری روسیه از چشم انداز ولیعهد عربستان درباره روابط بین المللی تقدیر کرد.
تمجید روسیه از اظهارات بن سلمان
آفتاب‌‌نیوز :

دمیتری پسکوف، سخنگوی نهاد ریاست جمهوری روسیه امروز (جمعه) به روزنامه‌نگاران گفت، کرملین به مصاحبه مفصلی که با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان به مناسبت پنجمین سالروز آغاز برنامه اصلاحات "چشم انداز ۲۰۳۰ عربستان" انجام شد به ویژه اظهارات ولیعهد درباره پایبندی ریاض به نقش اصلی سازمان ملل در امور بین المللی، برقراری روابط بین المللی بر اساس اصول برابری در حقوق، احترام متقابل و مراعات عادلانه منافع ملی و عدم مداخله در امور یکدیگر توجه کرد.

به گزارش روسیا الیوم، وی تاکید کرد، طرح چنین ایده‌هایی امری نادر در امور فعلی بین المللی است، اظهارات شاهزاده محمد شایسته بالاترین تقدیر است.

پسکوف گفت: در واقع ما می‌بینیم که اکنون در جهان چه اتفاقی می‌افتد؛ قوانین بین المللی نادیده گرفته می‌شود و عقلانیت در امور بین المللی کنار گذاشته می‌شود. چنین اظهاراتی اکنون نادر است و به همین دلیل قابل توجه است.

وی افزود: ما کاملاً از این رویکرد حمایت می‌کنیم و رئیس جمهور (ولادیمیر) پوتین همچنان به حمایت بی دریغ خود از چنین مواضعی در چارچوب‌های اصلی امور بین الملل متعهد است.

پسکوف تاکید کرد: روسیه بر اساس این "چشم انداز تفاهم مشترک" آماده است تا روابط دوجانبه با عربستان را در همه زمینه‌ها به ویژه با اجرای توافقات حاصل شده در سفر اخیر پوتین به ریاض ادامه دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین