کد خبر: ۷۰۷۱۹۰
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۶
متخصص بیماری‌های داخلی پاسخ داد؛

چرا برخی کرونایی ها در قرنطینه نمی مانند؟

متخصص بیماری‌های داخلی گفت: شاهد هستیم بسیاری از افرادی که واجد شرایط هستند و باید قرنطینه را رعایت کنند، این محدودیت را برای خودشان لحاظ نمی‌کنند و در سطح جامعه به فعالیت‌های عادی خودشان مشغول هستند و همین امر موجب گسترش بیش از پیش بیماری و افزایش تعداد مبتلایان به بیماری کرونا خواهد شد.
چرا برخی کرونایی ها در قرنطینه نمی مانند؟
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر اشکان نقوی‌نیا گفت: در خصوص اینکه چقدر امر قرنطینه‌شدن در خصوص افرادی که واجد شرایط هستند محقق شده است، به نظر می‌رسد که متاسفانه این امر به نحو مطلوبی صورت نگرفته است. متاسفانه همکاران ما در شرایط بسیار سخت و در اوج خستگی هستند؛ بیمارستان‌ها نیز وضعیت بحرانی قرار دارند و آن چیزی که از نزدیک شاهد آن هستیم همکاران پزشک و پرستار ما چه لحاظ روحی و چه لحاظ توان جسمی تحلیل رفته‌اند و این مهم می‌تواند بسیار بسیار خطرناک باشد و منجر به یک فاجعه ملی شود.

نقوی‌نیا تاکید کرد: از متولیان امر و تصمیم‌گیر نهادهای اجرایی خواهش می‌کنم ترتیبی را اتخاذ کنند تا سخت‌گیری‌ها در خصوص قرنطینه تا زمان کاهش پیک به نحو مطلوب انجام گیرد، چون بیشتر از این در توان بیمارستان‌های ما نیست که بتوانند تعداد افراد بیشتری را پذیرش و مبتلایان را درمان کنند.

متخصص بیماری‌های داخلی با بیان اینکه از نهادهای مسئول به جد می‌خواهم سلامت مردم را اولی بر هر چیزی بدانند، خاطرنشان کرد: حتی مراسمات مذهبی که همه ما به آنها اعتقاد داریم در شرایطی قابل قبول است که منجر به لطمه‌زدن به سلامتی بدن نشود. ما نمی‌توانیم واجبات را فدای مستحبات کنیم و با سبک شمردن خطر سرایت بیماری، نظارتی بر تجمعات مذهبی و حتی غیرمذهبی نداشته باشیم و انتظار داشته‌باشیم که بتوانیم پیک بیماری را کنترل کنیم.

نقوی‌نیا با بیان اینکه سلامت مردم و جامعه و حفظ آن مقدم بر هر چیزی است، گفت: ما مناسبتهایی از جمله شب‌های قدر و انتخابات را پیش رو داریم که از همین الان نگران آن هستیم و امیدواریم فارغ از سوگیری‌های سیاسی و ایدئولوژیک، ابتدا اولویت بر حفظ سلامتی مردم باشد.

این پزشک اردبیلی گفت: در خصوص واکسیناسیون نیز آن چیزی که آمار نشان می‌دهد ما نسبت به بسیاری از کشورهای جهان و حتی کشورهای منطقه، متاسفانه عقب هستیم و طبق آمارهای اخیر 919 میلیون نفر در سراسر دنیا واکسینه شده‌اند که اگر لیست کشورهایی که بیشترین آمار واکسیناسیون را دارند مشاهده کنیم، اکثر آنها کشورهای منطقه و حاشیه خلیج فارس هستند و این موضوع برای کشوری مثل ایران اصلا خوب نیست.

وی اضافه کرد: امیدوارم با واردات بیشتر واکسن و یا تسریع در امر ساختن واکسن مناسب و بی‌خطر داخلی روند واکسیناسیون در داخل کشور تسریع و این عقب‌افتادگی نسبت به کشورهای دیگر جبران شود.

متخصص بیماری‌های داخلی تاکید کرد: ما پتانسیل این کار را داریم و همانطور که در بسیاری از حوزه‌ها کشور پیشرویی هستیم، در این امر نیز بتوانیم موفق عمل کنیم.

نقوی‌نیا اظهارامیدواری کرد: این موضوع به نحو مطلوب مدیریت شود و بحث قرنطینه لازم در مناسبت‌های خاص یا اتخاذ راهکارهایی که در برنامه‌های آتی منجر به اعمال محدودیت برای تجمعات و دورهمی‌های به هر عنوان و هر بهانه‌ای منجر شود و بدین ترتیب بتوانیم از این پیک عبور کنیم تا به امید روزهای بعدی که واکسن بیشتری در اختیار داشته باشیم و بتوانیم حداقل خطر مرگ و میر را در مبتلایان به حداقل برسانیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین