کد خبر: ۷۰۷۲۵۰
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۴

"آمله"، گیاهی برای تقویت ذهن و قلب

عضو گروه پژوهشی مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت: گیاه آمله باعث تقویت ذهن و قلب شده و برای کاهش عرق بدن که ناشی از ضعف باشد، مفید است.
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر ساره حسینی گفت: آمله با نام‌های دیگر آملج، اَملَج، آمال و اونال، گیاهی با طبیعت سرد و خشک است. وی با اشاره به این‌که این گیاه باعث تقویت ذهن و قلب می‌شود و بوعلی سینا به عنوان داروی قلبی آن را معرفی نموده است، افزود: آمله باعث افزایش توانایی بدن در مقابله با ویروس ها، باکتری‌ها و سایر میکروب‌ها می‌شود، اشتها را زیاد کرده و حالت تهوع را درمان می‌کند.

عضو گروه پژوهشی مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی تأکید کرد: برای تقویت چشم، آمله را خوب ساییده و هم وزن آن شکر اضافه کرده و در مقداری روغن بادام شیرین مخلوط می نمایند و صبح ناشتا 20 گرم از این مخلوط مصرف کنند.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، دکتر حسینی با بیان این‌که گیاه آمله برای کاهش عرق بدن که ناشی از ضعف باشد مفید است، گفت: برای رفع ریزش و جلوگیری از سفید شدن مو و (کمک به) رشد مو، پودر آن را با حنا مخلوط کرده و می‌خیسانند، سپس در هنگام استحمام بر موها مالیده می‌شود. این مخلوط تا 40 دقیقه باید روی مو بماند. همچنین پودر آمله را در آب سرد ضماد نموده و روی پیشانی می‌گذارند، خون دماغ را بند می‌آورد. مقدار خوراک آن 20 گرم در روز است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین