کد خبر: ۷۰۷۲۶۹
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۱
در سامانه املاک و اسکان

همه کدهای ملی، مجاز به ثبت نام شدند

در حال حاضر تمامی سرپرستان خانوار، بدون در نظر گرفتن آخرین رقم کد ملی می‌توانند اطلاعات سکونتی خود را در سامانه املاک و اسکان ثبت کنند.
همه کدهای ملی، مجاز به ثبت نام شدند
آفتاب‌‌نیوز :

از ابتدای آغاز ثبت اطلاعات ملکی در سامانه املاک و اسکان به نشانی amlak.mrud.ir در روز ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ سرپرستان خانوار تا ۹ اردیبهشت این امکان را داشتند بر اساس آخرین رقم کد ملی خود نسبت به ثبت اطلاعات ملکی و سکونتی اقدام کنند. اما از روز ۱۰ اردیبهشت این محدودیت برداشته شده و امکان ثبت نام برای افراد جامانده فراهم شده که تمامی کدهای ملی مجاز به نام‌نویسی هستند.

وزارت راه و شهرسازی به منظور سهولت در ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان ۲۴ ساعته به سوالات شهروندان پاسخ می‌دهد. شهروندان تهرانی با گرفتن شماره ۵۹۱۹۸ و شهروندان دیگر استان‌های کشور با شماره‌گیری ۰۲۱۵۹۱۹۸ می‌توانند در گفت‌وگو با کارشناسان مرکز ارتباط مردمی سامانه ملی املاک و اسکان کشور موضوع‌ها و سوالات خود را مطرح کنند. همچنین شماره پیامکی ۰۲۱۱۹۳ برای پاسخگویی به صورت ۲۴ ساعته آمادگی دارد.

انجام خوداظهاری از طریق سامانه در اینترنت و با رایانه شخصی بصورت رایگان برای عموم فراهم است. همچنین در صورت تمایل استفاده از خدمات دفاتر پیشخوان دولت با هزینه شخصی نیز امکان‌پذیر است.

بنابراین گزارش، طبق اصلاحیه ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم مصوب دی ۱۳۹۹ تمامی سرپرستان خانوار اعم از شهری و روستایی، مالک و مستاجر مکلف هستند اطلاعات محل سکونت و املاک تحت مالکیت خود را با مالکیت‌های رسمی، وکالتی، تعاونی شهری و روستایی در سامانه ملی املاک و اسکان کشور به نشانی https://amlak.mrud.ir ثبت کنند. مدت خوداظهاری و درج اطلاعات سکونتی و ملکی تا ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ ادامه دارد.

بر اساس این قانون، مبنای دریافت خدمات دولتی از قبیل یارانه، افتتاح حساب بانکی، پلاک خودرو، انشعابات خانگی، گذرنامه و بسیاری دیگر از خدمات، ثبت اطلاعات ملکی در سامانه املاک و اسکان و دریافت کد یکتا خواهد بود که عدم ثبت نام به معنای قطع این خدمات است.

یکی از اهداف راه اندازی این سامانه، شناسایی خانه های خالی از سکنه به منظور اعمال مالیات است. البته ثبت نام در این سامانه به معنای جریمه مالیاتی نخواهد بود. شما می توانید یک اقامتگاه اصلی و یک اقامتگاه فرعی غیر از شهر محل اقامت خود داشته باشید که مشمول مالیات نخواهند شد.

همچنین خانه‌های واقع در روستاها و شهرهای دارای جمعیت کمتر از ۱۰۰ هزار نفر در صورت خالی بودن مشمول مالیات نمی شود. البته واحدهای مسکونی واقع در شهرهای زیر ۱۰۰ نفر جمعیت و روستاها که مالک و بهره بردار آنها هریک جداگانه در سامانه ملی املاک و اسکان کشور ثبت نشده باشد در حکم خانه خالی تلقی و مشمول جریمه ای معادل ۲۰ درصد مالیات سال اول این قانون خواهد شد.

واحدهای نوساز نیز پس از ۱۲ ماه و در طرح پروژه‌های انبوه‌سازی پس از ۱۸ ماه از زمان صدور گواهی اتمام عملیات ساختمانی مشمول مالیات موضوع این ماده می‌شوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
0
2
ایکاش بجای ذکر چندین باره عقوبتها و مجازاتهای ثبت نکردن اطلاعات، آماری از تعداد کسانی که ثبت را انجام دادند منتشر میکردند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۳
0
2
ایا کپر نشین ها هم ثبت نام کنند که تو کدوم بیابون بدون آب برق نشستند که یارانشون رو قطع نکنند چون کل چیزی که دارن همون یارانه
یه ادم بیسواد
|
Japan
|
۱۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۳
0
1
از همه چی خبر دارن..نمیدونم چه خوابی دیدن دوباره خدا به خیر کنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۳
0
1
منی که خونه ای هم ندارم یارانه ام رو قطع می کنی.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین