کد خبر: ۷۰۷۲۸
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۸:۳۳
شعار انتخاباتی جبهه متحد اصولگرایی اعلام شد؛

صدر: مانور روی ردصلاحیت‌ ها مظلوم‌نمایی است!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: شهاب‌الدین صدر، علیرضا زاکانی و علی‌اصغر زارعی صبح امروز در سومین نشست خبری جبهه متحد، آخرین مواضع‌، برنامه‌ها و نتایج بررسی‌های انتخاباتی این جبهه را بیان کردند. 


* جبهه متحد برای ارتقای کارآمدی، برنامه‌های جهشی دارد 
مدیر اجرایی جبهه متحد اصول‌گرایان گفت: "پیشرفت و اقتدار ایران، تعامل سازنده با جهان، مجلس کارآمد و درد آشنا" بخشی از برنامه‌های ما در انتخابات مجلس هشتم است که در راهپیمایی 22 بهمن به اطلاع عموم مردم رسید.

صدر در این نشست خبری که صبح امروز در مجتمع فرهنگی سید الشهدا (ع) برگزار شد، با بیان این مطلب اعلام کرد در پایان این نشست خبری رئوس برنامه‌های کاندیداهای جبهه متحد را اعلام می‌کنیم.

وی ضمن تبریک 22 بهمن ماه گفت: در راهپیمایی دیروز مردم ما مثل همیشه، از انقلاب، آرمان‌های امام و رهبری حمایت کردند و استقامت و پایداری خود را به همه دنیا نشان دادند.

صدر خاطر‌نشان کرد: حضور مردم در راهپیمایی دیروز به نحوی با‌نشاط و چشمگیر بود که تمامی کسانی که به اراده ملت ایران تردید داشتند، اگر منصف باشند قطعا به عظمت انقلاب ایران اقرار خواهند کرد.

مدیر اجرایی جبهه متحد اصولگرایان اظهار امیدواری کرد: مردم در روز 24 اسفند نیز با حضور گسترده پای صندوق‌های رای به همه دنیا نشان دهند که در مقابل استکبار خواهند ایستاد و با انتخاب نامزدهای شایسته راه امام و انقلاب را ادامه خواهند داد.

صدر ابرازامیدواری کرد مجلسی موثر و کارآمد شکل بگیرد تا راه امام، انقلاب و شهدا ادامه یابد و افزود: امیدواریم مردم آمریکا نیز در انتخابات خود به افرادی رای دهند که بتوانند پیام آزادگان را دریافت کنند و از مداخله در امور داخلی کشورها بپرهیزند چون این امر دیگر در جهان منتفی است.

علیرضا زاکانی نماینده اصولگرایان تحول‌خواه در جبهه متحد اصولگرایان نیز در این نشست خبری،‌ ضمن تبریک سالگرد پیروزی انقلاب، گفت: پیام راهپیمایی دیروز پیام جهانی بود و امروز آگاهی ملت‌ها و بیداری اسلامی مرهون انقلاب اسلامی ایران است.

وی افزود: ادامه این راه به خصوص برای کسانی که می‌خواهند عهده‌دار مسئولیت‌های سنگین شوند بسیار سخت است اما اصول‌گرایان دل در گرو آرمان‌های انقلاب دارند و تلاش می‌کنند جامعه‌ای آباد، آزاد، مستقل و پیشرفته را در سایه معنویت برای ایران اسلامی بسازند. این ایده‌آل ماست.

در ادامه، علی‌اصغر زارعی نماینده رایحه خوش خدمت در جبهه متحد اصول‌گرایان نیز سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک گفت و اظهار داشت: برجسته‌ترین پیام راهپیمایی 22 بهمن می‌تواند این باشد که اهداف انقلاب اسلامی پس از سه دهه هنوز هم از اهداف اصلی ملت ماست.

زارعی ادامه داد: برای ساختن کشور و رشد و تعالی باید این راه را ادامه دهیم چرا که پیام انقلاب در راهپیمایی دیروز از یک طرف برای دشمنان انقلاب اسلامی نیز پیام ایستادگی و مقاومت، برای دوستان انقلاب پیام تعامل و همکاری، برای ملت عزیزمان پیام امید، رشد و پیشرفت و برای مسئولان کشور پیام کار و تلاش در سایه وحدت ملی و پافشاری بر حقوق ملت بزرگ ماست که امیدواریم این پیام کاملا شنیده شده و شاهد باشیم که مجلس هشتم مجلسی کارآمد، موثر و پاسخگو به مطالبات و نیازهای مردم باشد.

در ادامه این نشست خبری، خبرنگاری پرسید، گفته می‌شود در بعضی از شهرستان‌ها جبهه متحد نامزد یا لیستی ندارد یا سه تا پنج نفر را معرفی می‌کند که صدر پاسخ داد: خوشبختانه ما در تمامی حوزه‌های انتخابیه به توافق رسیده‌ایم و فقط در تعداد محدودی از حوزه‌های انتخابیه بین دو نفر از نامزدهای اصول‌گرا، شورای مربوطه در حال انجام بررسی‌هایی است تا مقبولیت این افراد را بسنجد.

وی تصریح کرد: بخش عمده‌ای از نامزدهای ما با توافق کامل انتخاب شده‌اند و نام آنها در اختیار شورای مرکزی قرار گرفته و مشکلی از این جهت نداریم. 


* سهم‌خواهی؛ جوسازی علیه جبهه متحد است 
همچنین علیرضا زاکانی،‌ عضو کمیته اطلاع‌رسانی جبهه متحد اصولگرایان سهم‌خواهی در این جبهه را به شدت تکذیب کرد و گفت: کاندیداهای جبهه متحد بر اساس ملاک‌های اصولگرایی انتخاب شده‌اند و شخصیت آنها را نباید حزبی تلقی کرد.

علیرضا زاکانی در پاسخ به سئوال خبرنگاری درباره سهم‌خواهی اضلاع سه‌گانه جبهه متحد اصول‌گرایان، گفت: از ابتدای تشکیل جبهه متحد قراری بر سهم‌خواهی نبوده و نخواهد بود. ما بر اساس نظر جمعی اتخاذ تصمیم کرده و در مورد کاندیداها به جمع‌بندی نهایی رسیده‌ایم و به آن پای‌بندیم.

وی دسته‌بندی‌هایی را که در مورد جبهه متحد اصول‌گرایان مطرح می‌شود، نادرست خواند و گفت: برخی کاندیداهای جبهه متحد را نباید متعلق به حزبی خاص دانست بنابراین این گونه دسته‌بندی‌ها پایه درستی برای تحلیل‌ها نیست. 

علی اصغر زارعی درباره این سوال گفت: آنچه که در رسانه‌ها در مورد بحث تقسیم بندی کاندیداها و یا سهم‌خواهی اضلاع در جبهه متحد مطرح می‌شود با آنچه که درون جبهه متحد مطرح شده است متفاوت است و ما آنها را فضا‌سازی علیه جبهه متحد ارزیابی می‌کنیم.

زارعی با بیان اینکه اساسا هیچ‌گونه سهم‌خواهی در جبهه متحد اصول‌گرایان مطرح نیست، گفت: کاندیداهای جبهه بر اساس شاخص‌های اصولگرایی انتخاب شده‌اند.

نماینده رایحه خوش خدمت در جبهه متحد اصول‌گرایان، ادامه داد: برخی از شخصت‌ها که در لیست انتخاباتی جبهه متحد گنجانده شده‌اند، شخصیت‌های ملی هستند و هیچ فعالیتی در سه ضلع (جبهه پیروان خط امام و رهبری، اصول‌گرایان تحول‌خواه و رایحه خوش خدمت) جبهه متحد نداشته‌اند بلکه با توافق شورای مرکزی انتخاب شده اند. این کاندیداها نیز کاندیداهایی هستند که به اعتقاد ما اصلح و دارای مقبولیت مردمی هستند. 


* مانور روی ردصلاحیت‌ها مظلوم‌نمایی است
بعد از آن، خبرنگاری درباره ارزیابی این جبهه از گستردگی ردصلاحیت‌ها در این دوره از انتخابات پرسید که شهاب‌الدین صدر دبیر اجرایی جبهه متحد اصول‌گرایی گفت: ما در جبهه متحد همواره بر این مسئله تاکید کرده‌ایم که کل فرآیند انتخابات باید روند قانونی خود را طی کند و وزارت کشور و شورای نگهبان نیز باید در چارچوب اختیارات قانونی خود به کار خود ادامه دهند.

صدر با بیان اینکه بحث احراز صلاحیت‌ها اتفاقی است که به یک جریان خاص سیاسی اختصاص ندارد، گفت: ما معتقدیم یکی از جریانات سیاسی کشور برای جلب توجه و مظلوم‌نمایی خیلی در بحث رد‌صلاحیت‌ها مانور می‌دهد.

دبیر اجرایی جبهه متحد اصولگرایان ادامه داد: بیشتر نمایندگان مجلس فعلی که رد‌صلاحیت شده‌اند منتسب به اصول‌گرایان هستند تعدادی از کاندیداهای جبهه متحد نیز در این انتخابات صلاحیت‌شان احراز نشده اما روند کلی ما در این بحث این است که افراد پیگیری‌های خود را انجام دهند و اگر تایید صلاحیت شدند در لیست جبهه متحد قرار خواهند گرفت.

وی انتخابات مجلس هشتم را یکی از رقابتی‌ترین انتخابات کشور توصیف کرد و گفت: طبق اطلاعی که ما کسب کرده‌ایم مثلا برای تصدی 30 کرسی مجلس هشتم بیش از 1000 داوطلب نمایندگی وجود دارد و این نشان از رقابتی بودن انتخابات دارد. 


* رقابتی نبودن انتخابات را به شدت تکذیب می‌کنیم
در ادامه این نشست خبری، علیرضا رضا زاکانی نیز با بیان اینکه بحث رد‌صلاحیت‌ها شگردی است که عده‌ای از آن به عنوان ابزار تبلیغی استفاده می‌کنند، گفت: ما همواره بر این موضوع تاکید کرده‌ایم که در بررسی صلاحیت‌ها قانون باید ملاک عمل باشد. بنابراین کسی که صلاحیت نداشته باشد وارد مجلس شود این جفا به ملت است و برعکس آن. کسی که هم صلاحیت داشته باشد اما با رد‌صلاحیت مواجه شده نیز با آبرویش بازی شده است.

وی افزود: رایزنی‌هایی هم که ما با شورای نگهبان داشته‌ایم بر همین اساس است تا اجحاف حقی در بررسی صلاحیت‌ها صورت نگیرد. ما حتی در مورد تجدید نظر در بررسی صلاحیت‌های برخی کاندیداهای جناح رقیب خود نیز رایزنی‌هایی انجام دادیم که این نشان از تعجب جبهه متحد به این مسئله است.

علی اصغر زارعی نیز در این باره گفت: ما به شدت رقابتی نبودن انتخابات را رد می‌کنیم چون ما در برخی حوزه‌های انتخابیه از 15 تا 25 برابر ظرفیت با داوطلب نمایندگی مواجه هستیم.

صدر در پاسخ به سئوال خبرنگاری که پرسید منظور شما از تعامل سازنده با جهان همان‌گونه که در پوستر تبلیغاتی خود که در راهپیمایی 22 بهمن پخش شده بود، اشاره کردید چیست، گفت: زمانی که ما بحث تعامل سازنده با جهان را مطرح می‌کنیم این موضوع به معنای آن نیست که روند قبلی تعامل با جهان دارای اشکال است بلکه ما جهت‌گیری‌های خود را اعلام کرده و عنوان می‌کنیم که در این تعامل بر اساس سه اصل عزت، حکمت و مصلحت که مد نظر رهبر فرزانه انقلاب نیز می‌باشد عمل خواهیم کرد.

علی اصغر زارعی نیز دراین باره گفت: تاکید ما در شعار تعامل سازنده با جهان مبتنی بر این موضوع است که ما دارای اقتدار ملی هستیم و بر اساس آن با دنیا در حال تعامل هستیم. 


* هنوز صحبتی درباره سرلیست نداشته‌ایم

علیرضا زاکانی در پاسخ به این سؤال که آیا تغییر حوزه لاریجانی از تهران به قم به خاطر فشارهای سیاسی بوده است یا خیر، گفت: لاریجانی به تصمیم خود و بر اساس درخواست جامعه مدرسین حوزه علیمه قم، حوزه انتخابیه خود را تغییر داد و هیچ‌گونه فشاری از سوی کسی به ایشان وارد نشد. ضمن اینکه جبهه متحد با این افراد ارتباط مستحکمی دارد.

زاکانی درباره سرلیستی جبهه متحد اصولگرایان نیز گفت: تا لیست جبهه قطعی نشود، نمی‌توان در این‌باره اظهار نظر کرد با عنایت به جابجایی آقای لاریجانی باید صبر کرد تا لیست جبهه قطعی شود و سپس سرلیست مشخص شود تا این لحظه با جبهه متحد هیچ صحبتی در مورد سرلیست نشده است.

وی در ادامه درباره تعامل جبهه متحد با رضایی و قالیباف نیز گفت: مشی ما ارتباط گیری و تعامل با این عزیزان است کما اینکه برای رسیدن به تعامل همچنان با این عزیزان ارتباط داریم.

زاکانی گفت: ما امیدواریم نقطه اتکا و وسط را برای رسیدن به وحدت اتخاذ کنیم. 


* به‌هر حال دولت برای کشور دستاوردهایی داشته است

صدر در ادامه در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا جبهه متحد برای اینکه نسبت خود با دولت را اعلام کند، تصویری از احمدی نژاد در پوسترهای تبلیغاتی خود به نمایش خواهد گذاشت یا خیر، گفت: یکی از اضلاع جبهه متحد اصولگرایان رایحه خوش خدمت است که این گروه از گروه‌هایی که در انتخابات گذشته ریاست جمهوری از حامیان دکتر احمدی نژاد بود و امروز از گروه‌های حامی رئیس جمهور است اما معنی این تقسیم‌بندی این نیست که بقیه گروه‌های حاضر در جبهه متحد در تقابل با دولت هستند.

وی با بیان اینکه جبهه متحد حمایت از دولت را جزئی از برنامه‌های خود قرار داده است، گفت: البته این حمایت منافاتی با انتقاد ندارد ضمن اینکه ما تخریب دولت را نیز به مصلحت نمی‌دانیم چون به هر حال دولت دستاوردهایی برای کشور به ارمغان آورده است. مشی ما بر اصلاح امور همراه با پیشنهادات است.

دبیر اجرایی جبهه متحد اصولگرایان گفت: گاهی اوقات برخی گروه‌ها اینگونه وانمود می‌کنند که جبهه متحد منتسب به دولت است در حالی‌که چنین نیست. ما بر اساس شاخص‌های اصول‌گرایی مد نظر رهبر معظم انقلاب حرکت می‌کنیم.

وی اظهار داشت: تا امروز این موضوع به افکار عمومی منتقل شده است که جبهه متحد منتسب به دولت نیست و بر اساس تعاریف مشخص اصول‌گرایی که از سوی رهبر معظم انقلاب ارائه شد پیش می‌رود.

علی اصغر زارعی نیز در پاسخ به همین سؤال گفت: رایحه خوش خدمت مجموعه‌ای از حامیان دولت است که با عناوین مختلف در انتخابات‌های گذشته فعالیت داشته‌اند و علاقه‌مند به دولت است اما این علاقه‌مندی نباید نوعی وابستگی رایحه به مجموعه دولت را نشان دهد.

وی تاکید کرد: حقیقتا رایحه خوش خدمت هیچ پشتیبانی مالی از دولت دریافت نکرده است. ما وظیفه خود می‌دانیم هر جا نارسایی مشاهده کردیم از باب دلسوزی راهکارهای مناسب را ارائه کنیم.

نماینده راحیه خوش خدمت در جبهه متحد اصول‌گرایان تصریح کرد: بنابراین ارتباط دولت و رایحه نباید این‌گونه تلقی شود که جبهه متحد یک جبهه دولتی است.

علیرضا زاکانی در مورد استفاده از تصویر احمدی نژاد در پوسترهای تبلیغاتی جبهه متحد اصول‌گرایان، گفت: اینها جزو روش‌های تبلیغی است که ممکن است ما از هر روش تبلیغی مناسب بهره گیریم تا به این وسیله پیام خود را به مردم برسانیم.

وی با بیان اینکه مجلس هشتم، مجلسی اصول‌گراتر و کارآمدتر از مجلس فعلی خواهد بود، گفت: کشور ما کشوری آزاد است و نقد و گفتگو در آن جاری است و بیشترین تجلی این موضوع در مجلس نمایان است.

عضو کمیته اطلاع رسانی جبهه متحد اصول‌گرایان با تاکید بر اینکه این جبهه دولتی نیست و نخواهد بود، گفت: ما به دنبال تشکیل مجلسی دولتی نیستیم و ملاک ما اهتمام به ارزش‌های اصول‌گرایی است. 


* فهرست خود را در زمان تبلیغات قانونی اعلام می‌کنیم
براساس این گزارش، شهاب الدین صدر در ادامه نشست خبری جبهه متحد اصولگرایان در پاسخ به سؤال خبرنگاری درباره علت تاخیر در اعلام لیست انتخاباتی این جبهه، گفت: ما پیش از این اعلام کرده بودیم که 15 بهمن فهرست انتخاباتی ما قطعی می‌شود بنا بر این به قول خود عمل کرده و شب 14 بهمن فهرست تهران خود را قطعی کردیم اما اعلام این فهرست بستگی به شرایط قانونی تبلیغات انتخاباتی دارد به همین دلیل فهرست انتخاباتی خود را در زمان قانونی تبلیغات اعلام خواهیم کرد.

وی افزود: البته رسانه‌ها گمانه‌زنی‌هایی درباره لیست جبهه متحد کرده بودند که ما نیز مانع آنها نیستیم اما باید تاکید کنم که اختلافی در بستن لیست انتخاباتی وجود ندارد و کاندیداها به اتفاق آرا انتخاب شده‌اند.


* جایگزین لاریجانی مشخص شده است
 
صدر در پاسخ به این سؤال که آیا با توجه به کاندیداتوری لاریجانی از قم آیا جایگزین وی در لیست انتخاباتی جبهه متحد مشخص شده است، گفت: جایگزین لاریجانی تقریبا مشخص شده است چون ما تعدادی از نیروهای اصول‌گرا را به عنوان ذخیره در نظر داشتیم که طبعا با کاندیداتوری لاریجانی در قم جایگزین وی می‌شوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین